2023-01-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Gick väl ingen nöd på honom ekonomiskt ? gissar mer på stress o att han var trött o skyndade hem mer varför skulle man vilja ta sitt liv när man har fru och barn som väntar hemma..

En fru och barn är inte allt i livet. Man resonerar inte heller på det viset när man är suicidial. Då är döden den enda utvägen och man ser att de efterlevande slipper ”bördan” av ens liv.

Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Varför?
Lätt att få sladd på bilen och den vobblar över på andra sidan vägen?
Hände mig på väg upp till fjällen för många herrens år sedan, lyckligtvis kom ingen mötande trafik just då.

Återigen.. Patrik körde den här sträckan varenda dag och väglaget var bra. Att du drar en jämförelse med när du åker upp till fjällen en gång per år med dina allround däck säger inte ett skit förutom att du är en idiot som inte kan anpassa väglaget efter dina däck och körförmåga.
Citera
2023-01-11, 13:18
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
En fru och barn är inte allt i livet. Man resonerar inte heller på det viset när man är suicidial. Då är döden den enda utvägen och man ser att de efterlevande slipper ”bördan” av ens liv.

Återigen.. Patrik körde den här sträckan varenda dag och väglaget var bra. Att du drar en jämförelse med när du åker upp till fjällen en gång per år med dina allround däck säger inte ett skit förutom att du är en idiot som inte kan anpassa väglaget efter dina däck och körförmåga.
Imponerande av de som har den förmågan måste jag säga
Citera
2023-01-11, 13:31
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:

Patrik hade ny bil med den modernaste säkerhetstekniken.

Väglaget var helt ok

Det handlar om ett förarfel, inget annat.

Kolla upp vad Patrik gjorde innan han satte sig i bilen. Han deltog i en hockeymatch på lördagen, det var fullsatt i ishallen. Patrik 50, utsatte sig för rejäl fysisk ansträngning, därefter följde mat, öl och röj på hotellet. Man kan anta att Patrik inte var utvilad dagen efter. Han satte sig i bilen ca kl 12.45.

Slutsats: Bakfylla, utmattning och trötthet resulterade i att han brast i uppmärksamhet några sekunder.

Sen hade han oturen att möta en lastbil i just det ögonblicket.

Alltså många små händelser blåste upp till den "perfekta storm" som orsakade olyckan.

En särskilt dålig situation orsakad av en kombination av ogynnsamma omständigheter.
Citera
2023-01-11, 13:33
Medlem
Var det fyllekörning?
Citera
2023-01-11, 13:39
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Vem skulle det vara? James bond eller Putler?

Eller du.

Spela inte dum. Varför skulle det vara omöjligt? Just elbilar har visat sej vara enkla att hacka och fjärrstyra.

Det kunde ju oxå vara en bugg i mjukvaran..
Citera
2023-01-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Imponerande av de som har den förmågan måste jag säga

Imponerande? Ja man får väl buga och bocka. Jag har aldrig någonsin fått sladd eller krockat för den delen heller och då är jag ändå väldigt tung på gasen vid rätt lägen. Det närmsta jag har kommit en krock var då en man backade in i mig och bucklade regskylten innan jag hann att tuta på honom.
Citera
2023-01-11, 13:55
Medlem
Doldakamerans avatar
Samma personer som klippte Vilks ?
Citera
2023-01-11, 14:01
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Han kanske är ute efter hennes bröst. Dom är stora. Bröst ger tröst!

Ta alltid bruden,med största pattarna.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han åkte fast för rattfylla för runt två år sedan: Bromma, lördag mitt på dagen, bussfil och barn i bilen. Kortet drogs i runt ett halvår, vill jag minnas...

Sånt kan hända. Men klumpigt att åka fast med kids i bilen.
Citera
2023-01-11, 14:06
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureby
Man kan väl undra varför han körde den gamla E20 från Läggesta i stället för den snabbare motorvägen till Stockholm. Gamla E20 brukar jag själv köra på sommaren om jag inte har bråttom dit jag ska eller hem. En mycket trevlig väg och krokig på sina håll.

Kanske var alkoholintaget högt. Valde en liten väg för bakfyllan?
Citera
2023-01-11, 14:09
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Imponerande? Ja man får väl buga och bocka. Jag har aldrig någonsin fått sladd eller krockat för den delen heller och då är jag ändå väldigt tung på gasen vid rätt lägen. Det närmsta jag har kommit en krock var då en man backade in i mig och bucklade regskylten innan jag hann att tuta på honom.
Syftade främst på att du skrev att man skulle anpassa väglaget efter däck osv. vanligare är ju att man anpassar farten efter däck och övriga förhållanden.

Vad gäller olyckor har jag själv endast kört på ett rådjur som snarare hoppade in i bilen från sidan under mina drygt 20 år med körkort á 3-5 000 mil/år så visst finns det absolut en korrelation till hur man kör och antal olyckor.
Citera
2023-01-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han åkte fast för rattfylla för runt två år sedan: Bromma, lördag mitt på dagen, bussfil och barn i bilen. Kortet drogs i runt ett halvår, vill jag minnas...

Finns det ingen källa på detta, eller är det bara något du "hört" ?
Citera
2023-01-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Ockhams razor - låter helt enkelt mer troligt än att han med flit dundrar in i en lastbil som kör i 45 km/h.

Tänkte mer att det kanske var en ren olycka. Kanske lastbilschaffis även gjorde misstag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in