2023-01-11, 14:11
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Undra om J kunnat ta ned T till bilen innan donken ?
Fan jag har inte koll på tidsspannet mellan dunkar-dörrknackning,sparkar - träff i trapphuset och resa till donken ?

Grannar har ju hört spring i trapphuset ? När ?

Mh borde brutit ihop för länge sedan i förhör med hennes historik om hon vetat något ? Men det kanske hon har gjort vem fan vet ?

02.30 Dunkar.
02.30-? Verkar som granne sprungit upp asap.
03.10 J träffar granne i trapphuset/donken

Verkar som hon haft en styva 30 min på sig ?

Hon måste varit jäkla orolig att någon granne ringt snuten eftersom de även knackat på efter dunsarna ?

Så hon borde försökt få ned T till bilen innan donken, och jag tror hon lyckades !
Hästtjejer är starka som fan !!!

Skulle antagligen sen när hon träffade granne i trapphuset iväg och dumpa mobil+cykel alt köra iväg T+mobil och fixa cykel senare ?

Blev resa till donken ist med T:s mobil I fickan

M skulle faktiskt kunna vara oskyldig på alla punkter ?

Näääää eller
Citera
2023-01-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen precis. Skrev det i ett inlägg förut.
Det skulle inte förvåna mig om det kommer fram att JJ skjuter en hel del skuld på MH.

Hon har ju haft ett par månader på sig att slipa på sin bortförklaring. Igår fick vi ett smakprov på hennes valda strategi genom hennes nya slipade advokat. Hon har mått så dåligt att hon inte orkat berätta. Men nu mår hon lite bättre och kommer förklara vad som hände. Allt var bara ett bråk som fick ett olyckligt slut. Det var inte meningen att hon skulle dö.

Gåt totalt emot hennes beskrivning i P7 an där hon målar upp sig som en superkvinna som inte visat några svaghetstecken förutom den där sömntabletten som hon inte ville ta mer.

Som tidigare nämnts kommer det sluta med 2 utsagor som ställs mot den tekniska bevisningen. Den av dom tvås berättelser som stämmer överens bäst med övrig bevisning kommer få tyngre trovärdighet. Förhoppningsvis har J fått reda på minsta möjliga om dom skador T s kropp har. Och nu kanske folk förstår varför dödsorsak inte släppts till media.

J s ord ger jag inte mycket för. Men M s historia är jag däremot väldigt nyfiken på.
Citera
2023-01-11, 14:16
Medlem
Citat:
Nu ve vi inte om det här är en sann version eller om det är en version som tjejerna komit överens om.

Jag utesluter inget.

Undrar vad det var som fick bägaren att rinna över. Varför någon av de två tog i alldeles för mycket och alldeles för hårt och som gjorde att TT dog. Varför all denna ilska ?
Den ilska som gör att ett långt fängelsestraff förhoppningsvis väntar. Var det något så simpelt som en liten örfil på Nöjet inför öppen ridå som fick JJ att få ett vansinnesutbrott för att hennes ego fick sig en törn ?
Citera
2023-01-11, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Undra om J kunnat ta ned T till bilen innan donken ?
Fan jag har inte koll på tidsspannet mellan dunkar-dörrknackning,sparkar - träff i trapphuset och resa till donken ?

Grannar har ju hört spring i trapphuset ? När ?

Mh borde brutit ihop för länge sedan i förhör med hennes historik om hon vetat något ? Men det kanske hon har gjort vem fan vet ?

Såvitt jag minns har grannen inte sagt något om några tider för tidspann utom det som var mellan den sista påringningen till att han hörde henne komma. Han höftade till att det handlade om ca tio minuter (tror jag).

Den tidslinje du pratar om är alltså ganska intressant, allt ifrån de första dunsarna till att JJ åkte till Donken.

Men man får utgå från polisens tidangivelser för när huvudbrottet skett.
Citera
2023-01-11, 14:21
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
MH kanske nekar fortfarande för att hon och JJ hade en överenskommelse eller är det på rekommendation av hennes advokat.

JJ fick nog förslaget av sin nya advokat som anses vara skicklig.JJ insåg nog också att bevisen var starka. Hon har ju hög iq.

Lite märkligt att MH inte bytt till en brottsmålsadvokat.
Jag förmodar att även Js förra advokat försökte få henne att fatta att hennes första strategi och story inte var gångbar, men att J inte var mottaglig för den infon då. Inte förrän hon ställdes mot väggen började poletterna trilla ner.
Citera
2023-01-11, 14:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det borde ju rimligen synts nästan direkt om TT blivit strypt. Tänker då på struphuvud och tungben.
Att dunka huvud i golv eller vägg ett antal gånger och med kraft borde rimligen ta lite längre tid att upptäcka. Även om en blödning i hjärnan kan ses så ska det ju även kontrolleras om där funnits en försvagning innan våldet. ???

När det här kommer till våld i det här fallet så har vi kanske både och. Dvs en strypning i samband med att huvudet bankas mor golvet. Om och om igen. Ett vansinnes utbrott helt enkelt

Unga behöver inte alltid få brott på struphuvud/tungben, men det brukar ju samtidigt finnas andra tecken, såsom petekier i ögon, slemihiinor och synas i blodprover. Vet inte hur mycket tiden här spelar roll för sådan bedömning, men det har varit kallt sean Tove dog tills det hon hittades.

Tänker att upprepat våld på samma ställe är en indikator på att det inte varit upprepde fall som inte rimligen ska ske på exakt samma sätt.

Och visst, det kan ha varit en kombination av flera olika saker, såsom slag, dunkningar och stryptag.

Om JJ varit ensam om brottet kan hon också anvnt hela sin tyngd över Tove, då kanske över bröstkorg. Eller tagit det sk muggningsgreppet, som inte alltid ger tydliga skador.
Citera
2023-01-11, 14:30
Medlem
Citat:
Undrar vad det var som fick bägaren att rinna över. Varför någon av de två tog i alldeles för mycket och alldeles för hårt och som gjorde att TT dog. Varför all denna ilska ?
Den ilska som gör att ett långt fängelsestraff förhoppningsvis väntar. Var det något så simpelt som en liten örfil på Nöjet inför öppen ridå som fick JJ att få ett vansinnesutbrott för att hennes ego fick sig en törn ?

Det har säkert legat ett ingrott hat mellan dom. Den offentliga örfilen mitt bland folk var väl den utlösande faktorn som J s ego inte klarade av att hantera. Den krävde sin hämnd på ett ställe där det inte fanns vittnen. I ett lugnt tillstånd tror jag hon invaggade T i falsk trygghet att dom skulle prata ut i hennes lägenhet och lösa problemet. J s lösning var att ha ihjäl T.

Uppenbarligen kan hon kontrollera sin ilska eftersom hon inte reagerade tillbaks med våld direkt efter örfilen. Jag tror att hon kokade inombords och behövde lätta på trycket genom att medvetet ha ihjäl T när chansen dök upp. Den dök upp när T skulle gå hem och M låg avdäckad.
Citera
2023-01-11, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hon har ju haft ett par månader på sig att slipa på sin bortförklaring. Igår fick vi ett smakprov på hennes valda strategi genom hennes nya slipade advokat. Hon har mått så dåligt att hon inte orkat berätta. Men nu mår hon lite bättre och kommer förklara vad som hände. Allt var bara ett bråk som fick ett olyckligt slut. Det var inte meningen att hon skulle dö.

Gåt totalt emot hennes beskrivning i P7 an där hon målar upp sig som en superkvinna som inte visat några svaghetstecken förutom den där sömntabletten som hon inte ville ta mer.

Som tidigare nämnts kommer det sluta med 2 utsagor som ställs mot den tekniska bevisningen. Den av dom tvås berättelser som stämmer överens bäst med övrig bevisning kommer få tyngre trovärdighet. Förhoppningsvis har J fått reda på minsta möjliga om dom skador T s kropp har. Och nu kanske folk förstår varför dödsorsak inte släppts till media.

J s ord ger jag inte mycket för. Men M s historia är jag däremot väldigt nyfiken på.

Verkligen tydligt här varför man inte släpper ut dödsorska eller annat för den delen heller. Särskilt nu, med tanke på att tjejerna får läsa media.

Det blir också intressant att se hur MH ställer sig till att JJ nu har öppnat upp.
Jag vet ju att jag vill att MH ska vara oskyldig till det mesta, men hon kan ha en del att berätta ändå.

T ex kanske hon visst visste att Tove dog inne i lgh.

Att se vad JJ är kapabel till, kanske bli hotad, då kanske MH inte vågat berätta. Eller så har hon deltagit på någon nivå, som hon skäms för också.

Vi får se, men kanske hon har berättat om vad hon sett/hört/ förstått...

Det som blir lite obegripligt är dock att om MH inte varit med att flytta/dumpa kroppen, då fattar jag inte varför hon skulle åka ut till Nye?

Hon är ju också misstänkt för fravfridsbrottet.
Citera
2023-01-11, 14:39
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Att MH inte berättat sanningen står ju iaf helt klart nu i och med att JJ erkänt att TT dog i lägenheten.
MH har ju tidigare hävdat att hon såg TT lämna lägenheten självmant

Citat:
Fast MH har inte i P7:an sagt att hon sett Tove lämna lgh.

" Hellman uppgav att målsäganden senare under natten lämnade lägenheten och att Hellman själv då varit illamående och kräkts på golvet badrummet. Hellman nekade vid undersökningen till att hon utövat något våld mot målsäganden eller att hon bevittnat något våld mellan kamraten och målsäganden utöver handgemänget inne på nattklubben."
Ja, fast man måste ju tolka det som att MH sett Tove lämna lgh. Om ordet "sett" är med eller ej är inte relevant för semantiken.
Nu har det iofs varit lögner rakt igenom från misstänkta så även detta faller inom det området.
Nu var ju TT dessutom förmodligen redan död när MH påstår sig gå ut på toaletten.
Citera
Medlem
Citat:

Djup vrede, JJ känner att TT är ett hot för henne, TT är populär, både killarna och vännerna väljer TT framför JJ. TT var söt och begåvad, social och populär, hade skinn på näsan och vågade anmärka på JJ och MHs olämpliga förehavande(tex droger).... Svartsjukan, hatet och vreden växte hos JJ och tillslut beslöt hon ev mha MH att mörda TT.

Kallsint och utstuderat....
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-01-11 kl. 14:42.
Citera
Medlem
Alla era funderingar kring motivet kommer mest troligen att framgå rätt så tydligt när FUP blir offentlig.
Med tanke på vad advokaten säger till Aftonbladet:

"Kan din klient förklara varför hon var så arg på Tove?"

– "Det kan hon verkligen göra och har gjort det i förhör, men det är inget jag vill gå in på."
Citera
2023-01-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det har säkert legat ett ingrott hat mellan dom. Den offentliga örfilen mitt bland folk var väl den utlösande faktorn som J s ego inte klarade av att hantera. Den krävde sin hämnd på ett ställe där det inte fanns vittnen. I ett lugnt tillstånd tror jag hon invaggade T i falsk trygghet att dom skulle prata ut i hennes lägenhet och lösa problemet. J s lösning var att ha ihjäl T.

Uppenbarligen kan hon kontrollera sin ilska eftersom hon inte reagerade tillbaks med våld direkt efter örfilen. Jag tror att hon kokade inombords och behövde lätta på trycket genom att medvetet ha ihjäl T när chansen dök upp. Den dök upp när T skulle gå hem och M låg avdäckad.

Helt rätt...

om nu MH låg avdäckad hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in