Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Hon har ju haft ett par månader på sig att slipa på sin bortförklaring. Igår fick vi ett smakprov på hennes valda strategi genom hennes nya slipade advokat. Hon har mått så dåligt att hon inte orkat berätta. Men nu mår hon lite bättre och kommer förklara vad som hände. Allt var bara ett bråk som fick ett olyckligt slut. Det var inte meningen att hon skulle dö.
Gåt totalt emot hennes beskrivning i P7 an där hon målar upp sig som en superkvinna som inte visat några svaghetstecken förutom den där sömntabletten som hon inte ville ta mer.
Som tidigare nämnts kommer det sluta med 2 utsagor som ställs mot den tekniska bevisningen. Den av dom tvås berättelser som stämmer överens bäst med övrig bevisning kommer få tyngre trovärdighet. Förhoppningsvis har J fått reda på minsta möjliga om dom skador T s kropp har. Och nu kanske folk förstår varför dödsorsak inte släppts till media.
J s ord ger jag inte mycket för. Men M s historia är jag däremot väldigt nyfiken på.
Verkligen tydligt här varför man inte släpper ut dödsorska eller annat för den delen heller. Särskilt nu, med tanke på att tjejerna får läsa media.
Det blir också intressant att se hur MH ställer sig till att JJ nu har öppnat upp.
Jag vet ju att jag vill att MH ska vara oskyldig till det mesta, men hon kan ha en del att berätta ändå.
T ex kanske hon visst visste att Tove dog inne i lgh.
Att se vad JJ är kapabel till, kanske bli hotad, då kanske MH inte vågat berätta. Eller så har hon deltagit på någon nivå, som hon skäms för också.
Vi får se, men kanske hon har berättat om vad hon sett/hört/ förstått...
Det som blir lite obegripligt är dock att om MH inte varit med att flytta/dumpa kroppen, då fattar jag inte varför hon skulle åka ut till Nye?
Hon är ju också misstänkt för fravfridsbrottet.