2023-01-11, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
På vilket sätt spelar din tro någon roll och på vilket sätt spelar Dumpens rädsla någon roll för fällande domar?

Vad jag säger är att de som vill dumpa DUMPEN kan sluta tjata på Flashback och istället göra något praktiskt.
Jag vill inte se en enda kommentar till om att allt från a till ö ska hända. Gör nått istället för att bara prata.

Ta tillfället i akt. Öppet mål. Sätt bollarna.
Krävs att man blivit förtalad...
Citera
2023-01-11, 13:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronu
På vilket sätt spelar din tro någon roll och på vilket sätt spelar Dumpens rädsla någon roll för fällande domar?

Vad jag säger är att de som vill dumpa DUMPEN kan sluta tjata på Flashback och istället göra något praktiskt.
Jag vill inte se en enda kommentar till om att allt från a till ö ska hända. Gör nått istället för att bara prata.

Ta tillfället i akt. Öppet mål. Sätt bollarna.
Det handlar inte om min tro
Det handlar om att dom har utgivningsbevis och ingen anmälan hittills lett någonstans.
Citera
2023-01-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det handlar inte om min tro
Det handlar om att dom har utgivningsbevis och ingen anmälan hittills lett någonstans.
Till JK ja. Helt annan sak.
Citera
2023-01-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Till JK ja. Helt annan sak.

Jaja sluta snacka nu, du och alla andra förtalsgudar som gör sina teorier. Ni verkar brinna för detta lika mycket som dumpenanhängare brinner för att se gäddor lida och få sina liv raserade. Skillnaden är att vi bevisligen njuter av detta, medan ni bevisligen...inte har några bevis på förtal.

Så backa upp en gädda och stötta honom genom hela processen, sedan kom tillbaka med lyckat resultat.
Citera
2023-01-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Jaja sluta snacka nu, du och alla andra förtalsgudar som gör sina teorier. Ni verkar brinna för detta lika mycket som dumpenanhängare brinner för att se gäddor lida och få sina liv raserade. Skillnaden är att vi bevisligen njuter av detta, medan ni bevisligen...inte har några bevis på förtal.

Så backa upp en gädda och stötta honom genom hela processen, sedan kom tillbaka med lyckat resultat.
Fin reflektion. Då öppnar jag med att gäddor får ta kontakt här då.
Citera
2023-01-11, 14:17
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
När man inte kan störta en rörelse så brukar man i regel försöka smutskasta och delegitimera personen/personerna bakom rörelsen.
Det är sedan gammalt. Det skickar oftast signaler om desperation när man försöker blotta ovidkommande information om personen privat.

Man är något lågbegåvad om man kan se koppling mellan någons privatekonomi när rörelsen inte har något med ekonomiska frågor att göra.
Hade t ex Patrik, eller Sara för den delen, drivit frågor om folks privatekonomi (vet inte om detta ämne hade bringat 4000 sidor på flashback dock), så kan jag förstå varför det är olämpligt.
Men just nu, så ser man bara smått mongo ut, för jag kan inte se kopplingens relevans.
Inte så konstigt att man vill smutskasta, då Dumpens affärsidé är att smutskasta. De får också tåla det då. Men de blir djupt sårade när de blir smutskastade av andra media som ex v ETC. Detta skickar signaler om desperation.

Föreningen Dumpens ekonom hänger visst ihop med privatpersonerna, Sara har personligen kontot för gåvor. Kansliet är hemma hos Patrik, där finns förmodligen dokumentationen som hör till föreningen Dumpen. Det finns större möjligheter att fuska i en förening, av den anledningen bör det vara förtroendeingivande personer i föreningen, men de gör revisioner i föreningar så det är riskabelt, de är hårda går igenom bokföringen noga.

Föreningen har ingen information om hur man blir medlem, det ska de ha. Som medlem ska man kallas till årsmöte, och man ska få om man begär dagordning och ekonomisk redovisning utlämnade i god tid, på mejl, post, eller hämtas direkt. Som medlem ska man ha insyn i ekonomin, dock inte enskilda poster utan en sammanställning och revisorns underskrift ska man få se. Medlemmar har rätt att skriva motioner och de tas upp på årsmötet. Medlemmarna röstar för ansvarsfrihet för styrelsen på årsmötet, därmed kan inte styrelsen klandras för det gångna året. Årsmötet leds inte av ordföranden i föreningen då det blir jäv.
Citera
2023-01-11, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Utgivningsbevis var det Julian Assange ville få i Sverige för att skydda Wikileaks, men som sket sig via våldtäktsanklagelser.

Reglerna kring utgivningsbevis är rätt originella i Sverige och liknande regler är ovanligt, speciellt i länder som i Turkiet och liknande. Och de är viktigt för vår fortsatta frihet.

Tror Dumpen är det som kan reformera utgivningsbevis, då det inte var tänkt att de skulle användas på det sättet. Det är en fara på lång sikt om så sker.

Grundlagsskyddat utgivningsbevis har ju Dumpen rätt till men att inte låta sig granskas av medieombudsmannen är en form av missbruk av friheten enligt sakkunniga. Sara har gjort en raketkarriär som journalist och har redan nått eliten men riskerar att påverka lagstiftare som kan välja att minska mediefriheten pga hennes freak shows. Det är skollors som själva hävdar det.

Innan sommaren så har hon garanterat en plats i publicistklubben. Det går bra nu men man får hoppas att hon inte fuckar up allt för mycket.
Citera
2023-01-11, 14:23
Avslutad
Citat:
Krävs att man blivit förtalad...
Så är det men det finns mängder av sysslolösa advokater runtom i Sverige som skulle kunna driva mål efter mål i hamn.

Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det handlar inte om min tro. Det handlar om att dom har utgivningsbevis och ingen anmälan hittills lett någonstans.
Antingen Jk eller de förtalade som initierar åtal men inget hindrar att de förtalade kontaktas och uppmuntras till detta av egentligen vem som helst.

Jag struntar i vilket förutom att jag inte gillar att man slår på svaga. Lika vidrigt som det är att försöka förgripa sig på barn är det att stampa på försvarslösa.

Jag förstå inte hur man kan vara så rutten i själen till att vilja sponsra sådant. Att man gör det som PoS är en sak. I mina ögon är moraliskt hyfsat oskyldiga. Det blir dock naturligt att man pratar om dessa när tråden handlar är sådan och upplägget utformat på så sätt.

Men att förmögna sponsrar sadism för nöjes skull... För sådana personen finns en särskild plats i helvete. Det är min fasta övertygelse som troende.
Citera
2023-01-11, 14:24
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Bedragaren Sara är igång igen.
För att lyssna på senaste ljudklippet så startar man ett abonnemang som kostar 298kr/mån. Börjar swishen sina?
Citera
2023-01-11, 14:24
Medlem
Citat:
Fin reflektion. Då öppnar jag med att gäddor får ta kontakt här då.

Ja det får dom ju göra, vet inte hur det skulle leda till att Dumpen blir åtalade i ett förtals mål där de dessutom blir fällda. Go for it!
Citera
2023-01-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ja det får dom ju göra, vet inte hur det skulle leda till att Dumpen blir åtalade i ett förtals mål där de dessutom blir fällda. Go for it!
Den som lever får se...
Citera
2023-01-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBenssnopp
Bedragaren Sara är igång igen.
För att lyssna på senaste ljudklippet så startar man ett abonnemang som kostar 298kr/mån. Börjar swishen sina?
What? Vilket företag står som säljare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in