2023-01-11, 09:49
Medlem
Soterns avatar
Om, jag säger OM han skulle ha varit påverkad av alkohol kommer det väl aldrig fram med tanke på det tragiska slutet?
Citera
2023-01-11, 09:55
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om, jag säger OM han skulle ha varit påverkad av alkohol kommer det väl aldrig fram med tanke på det tragiska slutet?

Då är han ju korkad, inte direkt det intrycket han ger direkt.
Citera
2023-01-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Obduktionen kommer ju visa det, men sedan om det blir offentligt vettefan. Det är väl inte helt omöjligt att det kommer läcka om inte annat, iom halvkändis.

Jag skulle ju inte bli jätteförvånad om det visar sig att han hade alkohol i blodet, tycker det ser ut som att han kan ha haft vissa problem med det på vissa bilder.
Citera
2023-01-11, 10:06
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Problemet är ju att lastbilen hade ju kört över den och gjort pannkaka av föraren, men visst tro på att man överlever krock mot lastbil i en sån! Fast ja, det kanske är möjligt men egentligen irrelevant då dom inte körs på vägar.

En F1-bil är EXTREMT säker och tål löjligt höga belastningar. Bara G-krafterna som sätter punkt för livet.

https://www.formula1.com/en/latest/article.f1-halo-strength-bus.51zS5jAngIIy6okOkUKmso.html
Citera
2023-01-11, 10:06
Medlem
Man kan väl undra varför han körde den gamla E20 från Läggesta i stället för den snabbare motorvägen till Stockholm. Gamla E20 brukar jag själv köra på sommaren om jag inte har bråttom dit jag ska eller hem. En mycket trevlig väg och krokig på sina håll.
Citera
2023-01-11, 10:21
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureby
Man kan väl undra varför han körde den gamla E20 från Läggesta i stället för den snabbare motorvägen till Stockholm. Gamla E20 brukar jag själv köra på sommaren om jag inte har bråttom dit jag ska eller hem. En mycket trevlig väg och krokig på sina håll.
Han kom från Mariefred och skulle hem till bostaden nordväst om Taxinge. Varför krångla sig på och av E20 då?
Citera
2023-01-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Han kom från Mariefred och skulle hem till bostaden nordväst om Taxinge. Varför krångla sig på och av E20 då?

OK, då förstår jag, Jag trodde att han bodde i Stockholmstrakten!
Citera
2023-01-11, 10:27
Medlem
PG har enligt vittnesuppgifter inte bromsat in utan vinglat rakt mot lastbilen som kom emot honom i låg fart vilket gör att alternativen sjukdomsfall eller självmord står närmast till hands
Han har mest sannolikt tagit sig själv ur daga, då det att bilen vinglat i hög fart och inte gjort åtminstone synbara försök att undvika kollisionen
Citera
2023-01-11, 10:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppAndDown
Är du seriös? Skaffa glasögon. Bilen är mos ju.

Ser alltid värre ut när Räddningstjänsten klippt bort taket.

Men det är konstigt att den vinglat över körbanorna, med tanke på alla säkerhetssystem. Utgår ifrån att han hade den 4-hjulsdrivna modellen.
Hur fort kan man köra om man samtidigt vinglar, utan att åka i diket?
Bilen styr ju själv upp sig till rätt sida, vilken den förmodligen gjorde, tills 15 meter innan mötet, då den går över körbanan igen. Då bromsar lastbilschauffören ner sitt fordon (45 km/t) och styr ner mot diket. Hastigheten bör då kommit ner till 30 km, tänker jag. Samtidigt kör Porschen in i lastbilens vänstra front/sida.
Varför självbromsade inte Porschen, eller är det ett tillvalssystem?
Kan någon krockkudde löst ut vid vinglandet? Långsökt, jag vet.
Punktering på vänster framdäck?

https://youtu.be/d-AoQliCOc4
Citera
2023-01-11, 10:32
Medlem
"Olycka" det finns inga "olyckor" det är alltid någons fel oavsett vad det gäller.
Citera
2023-01-11, 10:35
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ser alltid värre ut när Räddningstjänsten klippt bort taket.

Men det är konstigt att den vinglat över körbanorna, med tanke på alla säkerhetssystem. Utgår ifrån att han hade den 4-hjulsdrivna modellen.
Hur fort kan man köra om man samtidigt vinglar, utan att åka i diket?
Bilen styr ju själv upp sig till rätt sida, vilken den förmodligen gjorde, tills 15 meter innan mötet, då den går över körbanan igen. Då bromsar lastbilschauffören ner sitt fordon (45 km/t) och styr ner mot diket. Hastigheten bör då kommit ner till 30 km, tänker jag. Samtidigt kör Porschen in i lastbilens vänstra front/sida.
Varför självbromsade inte Porschen, eller är det ett tillvalssystem?
Kan någon krockkudde löst ut vid vinglandet? Långsökt, jag vet.
Punktering på vänster framdäck?

https://youtu.be/d-AoQliCOc4

Han kan omöjligt ha varit bältad.
Citera
2023-01-11, 10:40
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Han kan omöjligt ha varit bältad.

Kan inte stämma för att åker man i en modern bil så skriker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in