2023-01-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Är det vanligt med självmord när man är ute och kör? Man bestämmer sig för att fronta en långtradare? Det verkar ju som ett jävla sjukt sätt att göra det på, måste vara svårt psykisk sjuk innan det?
Ja tyvärr är det det. Och precis som du skriver: mot ett tungt fordon.

Fördelarna är att det blir rubricerat som olycka vilket kan ge fördelar för familjen i form av livförsäkringar och måhända att slippa gruelse. Nackdelen är självklart vad man utsätter föraren i det tunga fordopnet för.

Därmed inget sagt om just detta aktuella fall.
Citera
2023-01-11, 11:40
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Är det vanligt med självmord när man är ute och kör? Man bestämmer sig för att fronta en långtradare? Det verkar ju som ett jävla sjukt sätt att göra det på, måste vara svårt psykisk sjuk innan det?

Där jag bor finns en lång raksträcka, i slutet på sträckan delar sig vägen, men, mitt emellan den delningen finns ett berg. Många har istället för att svänga höger eller vänster gasat på rätt in i berget och tagit livet av sig. Efter en del självmord så har dom dumpat en stor jävla jordhög framför berget.

Att fronta en långtradare är en snabb död och inget lidande.
Citera
2023-01-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Där jag bor finns en lång raksträcka, i slutet på sträckan delar sig vägen, men, mitt emellan den delningen finns ett berg. Många har istället för att svänga höger eller vänster gasat på rätt in i berget och tagit livet av sig. Efter en del självmord så har dom dumpat en stor jävla jordhög framför berget.

Att fronta en långtradare är en snabb död och inget lidande.

Varför är ni så besatta av det?

Är ni självmordsbenägna?
Citera
2023-01-11, 12:05
Medlem
fittslems avatar
Jag tror mer nu på att han körde rattfull och gjorde en Ryan Dunn från jackass.

DVS det var ej planerat men väldigt svårt att köra rakt med några promille i blodet.
Citera
2023-01-11, 12:06
Medlem
Är det verkligen smärtfritt att krocka? huvudet slår ju i airbagen å benen håller kvar en i sätet. Käns som man mest skulle få sträckt nacke men vara medveten.
Citera
2023-01-11, 12:12
Avslutad
Finns det någon bild på hur hans bil ser ut? Bara sett en pixlad bild från olyckan.
Citera
2023-01-11, 12:15
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Hur menar du? Det står knappast "avliden" över hela sidan. Visst, sidan kommer försvinna om det är det du menar. Men det kan ta flera dagar
Titta nu får du se
https://www.ratsit.se/19720529-Patrick_Sven_Grimlund_Nykvarn/CXBx3E8b3OQFxiH1VTDGtYMrunFTqIRncyfW_Ql5NwI
Citera
2023-01-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccraigg
Utifrån lastbilschauförrens vittnesmål samt att polisen inte väckt åtal mot honom så är det glasklart att Patrik körde vårdslöst och orsakade sin egen död.

Då hade de väl väckt åtal för den döde? Om han var skyldig! Det brukar de göra trots dödsfall…
Citera
2023-01-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibetaen
Så otroligt sant. Önskar ingen det som hänt, men ibland finns det nåt i tillvaron som meddelar: var det så jävla gött med alla skrytbilar och lyxhus och att fläska ut sitt ooooooooooerhört fina och underbara liv på Insta. Japp, den damen är inte ensam länge till. Om något år mitt på något uppslag med rubriken ”tänk hur livet vände när fina familjen träffade von Bjeikenspath!” I artikel läser vi hur de restaurerar ett ’riktigt kråkslott” (lyxhus som man behöver byta trappräcket på) utanför Antibes och barnen har fått små vänner och vi lagar ljuvliga middagar efter våra vattensporter och alla har fått varsin häst! På vintrarna blir det Aspen med Meghan å Harry. Åååh! Puss finisar! Bästa familjen! Typ så.

Jag nöjde mig gott och väl med en fattig man Ni tror för mycket om kvinnor.
Citera
2023-01-11, 12:25
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Det är väldigt mycket mer som talar för självmord, än en olycka. Jag tror inte på olycka i detta fallet.

Gick väl ingen nöd på honom ekonomiskt ? gissar mer på stress o att han var trött o skyndade hem mer varför skulle man vilja ta sitt liv när man har fru och barn som väntar hemma..
Citera
2023-01-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Stämmer inte. F1 bilar klarar extremt mycket.

Inte för att Patrick satt i någon formel 1-bil men jag kan inte se varför man skulle ha ens skuggan av en chans att överleva i en låg racingbil som väger blott 800 kg om man frontalkrockar med en 25 ton tung lastbil. Låter helt absurt.
Citera
2023-01-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTears77
Det är väldigt mycket mer som talar för självmord, än en olycka. Jag tror inte på olycka i detta fallet.

Varför?
Lätt att få sladd på bilen och den vobblar över på andra sidan vägen?
Hände mig på väg upp till fjällen för många herrens år sedan, lyckligtvis kom ingen mötande trafik just då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in