2023-01-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
EXPAND-studien kommer sitta och ap1189 kommer inte bara tangera, utan också vara mycket bättre än JAK utan några som helst biverkningar. Och det inbyggda leverskyddet gör att kombinationsbehandlingen med MTX blir mycket mycket säkrare.

Jag kan personligen säga att caset är så avriskat som det kan bli. Frågan är bara hur mycket avkastning en slutdeal ger per aktie. Det är så fruktansvärt mycket pengar det är snack om så redan efter inte särskilt stora poster blir det bara löjligt att försöka räkna.

Jag har satsat allt jag äger och mer därtill. Det är fel enligt vissa, men de går inte i mina skor. Jag uppmanar ingen att satsa en enda krona - däremot uppmanar jag folk till att läsa på och ta egna beslut.

Jag har ingen kritik mot ditt inlägg.

Edit: Även om det är "så avriskat det kan bli", bör man avsätta någon procent till att det kan gå åt skogen. Det handlar trots allt om att spå framtiden.
Senast redigerad av Virgil.Kane. 2023-01-08 kl. 22:06.
Citera
2023-01-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.Kane.
Jag har satsat allt jag äger och mer därtill. Det är fel enligt vissa, men de går inte i mina skor. Jag uppmanar ingen att satsa en enda krona - däremot uppmanar jag folk till att läsa på och ta egna beslut.

Edit: Även om det är "så avriskat det kan bli", bör man avsätta någon procent till att det kan gå åt skogen. Det handlar trots allt om att spå framtiden.

Är ju inte alltid klokt att ta råd från folk på nätet men att du gått in med "allt du äger" fick mig att gå in med 10k idag iaf. Har inte så mycket kvar att förlora efter krypto gått åt helvete så vad gör väl 10k till
Citera
2023-01-10, 01:11
Medlem
Citat:

Klart det, det finns ju artiklar som visar vad medicinbolag failar i och hur stor procentandel det är genom faserna. Sätter man in Synact i beräkningarna så är det riskfritt.

Eller alltså, allt kan ju ske, kanske världskriget kommer imorgon eller att hela personalstyrkan dör i en flygkrasch. Så visst finns det risk.

Men du verkar vara riskvillig som satsat allt du ägt. Jag var sent in, men klarade träffa superdippen tungt förra sommaren så jag är okej.

Vad är det du tänker på när du menar att du skulle förlora allt? Det enda jag kan tänka mig är att Resomelagon och alla andra deras patent skulle bli obsoleta. Och ap1189 kan bara bli obsolet om det kommer en ännu bättre variant helt utan patent som är fri för jordens alla BigPharma-bolag att laga varianter på. Och den måste då först genom flera faser av testning och sedan så skall aktieägarna förklara att man ger bort medicinen till alla som vill producera den.

Först då förlorar vi ALLA pengar.

Har du något scenario du tänker på?
Citera
2023-01-10, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Är ju inte alltid klokt att ta råd från folk på nätet men att du gått in med "allt du äger" fick mig att gå in med 10k idag iaf. Har inte så mycket kvar att förlora efter krypto gått åt helvete så vad gör väl 10k till

Tråkigt att höra om krypto.

Var beredd på att aktievärdet kan både sjunka och stiga kraftigt utan att något fundamentalt har förändrats. Någon gång under sensommaren/hösten får vi svar från den viktigaste studien.

Citat:
Klart det, det finns ju artiklar som visar vad medicinbolag failar i och hur stor procentandel det är genom faserna. Sätter man in Synact i beräkningarna så är det riskfritt.

Eller alltså, allt kan ju ske, kanske världskriget kommer imorgon eller att hela personalstyrkan dör i en flygkrasch. Så visst finns det risk.

Men du verkar vara riskvillig som satsat allt du ägt. Jag var sent in, men klarade träffa superdippen tungt förra sommaren så jag är okej.

Vad är det du tänker på när du menar att du skulle förlora allt? Det enda jag kan tänka mig är att Resomelagon och alla andra deras patent skulle bli obsoleta. Och ap1189 kan bara bli obsolet om det kommer en ännu bättre variant helt utan patent som är fri för jordens alla BigPharma-bolag att laga varianter på. Och den måste då först genom flera faser av testning och sedan så skall aktieägarna förklara att man ger bort medicinen till alla som vill producera den.

Vi är på samma våglängd. Det är mest att det ännu inte har inträffat. Jag skulle vilja köpa en bättre bil, men jag tillåter inte mig själv att drömma mig bort förrän jag har bevis på ett saftigt avtal. Vi är inte över bäcken än, men bäcken är rätt smal.
Citera
2023-01-10, 09:32
Medlem
CHleames avatar
Citat:

Att hitta artiklar om ”failade” medicinbolag är enklare att hitta än de som lyckats.

Mycket skrivande med uppmaningar att läsa på men inga länkar läggs med.
Då finns inget nytt att läsa mer än att SynAct backar in i prekliniskt Biotech genom att förvärva TXP Pharma.
TXP Pharma som ingen vet vad det innehåller. (ja om man bortser från bla. överlåtelsen av ett patent för xx SFr till person xy)
Senaste RE skedde till 62.50 SEK.

Den kloke läser vad som skrevs för ett par år sedan (och ältas om varje år)
Det som skrevs om den nära förestående exiten har inte skett ännu men Emissionerna kommer med sedvanliga intervallerna för Biotech.

WNT
Videon är 7 år gammal och gjord av L.Karlsson som likt SynActs Discord gjorde ett privat Haussningsinitiativ.
https://www.youtube.com/watch?v=Uwlh22cVftk

Även WNT var enligt sekten fullständigt avriskat och enligt oraklet Löparen värt nära 1000 SEK redan i Fas 1.

Avriskat är när studiefas levererat signifikanta resultat i primära endpoints.
Avriskat är när regulatoriska myndigheter ger försäljningstillstånd för läkemedel.
Citera
2023-01-10, 18:26
Medlem
Citat:

Förvärvet av TXP kommer nog att visa sig vara synnerligen lukrativt. Sannolikt minskar det risken för både oss och en eventuell tagare.

Jag har varit av åsikten att Synact som investering är binärt. Antingen blir vi rika som troll eller så förlorar vi nära 100 % av satsat kapital. Eftersom jag har så stort förtroende för dessa gubbar har jag varit helt okej med den risken. Men...

Jag har tänkt om efter ett uttalande från (var det Bjerke?) för ett par månader sedan. Vi har redan ett läkemedel som med statistisk signifikans är kraftigt hämmande av inflammation under fyra veckors behandling, utan allvarliga biverkningar. Det räcker för att bota folk med ARDS och skov, och det handlar inte om några småpengar. Men visst är det småpengar om man jämför med vad det kan bli om EXPAND-studien sitter som vi nog vet svaret på under sensommaren.

Jag har svårt att hitta några tecken på att EXPAND inte skulle sitta som en smäck, men blir det fiasko så tror jag att vi har ett fint tröstpris ändå. Tänk på att av 24 svårt sjuka ARDS-patienter kunde samtliga lämna sjukhuset för egen maskin efter max nio dagar. Sex av dessa borde ha avlidit med standardbehandling. De som hamnade i kontrollgruppen hade otur. Där dog förväntade tre av tolv om jag inte missminner mig.
Mm. Bra att de bygger värde på lite längre sikt med med TXP inne i stallet. Blir ännu mer diversifierat och bättre enligt mig. Nu samlas en massa forskning om melanokortiner under ett tak och borgar för en fin framtid. Själv äger jag inte enbart i SynAct vad gäller Biotech utan i andra bolag med fast tycker SynAct är ett särkilt spännande case med allt på gång.
Senast redigerad av Truefighter 2023-01-10 kl. 18:29.
Citera
2023-01-10, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Att hitta artiklar om ”failade” medicinbolag är enklare att hitta än de som lyckats.

Mycket skrivande med uppmaningar att läsa på men inga länkar läggs med.
Då finns inget nytt att läsa mer än att SynAct backar in i prekliniskt Biotech genom att förvärva TXP Pharma.
TXP Pharma som ingen vet vad det innehåller. (ja om man bortser från bla. överlåtelsen av ett patent för xx SFr till person xy)
Senaste RE skedde till 62.50 SEK.

Den kloke läser vad som skrevs för ett par år sedan (och ältas om varje år)
Det som skrevs om den nära förestående exiten har inte skett ännu men Emissionerna kommer med sedvanliga intervallerna för Biotech.

WNT
Videon är 7 år gammal och gjord av L.Karlsson som likt SynActs Discord gjorde ett privat Haussningsinitiativ.
https://www.youtube.com/watch?v=Uwlh22cVftk

Även WNT var enligt sekten fullständigt avriskat och enligt oraklet Löparen värt nära 1000 SEK redan i Fas 1.

Avriskat är när studiefas levererat signifikanta resultat i primära endpoints.
Avriskat är när regulatoriska myndigheter ger försäljningstillstånd för läkemedel.
Avriskat är min personliga åsikt, inget annat. Och det kan gott vara att det finns en del historia här om förhoppningar om deal. Saken är den att man i början bara tänkte sig ett slutmål på deal för 150kr/aktie, det har ändrat sig väldigt mycket sedan man själv går in i 12v.

Samtidigt så har man Jim Knight på plats i förhandlingarna; han som sålde Acthar gel för många miljarder dollar. Acthar gel som har samma verkning som ap1189, men som har massiva biverkningar. Ap1189 är totalt biverkningsfritt.

Synact sitter på en kandidat given från himlen sett till vad andra medicinbolag genom tiderna gjort. Det är verkligen givet från himlen.

Tänk en tablett varje dag helt utan biverkningar; som kraftfullt sänker inflammation och städar upp inflammationen; det kommer bli revolutionerande.

I vår och sommar kommer allt av studier vara färdigt. Då blir det deal.
Citera
2023-01-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr

Nej, man bör inte investera efter vad jag skriver på Flashback, men jag kan trösta dig med att Thomas von Koch gick in som storägare för en knapp månad sedan. Har svårt att tänka mig att hans stab inte har gjort en grundlig genomgång av Synact. Personen är föga känd för mig, så här är "Fågelns" tankar om von Koch:

Det är egentligen först nu jag landat i hur fruktansvärt fett det är att få in Thomas von koch som näst största ägare i bolaget.*

Vi pratar en person som är en av de 2 000 rikaste människorna på den här planeten trots att han ”bara” är 56 år och enligt Forbes är ”self made”.*

Vi pratar en person med 30 år and counting i Wallenberg sfären.*
Som blev partner och ”medgrundare” av eqt som i januari hade drygt 600 mdsek i Market cap.*
Koch har varit med sedan starten 1994 och klev av vd posten så sent som 2019.*

Känslan man får är att de personer han inte känner inom kapitalet är inte värda att känna.*

Känns så sjukt jäkla mäktigt. Kan knappt tro att det är sant att det lilla bolaget man hittade för ett antal år sedan står här idag.*

Då var det tal om kanske 200 kr och snabb exit på spotlight efter en pyttestudie.*

Idag står vi med von koch och snart uppskattningsvis 6-7 läkemedel och är redo för fas 3 i 330 miljarder sek marknad samridigt som konkurrenterna bara får mer och mer problem. Och vår data blev bättre än väntat. Patenten förlängdes 15-20 år och suspension blev till tablett.*

Gåshuden och lilla lilla mäktiga syncen.
Citera
2023-01-11, 10:31
Medlem
https://www.bloomberg.com/press-releases/2023-01-09/rheumatoid-arthritis-market-is-expected-to-showcase-significant-growth-in-the-7mm-at-a-minimal-cagr- of-1-9-during-the-study

"* Leading rheumatoid arthritis companies such as Taisho Pharmaceuticals,
R-Pharm, GlaxoSmithKline, Aclaris Therapeutics, Pfizer, Abivax, Bristol
Myers Squibb, Oscotec/Genosco, Mesoblast, Pfizer Akros Pharma/Japan
Tobacco, Abbvie, Horizon Therapeutics, Eli Lilly and Company, Taiho
Pharmaceutical, Gilead Sciences, Kiniksa Pharmaceuticals, Istesso, SynAct
Pharma, Cyxone, and others are developing novel rheumatoid arthritis drugs
that can be available in the rheumatoid arthritis market in the coming
years.
* The promising rheumatoid arthritis therapies in the pipeline include
Ozoralizumab (TS-152), Artlegia (Olokizumab), Otilimab
(GSK3196165/MOR103), Zunsemetinib (ATI-450), Ritlecitinib (PF-06651600),
ABX464 , Branebrutinib , Cevidoplenib (SKI-O-703), MPC-300-IV ,
PF-06650833 , JTE -051 , ABBV-154 , TAS5315 , MBS2320 , AMT-101 , AP1189 ,
Rabeximod (Rob 803) , and others."
Citera
2023-01-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HammerStrike
https://www.bloomberg.com/press-releases/2023-01-09/rheumatoid-arthritis-market-is-expected-to-showcase-significant-growth-in-the-7mm-at-a-minimal-cagr- of-1-9-during-the-study

"* Leading rheumatoid arthritis companies such as Taisho Pharmaceuticals,
R-Pharm, GlaxoSmithKline, Aclaris Therapeutics, Pfizer, Abivax, Bristol
Myers Squibb, Oscotec/Genosco, Mesoblast, Pfizer Akros Pharma/Japan
Tobacco, Abbvie, Horizon Therapeutics, Eli Lilly and Company, Taiho
Pharmaceutical, Gilead Sciences, Kiniksa Pharmaceuticals, Istesso, SynAct
Pharma, Cyxone, and others are developing novel rheumatoid arthritis drugs
that can be available in the rheumatoid arthritis market in the coming
years.
* The promising rheumatoid arthritis therapies in the pipeline include
Ozoralizumab (TS-152), Artlegia (Olokizumab), Otilimab
(GSK3196165/MOR103), Zunsemetinib (ATI-450), Ritlecitinib (PF-06651600),
ABX464 , Branebrutinib , Cevidoplenib (SKI-O-703), MPC-300-IV ,
PF-06650833 , JTE -051 , ABBV-154 , TAS5315 , MBS2320 , AMT-101 , AP1189 ,
Rabeximod (Rob 803) , and others."
Fin redogörelse! Cyxone kan nog vara värt att vända blicken mot även om SynAct ligger mer i framkant?
Citera
2023-01-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
...men Emissionerna kommer med sedvanliga intervallerna för Biotech.

Så när tror du nästa emission kommer och vad tror du händer med aktiepriset?
Citera
2023-01-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falkenigen
Så när tror du nästa emission kommer och vad tror du händer med aktiepriset?
Synact har ordnat finansiering för långt in på 2024. Studieresultat och allt sånt offentliggörs i slutet av sommaren, början av hösten i år.

Så är det säkert så att de har färdiga tagare vid positivt resultat.

Det är inte särskilt troligt med en emission i år, om det skulle ske är det i början av 2024 och då till en mycket hög kurs. Det är också nästan helt säkert att pengarna då kommer in från någon större investerare som är väldigt lyckligt lottad att kunna få mångdubbla pengarna på kort tid.

Emission är liksom inte aktuellt alls i en problemställning längre.

Nu är det bara att vara tålmodig i 6 månader och vänta på de mycket mycket fina resultaten som kommer presenteras.

Det kommer bli en vild fest för alla med aktieinnehav. Det är 100% säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in