2023-01-10, 23:51
Medlem
PaaloAaltos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Varför skulle de välja en 60-årig snuskgubbe när de kan få en 20-årig hunk? Att välja snuskgubben låter ju som renodlat självplågeri, och de skulle ju i princip lika gärna kunna äta bajs eller bränna sig med cigaretter.

Vilket vissa gör… om de har ett självskadebeteende…
Citera
2023-01-10, 23:53
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Varför skulle de välja en 60-årig snuskgubbe när de kan få en 20-årig hunk? Att välja snuskgubben låter ju som renodlat självplågeri, och de skulle ju i princip lika gärna kunna äta bajs eller bränna sig med cigaretter.

Jo jag skrev just om självskadebeteende.
Citera
2023-01-10, 23:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Så hur får underhuggarna betalt?
Man kan inte bara betala ut pengar utan att redovisa det. Min förnimmelse är S&P kommer torska för skattebrott.
Skattebrott är värre än mord i Sverige. Då är man i riktig knipa.
Dom har en månadsrunda där dom åker runt och ställer ut kassar med snus cigg champange och oxfile bakom ytterdörren till underhuggarna.
Bra månader kan det bli lite störrom också.
Citera
2023-01-11, 00:02
Medlem
Citat:

Nu är det så att det faktiskt förekommer. Det är vanligare än många tror. Du kan googla på det så kommer nog många fall upp. Dock kan det vara svårt att få tag i rättsfall eftersom det oftast är sekretess på just dessa fall.

Tycker dumpen är en bra sida. De belyser att det är vanligare och förhoppningsvis får de pedofilerna som de hänger ut att sluta, om inte annat kan andra varnas för vad som inte är okej att göra med en minderårig. Sen går det alltid att diskutera hur etiskt rätt det är. Men skulle polisen ha ansett att de brutit mot lagen skulle sidan vara nere.
Citera
2023-01-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det är brottsprovokation, utpressning och förtal dom ägnar sig åt. Jag har kontaktat en jurist som kommer att driva det här till rättslig prövning och se till att dom kommer få stänga ner sidan. Jag har ekonomiska resurser så det räcker och blir över och jag ska se till att sidan stängs ner, one way or another.

Det hoppas jag verkligen att du gör. Eftersom jag vet vem som får betala den stora notan efter ett nedlagt enskilt åtal. Som du för övrigt bara kan driva om du själv är en "brottsprovocerad, utpressad och förtalad" pedofil. Och du vet väl att alla dokument blir offentlig handling?

Rolig trollning i alla fall som genast ingöt hopp och glädje hos trådens alla pedofiler och pedofilkramare (osäker på vad skillnaden mellan dessa är?).
Citera
2023-01-11, 01:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Grundlagsskyddat utgivningsbevis. Däremot verkar Dumpen vägra låta sig granskas av medieombudsmannen vilket är anmärkningsvärt.

Deras pressetik är också helt i sin ordning. Visst kan Dumpen ev fällas i ett enskilt åtal men då startas en insamling och så är den saken ur världen. Skulle vara oerhört korkat av en uthängd att försöka stämma Dumpen då hen får mer uppmärksamhet samt har minimal chans att vinna och får betala kalaset.
Utgivningsbevis var det Julian Assange ville få i Sverige för att skydda Wikileaks, men som sket sig via våldtäktsanklagelser.

Reglerna kring utgivningsbevis är rätt originella i Sverige och liknande regler är ovanligt, speciellt i länder som i Turkiet och liknande. Och de är viktigt för vår fortsatta frihet.

Tror Dumpen är det som kan reformera utgivningsbevis, då det inte var tänkt att de skulle användas på det sättet. Det är en fara på lång sikt om så sker.
Citera
2023-01-11, 01:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag har inte riktigt klurat ut vad ett ”utgivningsbevis” är gentemot ett ”frivilligt utgivningsbevis”. Vad är den lagliga skillnaden. Jag är osäker. Men någon distinktion existerar. Får undersöka.
Slutligen, måste jag, trots att vi är meningsmotståndare, du alltid är saklig och hövlig.
”Däremot verkar Dumpen vägra låta sig granskas av medieombudsmannen vilket är anmärkningsvärt.”
Var kommer den informationen ifrån?
Tror det inte är någon skillnad, SR och SVT och några till måste ha, men webbsidor måste inte ha.
Citera
2023-01-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Utgivningsbevis var det Julian Assange ville få i Sverige för att skydda Wikileaks, men som sket sig via våldtäktsanklagelser.

Reglerna kring utgivningsbevis är rätt originella i Sverige och liknande regler är ovanligt, speciellt i länder som i Turkiet och liknande. Och de är viktigt för vår fortsatta frihet.

Tror Dumpen är det som kan reformera utgivningsbevis, då det inte var tänkt att de skulle användas på det sättet. Det är en fara på lång sikt om så sker.

Herregud, vad kan detta innebära för stackars pedofilers fortsatta frihet?
Citera
2023-01-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar

Rolig trollning i alla fall som genast ingöt hopp och glädje hos trådens alla pedofiler och pedofilkramare (osäker på vad skillnaden mellan dessa är?).

En del är nog gäddor som har åkt dit och fortsätter sina försök att normalisera sina sjuka handlingar. Ju fler konton som ger uttryck för samma åsikter, och svarar varandra, desto mer normalt framstår det för allmänheten som läser här. Försöka skapa en illusion av att det finns någon gråzon kring att vilja förgripa sig på barn. Och försöker inbilla att de potentiella förövarna — dvs, män som kan tänka sig att gå från tanke till handling gällande övergrepp mot barn och inte sällan lever dubbelliv, själva anledningen till varför de konfronteras — är offer för något eller någon.

De svänger sig gärna med fina formuleringar och försök att ge sken av att de vet vad de pratar om, eller att de har tänkt ut något ”smart”.

Underhållande, och fascinerande, att bevittna utifrån.

Och genomskinligt som vatten.

Jag är själv kritisk mot Dumpen ibland, eller mer specifikt då det finns minderåriga anhöriga barn med i bilden som riskerar att drabbas, men de fallen är få till antalet och i det stora hela är Dumpen bra. Till männen härs stora förtret.
Senast redigerad av klaustrofobin 2023-01-11 kl. 01:53.
Citera
2023-01-11, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tror det inte är någon skillnad, SR och SVT och några till måste ha, men webbsidor måste inte ha.
Finns någon obskyr regel att servern skall vara i Sverige. Dumpen har något som heter Firebase. Ligger i San Francisco. Ägs av Google.
Citera
2023-01-11, 02:15
Medlem
Citat:
Finns någon obskyr regel att servern skall vara i Sverige. Dumpen har något som heter Firebase. Ligger i San Francisco. Ägs av Google.

Vad pratar du om, kan du länka? Om den regeln?
Citera
2023-01-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad pratar du om, kan du länka? Om den regeln?
Jag är inte någon sökmotor/encyklopedia får du faktiskt leta upp själv. Hur som haver, servern skall vara i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in