2023-01-10, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
På vilket sätt är det endast gubben som orsaken till en eventuell träff? Du kommer inte med något resonemang överhuvudtaget, och det verkar som om barn och ungdomar inte omfattas av kausalitet i din värld. För min del är det ganska enkelt: En 14-åring som inte vill ligga med en snuskgubbe kommer inte heller att göra det.

Det handlar om baaaarn... Var har jag hört den förr?

Jag har en känsla av, att jag tidigare har hållit med om rätt så mycket av vad du har skrivit ( fast jag kan just nu inte komma på något exempel ).

"Byxmyndigheten" vid 15 år är satt på en "gruppnivå", förhoppningsvis efter goda råd från experter inom barnpsykologi och -psykiatri. Därvid har man förstås försökt att skydda ett "spann" inom den åldergruppen, även om vissa individer kan observeras vara "mognare" innan 15-årsåldern och andra vara "infantila" och oförmögna att fatta rationella beslut intill "normala" döddagar. Man har valt att kalla sexuell samvaro med personer < 15 år för "våldtäkt", därför att man anser att majoriteten av dessa inte kan fatta rationella beslut – således är ett "ja" från dem inte "giltigt". Enligt lagens bokstav har vi att "rätta och packa oss" därefter.

Du må anse dig själv vara en "överjävel" på barnpsykologi och -psykiatri, som i kåthetens stund kan fatta bilxtsnabba beslut om, huruvida en person, < 15 år gammal, är "tillräckligt mogen", men du lär få svårt att försvara dig inför Lagen. Själv tycker jag att det är vettigt.
Citera
2023-01-10, 17:49
Medlem
Det är brottsprovokation, utpressning och förtal dom ägnar sig åt. Jag har kontaktat en jurist som kommer att driva det här till rättslig prövning och se till att dom kommer få stänga ner sidan. Jag har ekonomiska resurser så det räcker och blir över och jag ska se till att sidan stängs ner, one way or another.
Citera
2023-01-10, 17:51
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Jag har en känsla av, att jag tidigare har hållit med om rätt så mycket av vad du har skrivit ( fast jag kan just nu inte komma på något exempel ).

"Byxmyndigheten" vid 15 år är satt på en "gruppnivå", förhoppningsvis efter goda råd från experter inom barnpsykologi och -psykiatri. Därvid har man förstås försökt att skydda ett "spann" inom den åldergruppen, även om vissa individer kan observeras vara "mognare" innan 15-årsåldern och andra vara "infantila" och oförmögna att fatta rationella beslut intill "normala" döddagar. Man har valt att kalla sexuell samvaro med personer < 15 år för "våldtäkt", därför att man anser att majoriteten av dessa inte kan fatta rationella beslut – således är ett "ja" från dem inte "giltigt". Enligt lagens bokstav har vi att "rätta och packa oss" därefter.

Du må anse dig själv vara en "överjävel" på barnpsykologi och -psykiatri, som i kåthetens stund kan fatta bilxtsnabba beslut om, huruvida en person, < 15 år gammal, är "tillräckligt mogen", men du lär få svårt att försvara dig inför Lagen. Själv tycker jag att det är vettigt.
Att vi lever i ett samhälle av efterblivna för efterblivna är inte någon nyhet för mig. Jag och mina preferenser är helt klart OT i tråden.
Citera
2023-01-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det är brottsprovokation, utpressning och förtal dom ägnar sig åt. Jag har kontaktat en jurist som kommer att driva det här till rättslig prövning och se till att dom kommer få stänga ner sidan. Jag har ekonomiska resurser så det räcker och blir över och jag ska se till att sidan stängs ner, one way or another.

Spännande. Har du fått något svar från juristen vilka gärningsbeskrivningar det rör sig om?
Citera
2023-01-10, 18:01
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Där ser man.
Du vet väl om att enbart dom som är uthängda på sidan kan anmäla sidan för förtal på grund av uthängning
Citera
2023-01-10, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Det är bara du i hela detta forum som inte uppfattat syftet med Dumpen.

Nja – de flesta av oss icke-proselyter är nog överens om, att syftet med Dumpen är huvudsakligen att generera försörjning i form av Swish till Dumpens överstepräster, pga av sadist-tilltalande uthängningar.
Citera
2023-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Där ser man.
Du vet väl om att enbart dom som är uthängda på sidan kan anmäla sidan för förtal på grund av uthängning

Just det, så är det ju. Så då kanske allt faller ihop. Tror inte att någon är så sugen på att ställa upp på ett sånt spektakel heller med tanke på att allt kommer att bli så mycket större.
Citera
2023-01-10, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Någon som har kännedom om Dumpen har sk ”frivilligt utgivningsbevis ”?

Om dom har det, ändrar det markant vad dom får publicera.

Ratsit har då inte någon information om någonting, utom namnet Föreningen Dumpen. Det skulle ju vara intressant att veta, om Dumpen öht har haft något protokollfört, Konstituerande Möte, om de har någon Stadga, om det finns någon Ansvarig Person, etc, vilka kännetecken brukar tyda på en ansvarsfull förening.
Citera
2023-01-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Just det, så är det ju. Så då kanske allt faller ihop. Tror inte att någon är så sugen på att ställa upp på ett sånt spektakel heller med tanke på att allt kommer att bli så mycket större.

Hade inte hon som försökte sälja sitt barn anmält dem för förtal? Har för mig någon pratade om det några sidor tillbaka.
Citera
2023-01-10, 18:21
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Där ser man.

Vilket borde betyda att Casiopeia2.0 är uthängd på sidan. Eftersom man kan anta att hans välbetalda jurist har koll på ovanstående . Vilken gädda är du i ordningen?
Citera
2023-01-10, 18:22
Medlem
Till de som inte vill snacka massa skit och spekulera kan jag varmt rekommendera lyssna på denna podden som beskriver en hel del gäddor under 2022 samt hur Dumpen jobbar.

Besvarar en del onyanserad kritik från pöbeln härinne.

Sätt på dig hörlurarna och ta han om disken eller annat göromål som har försakats:

https://open.spotify.com/episode/7l8SE4tQDzUuEHwECXM0tf?si=vbXB3IvcTNyE0FHxUFqAeA
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-10 kl. 18:32.
Citera
2023-01-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Någon som har kännedom om Dumpen har sk ”frivilligt utgivningsbevis ”?

Om dom har det, ändrar det markant vad dom får publicera.

Kikar på mprt.se står det "Typ: Utgivningsbevis" och hade de haft frivilligt tror jag det hade stått "Typ: Databas".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in