2023-01-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Nu när vi vet att detta var en tragisk olycka så får man väl anta att de oskyldig utpekade tjejerna släpps ut igen och inte i onödan begränsas i sina liv framåt.
Vända blad och gå vidare, även om det så klart är svårt när folk är så ledsna.

Haha, ja eller hur. Oerhört tragisk olycka
Citera
2023-01-11, 00:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det är nog precis som du säger.

Det har äntligen gått upp för JJ att det finns massor av saker som binder henne till platserna, och skador på kroppen osv osv som pekar åt ett håll.

Det är säkert det som hennes tidigare advokat insett för länge sen, och påpekat och blev väl bortbytt därför.

Och Clea har väl sett samma sak och fått JJ att förstå att hon inte kommer gå fri från det här.

Men ja, "olyckliga omständigheter"...intressant ordval. Det ör väl ofta olyckliga omständigheter när någon dör...

Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Början på slutet. Lyckas Sangborn skademinimera eller ej är frågan?

Är Clea Sangborn den nya "Henning Penning", en advokat man väljer när man är skyldig som bara den? En advokat som är bra på att förhandla ner fängelsetiden?

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Som jag skrev tidigare. Verkar som att mördare blir väldigt hungriga efteråt och McDonalds är populärt.

JJ köpte mindre mat än ett happymeal......1 cheeseburgare och en påse chillicheese.....

Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
JJ erkänner en misshandel som olyckligt leder till att T dör, det måste väl vara högst besvärande för henne att hon inte kunnat nämna det efter alla dessa veckor i häktet, om hon nu mår så dåligt?!
Lutar mer åt att det är vad advokaten tycker att de ska hävda?!

Jaa, jag håller med.

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
JJ blev ju anhållen tämligen snabbt och jag inbillar mig att det då gjordes någon form av kroppsbesiktning. Man ser ju ofta på bild att misstänkta GM har påsar på händerna i avvaktan för analys av dna, textilier, hår etc.
JJ har gett uttryck för att misshandeln skett i samband med ett handgemäng. Då borde det ju finnas avvärjningsskador på JJ. Sen är det också mycket märkligt att ingen av grannarna hört höga skrik och röster om de var osams. Nej, jag tycker allt tyder på att TT blev överrumplad

Exakt. om jag inte missminner mig sa grannarna att förfesten de hadde (JJ, MH och en tredje tjej) hördes ordentligt i hela huset.

Så varför hördes ingenting av detta "bråk" med TT som föregick TTs död?
Citera
2023-01-11, 00:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Känns lite infantilt att tro att alla tjejer som nån gång hållet på med hästar automatiskt blir mördare etc eftersom hästsport är den överlägset största tjejsporten. Ungefär som att säga att killar som spelat fotboll nån gång är våldtäktsmän.....

Du får gärna förklara att JJ skulle ha påbrå från sin far ang lögner....?
Jadu alla tjejer håller inte på med hästar i hästhagen och blir helt till sig av att mata hästar med handen.
Nej du har så rätt, alla killar är inte våldtäktsmän.
Påbrå... vet tyvärr inte hur jag tänkte just då
Citera
2023-01-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

När tror ni åtal väcks?

Utredningen flyter på i en, för att vara ett mordfall, ovanligt snabb takt. Åklagaren säger att utredningen befinner sig i slutfasen och jag tycker mig skönja en stor självsäkerhet i deras kommunikation.

Jag tror på på ett åtal i mitten av februari eller början på mars - och rättegång ett par veckor efter det.
Citera
2023-01-11, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Skulle inte bli förvånad om JJ har försökt påstå att Tove begick självmord när hon själv var ute och köpte lite nattamat till dem två….hon är iskall och slug den där flickan.

Hon kommer självklart att försöka allt hon kan för att slippa betala för sitt brott.
Citera
2023-01-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Dråp är ett brott som likt mord kräver uppsåt. JJ kommer absolut hävda att det inte funnits uppsåt att döda.

jag skriver inte ofta men just här vill jag påpeka att det är i princip tvärtom. dråp är mord utan uppsåt, per definition. oavsiktligt mord. köra över någon full är dråp. köra över någon nykter som precis knullat din tjej är mord.
Citera
2023-01-11, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
JJ erkänner en misshandel som olyckligt leder till att T dör, det måste väl vara högst besvärande för henne att hon inte kunnat nämna det efter alla dessa veckor i häktet, om hon nu mår så dåligt?!
Lutar mer åt att det är vad advokaten tycker att de ska hävda?!

Hon hade ju erkänt direkt om så var fallet. Givetvist så var detta ett helt planerat mord, på det vis att hon har gått omkring med hat tankar länge. Hon har ju redan visat vad som händer när en kille gör slut, då brinner huset. Vad nu Tove "har gjort" så fick hon betala med livet. Om det varit en olyck så hade man ju ring 112. Hade det varit en olycka så hade hon inte slängt kroppen i skogen och suttit och blånekat i flera månader. Kallblodig människa den där JJ.
Citera
2023-01-11, 00:38
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette<br /> <br /> Clea Sangborn tillhör toppskiktet i den svenska advokatkåren. Hon är delägare och medarbetare på firma Försvarsadvokaterna. Där arbetar bland annat "advokaternas advokat" Johan Ericsson. Även Björn Sandin arbetar där. Tidigare arbetade även Björn Hurtigh på firman. De är främst inriktade på brottmål och straffrätt. Kan vara bra att ha koll på om man behöver en dag! Var nog ett smart drag av JJ att byta hsh. [url
https://www.forsvar.se/medarbetare[/url].

Exakt. om jag inte missminner mig sa grannarna att förfesten de hadde (JJ, MH och en tredje tjej) hördes ordentligt i hela huset.

Så varför hördes ingenting av detta "bråk" med TT som föregick TTs död?
Det här blir ju svårt att förklara. Varför hördes inga höga röster och skrik? Bara höga dunsar och sparkar i väggen
Senast redigerad av kungenslillapiga 2023-01-11 kl. 00:45.
Citera
2023-01-11, 00:40
Medlem
Men alltså... JJ blev kränkt av att TT dammade till henne på Nöjet. Lurade hem TT till lgh för att där ladda ur sig sin ilska mot TT. Oj då, hon dog visst, det trodde jag inte hon skulle göra, skulle ju bara misshandla henne.
Om det nu är så.. Vad ger det för straff.. Gissar på 10 år fängelse??
Citera
2023-01-11, 00:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looseonthelime
jag skriver inte ofta men just här vill jag påpeka att det är i princip tvärtom. dråp är mord utan uppsåt, per definition. oavsiktligt mord. köra över någon full är dråp. köra över någon nykter som precis knullat din tjej är mord.

Nej, dråp är mord med förmildrande omständigheter. Men din tro/definition är väldigt vanlig och utbredd. Men fel.
Citera
2023-01-11, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hon hade ju erkänt direkt om så var fallet. Givetvist så var detta ett helt planerat mord, på det vis att hon har gått omkring med hat tankar länge. Hon har ju redan visat vad som händer när en kille gör slut, då brinner huset. Vad nu Tove "har gjort" så fick hon betala med livet. Om det varit en olyck så hade man ju ring 112. Hade det varit en olycka så hade hon inte slängt kroppen i skogen och suttit och blånekat i flera månader. Kallblodig människa den där JJ.

knappast planerat. har man iq > 50 utför man inte planerade mord i sin egen lägenhet.

jag vill också påpeka att jag tycker terminologin sov/sömn är vilseledande när det kommer till MH. om hon nu inte var vaken skulle jag rekommendera att säga däckad. hon var däckad, inte sov. hon däckade, inte somnade. jag tror inte det, men det låter mer trovärdigt än typ "jag och mina kompisar hade en så tråkig konversation så jag somnade, och sov så djupt så jag hörde inte att ena kompisen dödade den andra och kom tillbaka några timmar senare"
Citera
2023-01-11, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag försvarar verkligen inte gärningspersoner som inte ens har något i Sverige att göra, och som mördar en vacker och begåvad vit flicka, en av våra egna. Det skulle du veta om du kände mig!

Det märkligaste med hela saken är, att dessa kvinnor umgicks frivilligt. Det var inte som om de hade varit fast med varandra i en skolklass, på en arbetsplats eller på ett behandlingshem av något slag. De hade bara kunnat sluta umgås - problem solved!
JJ är "vit" och svensk. Om nu hudnyanser spelar någon roll. Det är den yngre som är adopterad och svensk. Ja tyvärr känner jag dig. Kan aldrig hålla dig till sak utan att blanda in dina politiska åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in