Citat:
Ursprungligen postat av
Stegbil
Det är nog precis som du säger.
Det har äntligen gått upp för JJ att det finns massor av saker som binder henne till platserna, och skador på kroppen osv osv som pekar åt ett håll.
Det är säkert det som hennes tidigare advokat insett för länge sen, och påpekat och blev väl bortbytt därför.
Och Clea har väl sett samma sak och fått JJ att förstå att hon inte kommer gå fri från det här.
Men ja, "olyckliga omständigheter"...intressant ordval. Det ör väl ofta olyckliga omständigheter när någon dör...
Citat:
Ursprungligen postat av
Wheeler88
Början på slutet. Lyckas Sangborn skademinimera eller ej är frågan?
Är Clea Sangborn den nya "Henning Penning", en advokat man väljer när man är skyldig som bara den? En advokat som är bra på att förhandla ner fängelsetiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Som jag skrev tidigare. Verkar som att mördare blir väldigt hungriga efteråt och McDonalds är populärt.
JJ köpte mindre mat än ett happymeal......1 cheeseburgare och en påse chillicheese.....
Citat:
Ursprungligen postat av
vemedinma
JJ erkänner en misshandel som olyckligt leder till att T dör, det måste väl vara högst besvärande för henne att hon inte kunnat nämna det efter alla dessa veckor i häktet, om hon nu mår så dåligt?!
Lutar mer åt att det är vad advokaten tycker att de ska hävda?!
Jaa, jag håller med.
Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
JJ blev ju anhållen tämligen snabbt och jag inbillar mig att det då gjordes någon form av kroppsbesiktning. Man ser ju ofta på bild att misstänkta GM har påsar på händerna i avvaktan för analys av dna, textilier, hår etc.
JJ har gett uttryck för att misshandeln skett i samband med ett handgemäng. Då borde det ju finnas avvärjningsskador på JJ. Sen är det också mycket märkligt att ingen av grannarna hört höga skrik och röster om de var osams. Nej, jag tycker allt tyder på att TT blev överrumplad
Exakt. om jag inte missminner mig sa grannarna att förfesten de hadde (JJ, MH och en tredje tjej) hördes ordentligt i hela huset.
Så varför hördes ingenting av detta "bråk" med TT som föregick TTs död?