2023-01-11, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Var hittar man detta inlägg? Lite väl många sidor för att leta efter själv känner jag.
Det är i den andra tråden, skrivet på sida 4 eller 5 av Kakmonstret3:
"För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon." 2a på den
Citera
2023-01-11, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tog dom där vittnesuppgifterna från kvinnan i fråga som satt i sandbilen med han som körde, hon skrev i denna tråd tidigare ett inlägg tror jag. Mycket möjligt att hon kan varit ett troll också. Så ta det jag skrev med en nypa salt.
Absolut att hon kan vara ett troll. Men det var hennes andra inlägg här på flashback, så det är ingen hank eller micro precis.
Citera
2023-01-11, 00:07
Avslutad
tycker synd om hans barn som snart upptäcker flashback och får läsa all jävla dynga som sprids här.
Citera
2023-01-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nej det finns ingen information som förutom en anonym användare på Flashback som hävdar detta. Ännu konstigare blir det när Herr Goldensohn (Patriks svärfar) inte har en aning om vad jag pratar om när jag ringde och kondolerade för Patriks bortgång..

Du var alltså säker på att han var död för det stod i en tråd på flashback? Bara det är skapligt irrationellt men att vidare dra slutsatsen att hans svärfar vet om detta för att du sett det på flashback?
Citera
2023-01-11, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Det är i den andra tråden, skrivet på sida 4 eller 5 av Kakmonstret3:
"För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon." 2a på den

Vilket innebär att Patrik kom över rakt mot lastbilen som samtidigt försöker styra åt sidan för att undvika en krock. Solklart att han tog livet av sig.
Citera
2023-01-11, 00:11
Medlem
Citat:
Inlägget hittas i den andra tråden om PGs olycka copy-pastear inlägget nedan:

Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon."

Gjort av Kakmonstret3

Tack. Om inlägget gjordes innan det skrevs i media att det var en lastbil som sandade så tyder det ju på att det stämmer i alla fall.

Såvida det ej är samma person som mejlat Aftonbladet och hittat på, man kan ju fan aldrig vara säker på något nuförtiden. Man kan ju hoppas att Aftonbladet kollar sina källor mer än så dock och inte bara tar folks ord för sanning, men det vettefan. De är så kåta på att publicera saker.
Citera
2023-01-11, 00:13
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Vilket innebär att Patrik kom över rakt mot lastbilen som samtidigt försöker styra åt sidan för att undvika en krock. Solklart att han tog livet av sig.

Nej käften, ta körkort själv och kör halkbana så fattar du att han kan ha sladdat.
Citera
2023-01-11, 00:15
Medlem
Citat:
Nej käften, ta körkort själv och kör halkbana så fattar du att han kan ha sladdat.

Jag har kört vanlig bil i 8 år, folkrace där innan och b-klass rally i 5 år. Jag vet mycket väl vad jag snackar om till skillnad från dig som pruttat omkring i en Renault Zoe hela livet.
Citera
2023-01-11, 00:15
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutanlivtrollar
Ett enkelt fall av lyxbilförare som uppfattar alla hastighetsgränser som fyrsiffriga. Tråkigt att han gick bort men kan mycket väl vara sitt egna misstag.

Jepp, inget annat än åt helvete för hög hastighet lär vara orsak till olyckan.
Citera
2023-01-11, 00:17
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Jag har kört vanlig bil i 8 år, folkrace där innan och b-klass rally i 5 år. Jag vet mycket väl vad jag snackar om till skillnad från dig som pruttat omkring i en Renault Zoe hela livet.

Vet inte vad du har för fel men något iallafall. Käften om att kalla det självmord, finns inte tillräckligt med belägg för det (än).
Citera
2023-01-11, 00:19
Medlem
Citat:
Låter rimligt för mig att han fått sladd om han låg i kanske 70, har själv fått en sladd när jag lämnade en kurva, satt i andra tankebanor då. Det var halt väglag då och kan säga att det gick jävligt fort för mig, vill minnas att jag fick en mindre sladd först jag rätade på sen direkt efter det kom en till och då flög jag ner i diket upp på andra sidan (som låg högre upp än vägen). Jävligt sjukt var det han inte ens reagera var som att åka berg och dalbana. Tror jag låg i 70 när sladden hände. Lyckligtvis körde jag inte in i nått trä och bilen klarade sig fint. Sen ingen mottrafik (långtradare) om det varit det så kan jag säga det skulle blivit en redig smäll för mig, lägg till där om man är obältad (tror jag läst rykten PG var det) så är det godnatt. Jag var bältad såklart.

Det märks att du inte har nån särskild större körvana på bilen om du får en så pass grov sladd i 70 kmh, i så fall har du underskattat väglaget nåt så kopiöst och bör få körkortet klippt på närmsta polisstation. Han gjorde en James Dean och körde rakt in i lastbilen med full kraft, allt annat är uteslutet.
Citera
2023-01-11, 00:21
Medlem
Citat:
Vet inte vad du har för fel men något iallafall. Käften om att kalla det självmord, finns inte tillräckligt med belägg för det (än).

Det är ett diskussionsforum. Har du inte förstått det än? Hittills så har du inte kommit med några belägg öht hur Patrik kunde få kraftig sladd på en fantastiskt fin landsväg som han åker på dagligen i en av världens mest olyckssäkra bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in