2023-01-10, 23:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Skriver du det för att det är vad du tror att jag vill höra, eller för att du verkligen tror att det är rätt?

Jag tror att Ukraina kan ta hem detta, så länge väst stöder de. Dock skall man inte stöda de halvhjärtat (Tyskland). Det behövs en enig och fast insats.

Det menar jag.
Citera
2023-01-11, 00:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Ingenting alls även om Putin skulle lyckas lägga beslag på något landområde i slutändan så kan han
inte få payback från det på minst hundra år han slänger resurser i ett svart hål som aldrig blir fullt
dagligen .
Om folket hade förstått hur illa det är hade dom stormat Kreml med spadar och högafflar.

Ja, märkligt i högsta grad. Hitler hade ju åtminstone ekonomiska mål med sina krig.
Sannolikt räknade väl Putin med att de skulle ta hela Ukraina på en vecka och få tillgång till Ukrainas råvaror och industri.
Nu kan han inte backa.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Om det är Syrien-kriget idag du menar så har ju Nato och Sverige med hjälmsikte. Så då har inte ryska plan den fördel längre. Finns även i bilar idag hastighetsmätare projiceras på vindrutan. Det är rysk teknologi från början
Nej, jag syftade på Libanonkriget 1982 då de sovjetisktillverkade syriska planen var chanslösa mot IDFs amerikanska (F-15?). Detya fortsatte över Beka-dalen hela 80-talet.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Så eftersom du tror på det, måste du vara en person som inte vill ha fred

Inte fred på Putins vilkor. Du har frågat mig fler saker nu.., dags för mig att fråga dig :

Har Putin något veto på andra länders gränser/säkerhetspolitik/utrikespolitik ?
(slingra dig inte)

Om så, vem har givit honom denna rätt ? (för den är unik)
Citera
2023-01-11, 00:01
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Räknar du ockupation som fred är du förlorad.
Citera
2023-01-11, 00:04
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inte fred på Putins vilkor. Du har frågat mig fler saker nu.., dags för mig att fråga dig :

Har Putin något veto på andra länders gränser/säkerhetspolitik/utrikespolitik ?
(slingra dig inte)

Om så, vem har givit honom denna rätt ? (för den är unik)

Enligt honom har han det, och hans agerande avgör. Ingen har gett honom rätten, finns ingen rätt i krig
Citera
2023-01-11, 00:07
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Enligt honom har han det, och hans agerande avgör. Ingen har gett honom rätten, finns ingen rätt i krig
Så han har alltså helt rättslöst och utan grund invaderat och startat krig mot ett självständigt land för att försöka annektera detta.

Det är sällan man får klara svar från er vatniks, men detta var faktiskt ett uppfriskande undantag, så tack för det åtminstone.
Citera
2023-01-11, 00:10
Medlem
Citat:

Enda sättet att få fred är att driva ut den ryska ohyran ur Ukraina med våld. Det går tyvärr inte att förhandla med ett terroristland som Ryssland.
Citera
2023-01-11, 00:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Så, låt mig gå tillbaka till dit svar innan.., när jag svarade : Jag tror att Ukraina kan ta hem detta, så länge väst stöder de. Dock skall man inte stöda de halvhjärtat (Tyskland). Det behövs en enig och fast insats.

Citat:

Så, när Ukraina försvarar sitt egna internationellt territorium.., sina egna hem och mark.., och man vill försvara det.., så är man inte "pro fred" ?

Sedan så närmast urskuldar du Putins hela ansvar, när han körde in. Blir närmast en parentes för allt vad han ställt till med.
Citera
2023-01-11, 00:18
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Nej, jag syftade på Libanonkriget 1982 då de sovjetisktillverkade syriska planen var chanslösa mot IDFs amerikanska (F-15?). Detya fortsatte över Beka-dalen hela 80-talet.
Jag tror Rysslands araberna kommer kalla det fake news och att ryska bögfederationen är bäst på precis allt. Man kan ju fråga sig varför det är så viktigt för vissa ',svenskar' att förmedla den bilden
Citera
2023-01-11, 00:19
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Har ryssland brist på människor o f f a män?
Ryzzland har haft en dramatiskt krympande befolkning i flera decennier, innan kriget så var 1/3 av alla dödsfall alkoholrelaterade:
https://fortune.com/2022/10/18/russia-population-historic-decline-emigration-war-plunging-birth-rate-form-perfect-storm/
Citat:
Russia’s population is in a historic decline as emigration, war and a plunging birth rate form a ‘perfect storm’
A demographic reckoning has arrived for Russia, its economy starved of young employees and now at risk of stagnation or worse long after the war is over.
Flera miljoner människor lämnade Ryssland förra året och unga män i landet, framtiden, fortsätter skickas att dö till ingen nytta i Ukraina.
Russia's losses - 10.01.2023

• wounded ~337.410
  • prisoner of war ~1.000
  • killed ~112.470
Det har blivit så illa att på vissa håll och avkrokar ute på landsbygden, som den enda tillåtna statsmedian skiter fullständigt i, helt har tömts på annat än gamlingar och medelålders människor och ingen som kan ta hand om dem eller arbeta finns kvar. All unga och kapabla män har offrats för Dear Leader Putins ära i hans mobik-köttkvarn.
https://www.france24.com/en/live-news/20220517-young-poor-and-from-minorities-the-russian-troops-killed-in-ukraine
Citat:
Young, poor and from minorities: the Russian troops killed in Ukraine
The bulk of the thousands of Russian soldiers killed in Moscow's onslaught against Ukraine are very young, have poor backgrounds and many are from ethnic minority groups
Det är helt enkelt slutet på Ryzzland vi ser fortgå. Ryzzarna vet att de dör och kastar bort sin framtid för en enda mans storhetsvansinne. Men de kommer inte att fortsätta göra det för evigt när de märker att det inte finns något slut på detta kollektiva självmord...
När de förstår att det inte finns någon lösning på att fortsätta kriget de startat mot Ukraina så blir de tvungna att vända vapnen mot Moskva.
Citera
2023-01-11, 00:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det finns ingen återvändo ändå. Så önsketänkande hör inte hemma här. Förstå att Ryssland inte har något att förlora längre

Du gör ett misstag här : Putin är inte Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in