2023-01-10, 23:41
Medlem
Ett enkelt fall av lyxbilförare som uppfattar alla hastighetsgränser som fyrsiffriga. Tråkigt att han gick bort men kan mycket väl vara sitt egna misstag.
Citera
2023-01-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Du är medveten om att Mariefred med omnejd är åkermark? Finns inte en tillstymmelse till berg i närheten förutom vid Strängnäs tågstation. Men det är väl svårt för dig och veta som sitter hemma och upplever världen genom Geoguessr. Vittnena i lastbilen hävdade också att dom sandade småvägar runtom vilket är fullt rimligt med tanke på snöfallet i förra veckan och att det var dag nr2 med plusgrader på termormetern. Småvägarna runtom var rena isbanor.
Hah! Nu kom jag på det, du läste det i tråden om Sara Goldensohn, precis som jag själv och tar det som eget skvaller. Du är patetiskt.
Så du erkänner att det var halt, då borde det ju finnas förhöjd risk för olycka på just den sträckan.
Hank, U make no sense. Gå å lägg dig
Citera
2023-01-10, 23:43
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Helt enig med dig. Tack för att du berättade att det var vittnesuppgifter om sladden (undrade varifrån detta kom), det låter precis som ett klassiskt fall av sladd där man försöker hålla sig kvar på vägen. Lite sorgligt i sammanhanget för kanske hade Patrik levt om han inte försökt hålla kvar bilen på vägbanan utan accepterat diket. Men detta sker instinktivt... Ingen aning om det fanns träd nära vägen heller så ska inte uttala mig mer om det...

Tog dom där vittnesuppgifterna från kvinnan i fråga som satt i sandbilen med han som körde, hon skrev i denna tråd tidigare ett inlägg tror jag. Mycket möjligt att hon kan varit ett troll också. Så ta det jag skrev med en nypa salt.
Citera
2023-01-10, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Du får gärna kalla mig gråtrunkare men du har inte mer rätt för att du begår grova personangrepp. Det PÅSTÅS i tråden att Patrick var självmordsbenägen och mådde psykiskt dåligt men det finns inga uppgifter som bevisar att så var fallet . Och om han nu mådde psykiskt dåligt , varför har då inte media berättat om det förut?

För mig känns det uppenbart att du VILL att han ska ta tagit livet av sig vilket du inte har några belägg här .

Tydligen brukar du trolla sönder flertalet andra trådar som handlar om olyckor och katastrofer så det säger uppenbarligen mer om dig än om mig .

Jag påstår att olyckan var självförvållad och då säger det sig väl självt att han antagligen mådde så pass psykiskt dåligt att han ville avsluta sitt liv? Det finns inga uppgifter som bevisar någonting i nuläget så jag förstår inte vad din tablettformade hjärna vill komma fram till. Är du medveten om att du sitter på det öppna DISKUSSIONSFORUMET Flashback i skrivande stund? Media rapporterade sent igår kväll att Patrik var den omkomne och precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade Patrick en mask på sig för att dölja sitt mående. Det ligger inte i hans persona att springa till närmsta kvällstidning och berätta om hur dåligt han mår.
Citera
2023-01-10, 23:50
Medlem
Citat:
Du får gärna kalla mig gråtrunkare men du har inte mer rätt för att du begår grova personangrepp. Det PÅSTÅS i tråden att Patrick var självmordsbenägen och mådde psykiskt dåligt men det finns inga uppgifter som bevisar att så var fallet . Och om han nu mådde psykiskt dåligt , varför har då inte media berättat om det förut?

För mig känns det uppenbart att du VILL att han ska ta tagit livet av sig vilket du inte har några belägg här .

Tydligen brukar du trolla sönder flertalet andra trådar som handlar om olyckor och katastrofer så det säger uppenbarligen mer om dig än om mig .

Nu har jag absolut ingen aning om vad som skedde, men hur menar du med "om han nu mådde psykiskt dåligt, varför har då inte media berättat det förut?" ?

Jag har ingen aning om hur han mådde, men du förstår väl att alla som mår dåligt ej går till media och talar ut? Många berättar inte ens det för frugan/de närmsta.
Citera
2023-01-10, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag påstår att olyckan var självförvållad och då säger det sig väl självt att han antagligen mådde så pass psykiskt dåligt att han ville avsluta sitt liv? Det finns inga uppgifter som bevisar någonting i nuläget så jag förstår inte vad din tablettformade hjärna vill komma fram till. Är du medveten om att du sitter på det öppna DISKUSSIONSFORUMET Flashback i skrivande stund? Media rapporterade sent igår kväll att Patrik var den omkomne och precis som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade Patrick en mask på sig för att dölja sitt mående. Det ligger inte i hans persona att springa till närmsta kvällstidning och berätta om hur dåligt han mår.
Så alla som orsakar trafikolyckor är självmordsbenägna?
Citera
2023-01-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Tog dom där vittnesuppgifterna från kvinnan i fråga som satt i sandbilen med han som körde, hon skrev i denna tråd tidigare ett inlägg tror jag. Mycket möjligt att hon kan varit ett troll också. Så ta det jag skrev med en nypa salt.

Var hittar man detta inlägg? Lite väl många sidor för att leta efter själv känner jag.
Citera
2023-01-10, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Nu har jag absolut ingen aning om vad som skedde, men hur menar du med "om han nu mådde psykiskt dåligt, varför har då inte media berättat det förut?" ?

Jag har ingen aning om hur han mådde, men du förstår väl att alla som mår dåligt ej går till media och talar ut? Många berättar inte ens det för frugan/de närmsta.
Vad jag menar är att om han mådde psykiskt dåligt så är min åsikt att det i så fall borde kommit ut i media för länge sen .

Jag vet inte heller hur han mådde men det finns även många som såväl berättar om det i media samt söker hjälp för det . Visst, han KAN ha mått psykiskt dåligt men jag ser inget i tråden som styrker det påståendet frånsett folks helt vanvettiga konspirationsteorier . Det är otroligt mycket spekulationer i tråden och väldigt lite fakta . Med tanke på att det faktiskt kan finnas anhöriga som läser i tråden borde man kunna uppvisa ett uns av respekt även på detta forum .
Citera
2023-01-10, 23:58
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Nu vet jag inte varifrån ryktet kommer om att Patrik skulle ha "svängt ut i motsatt körfält för att sen gå tillbaka, och sen ut igen i motsatt körfält", men om det finns någon substans i detta är inte det ett tecken på någon som ska ta livet av sig och tvekar, utan det är ett solklart fall av sladd.

Tyvärr försöker man instinktivt nästan alltid hålla sig på vägbanan trots att det säkraste kan vara att välja diket. I det här fallet kan Patrik mycket väl fått sladd, försökt ratta tillbaka och får kast vilket gör att han i sin tur försöker ratta upp igen för att inte köra ner i diket, och överkompenserar så och kommer upp i motsatt körfält igen. Detta är väl något alla som kört halkbana borde känna till...

Låter rimligt för mig att han fått sladd om han låg i kanske 70, har själv fått en sladd när jag lämnade en kurva, satt i andra tankebanor då. Det var halt väglag då och kan säga att det gick jävligt fort för mig, vill minnas att jag fick en mindre sladd först jag rätade på sen direkt efter det kom en till och då flög jag ner i diket upp på andra sidan (som låg högre upp än vägen). Jävligt sjukt var det han inte ens reagera var som att åka berg och dalbana. Tror jag låg i 70 när sladden hände. Lyckligtvis körde jag inte in i nått trä och bilen klarade sig fint. Sen ingen mottrafik (långtradare) om det varit det så kan jag säga det skulle blivit en redig smäll för mig, lägg till där om man är obältad (tror jag läst rykten PG var det) så är det godnatt. Jag var bältad såklart.
Citera
2023-01-10, 23:59
Medlem
Citat:
Vad jag menar är att om han mådde psykiskt dåligt så är min åsikt att det i så fall borde kommit ut i media för länge sen .

Men va? Ska media läsa hans tankar menar du?

Såvida han ej gått runt och snackat om hur jävla deprimerad han är så är det ju rätt svårt för media att veta det.
Citera
2023-01-11, 00:01
Medlem
Citat:
Så alla som orsakar trafikolyckor är självmordsbenägna?

Det har jag heller aldrig påstått. Varför sitter du och hittar på saker? Allt jag säger är att jag tror inte det var oavsiktligt. Patrik har också kört den här vägen i ur och skur då barnen går på konståkning, han spelade hockey och frugan var föreningsledare inom konståkningsklubben.
Citera
2023-01-11, 00:02
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Var hittar man detta inlägg? Lite väl många sidor för att leta efter själv känner jag.

Inlägget hittas i den andra tråden om PGs olycka copy-pastear inlägget nedan:

"För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon."

Gjort av Kakmonstret3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in