2023-01-10, 23:21
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Sa inte den där personen som körde lastbilen som sandade att det var halt just där, till Aftonbladet?

Menar inte sjuk som i feber, plötslig sjukdom som stroke eller annat kan ju också uppstå, det är ju aldrig omöjligt.

Om den där Porschen är en av de mest krocksäkra bilarna i världen känns det ju märkligt om han bestämde sig för att använda den bilen för att krocka med. Kunde ju ha blivit ett kolli resten av livet likväl i så fall.

Exakt, detta är redan framställt, det var halt, han kör en tung jävla skitbil, kom över på fel fil, oplycka, inget mer med det. Inget självmord eller något annat.
Citera
2023-01-10, 23:22
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Somnade kanske han ej gjorde, men behöver ju inte varit självmord för det. Varför tror du det?

Kan ju ha varit pga halka, sjukdom eller andra orsaker.

En Porsche Taycan är en fet modern personbil med massor av säkerhetssystem, både passiva och aktiva. Inte den bästa bilen att ta livet av sig i. Tvärtom den sista jag skulle välja för självmord. Bästa vore väl en mopedbil eller en gammal Nissan Micra, typ.

Självmordsteorin tror jag alltså inte smack på!
Citera
2023-01-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det var plusgrader i luften och landsvägen var i gott skick. Lägg där till att han rattade en av de mest krocksäkra bilarna i världen. Hade det varit sjukdom med i bilden så skulle väl karln knappast spela en hockeymatch dagen innan.

Om jag minns rätt så har jag t.o.m. sett idrottsmän på elitnivå som fått hjärtstopp under spel.
Citera
2023-01-10, 23:24
Avslutad
Varför säger folk att vägen var i fint skick? Han krockade alltså med en bil som sandade, det talar väl emot detta? Lägg också till att krocken sker i en kurva vilket väl är det vanligaste när man frontalkrockar. Tappar man greppet i en kurva och ligger i insidan av kurvan (mötande bilen ligger i utsidan) så glider man ut mot mötande trafik. Finns något som talar för att detta inte skett i det här fallet?

Vet inte hur filassistansen funkar på Porsche men är inte helt omöjligt heller att han flippade på telefonen eller i bilens infotainmentsystem... Jag har själv varit nära på att frontalkrocka på det viset och den personen erkände. Jag hann då svänga ut ifrån vägen. Inte direkt ovanligt att bli distraherad framför ratten... Fattar inte varför folk spekulerar i självmord för...
Senast redigerad av fiskoega 2023-01-10 kl. 23:27.
Citera
2023-01-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan du snälla sluta fara med osanningar ? Jag lider också avg psykisk ohälsa och har även jag stunder då jag är på såväl gott humör eller jävligt nere .

Inte fan är jag självmordsbenägen bara för att jag är på gott humör . Märks att du inte har en jävla aning om vad psykisk ohälsa innebär . Trist att behöva låta spydig och otrevlig men jag blir så jävla trött på all denna skit som florerar i tråden om både det ena och det andra .

Över 30% av jordens befolkning lider utav psykisk ohälsa så du är inget litet unikum som sitter där bakom skärmen. Förutom gråtrunkare som dig så ser man inte på utsidan om någon lider av psykisk ohälsa. Tvärtom så finns det massor av högfungerande personer som tar på sig den där masken varenda dag och beger sig till jobbet, leker med barnen, träffar vänner och släkt etc. Dom lider i det tysta och slänger inte på sig en offerkofta i första taget. Precis som Svullo och numera också Patrik. Stabila och hårdhudade alfamän med ett mjukt inre.
Citera
2023-01-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
För att han är efterbliven. Skulle det vara självmord skulle han inte sluta runt, utan gasa rätt utanför vägbanan in i en bergvägg eller liknande.

Du är medveten om att Mariefred med omnejd är åkermark? Finns inte en tillstymmelse till berg i närheten förutom vid Strängnäs tågstation. Men det är väl svårt för dig och veta som sitter hemma och upplever världen genom Geoguessr. Vittnena i lastbilen hävdade också att dom sandade småvägar runtom vilket är fullt rimligt med tanke på snöfallet i förra veckan och att det var dag nr2 med plusgrader på termormetern. Småvägarna runtom var rena isbanor.
Citera
Medlem
Stivalis avatar
Tycker jag ser incidenter & farliga situationer hela tiden på vägarna. Sen blir folk förvånade när något händer och spekulerar i självmord, det är märkligt.
Citera
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Varför säger folk att vägen var i fint skick? Han krockade alltså med en bil som sandade, det talar väl emot detta? Lägg också till att krocken sker i en kurva vilket väl är det vanligaste när man frontalkrockar. Tappar man greppet i en kurva och ligger i insidan av kurvan (mötande bilen ligger i utsidan) så glider man ut mot mötande trafik. Finns något som talar för att detta inte skett i det här fallet?

Vet inte hur filassistansen funkar på Porsche men är inte helt omöjligt heller att han flippade på telefonen eller i bilens infotainmentsystem... Jag har själv varit nära på att frontalkrocka på det viset och den personen erkände. Jag hann då svänga ut ifrån vägen. Inte direkt ovanligt att bli distraherad framför ratten... Fattar inte varför folk spekulerar i självmord för...

Såklart måste det varit någon slags halka på vägen vid tillfället. Enligt vittne så var han på fel körbana en stund sen vände han tillbaka, och sen pang tillbaka på fel igen när det var 15m till krock. Det för mig tyder på en sladd han inte fick kontroll på. Beror på hur avståndet var (bland annat) mellan första och andra svängen in på fel körbana. Dom som satt i sandbilen borde rimligen kunna säga hur det såg ut.

Om det kan varit självmord borde vittnena i sandbilen kunna säga om det såg uppsåtligt ut, tror personligen inte det var det.
Citera
2023-01-10, 23:36
Avslutad
Nu vet jag inte varifrån ryktet kommer om att Patrik skulle ha "svängt ut i motsatt körfält för att sen gå tillbaka, och sen ut igen i motsatt körfält", men om det finns någon substans i detta är inte det ett tecken på någon som ska ta livet av sig och tvekar, utan det är ett solklart fall av sladd.

Tyvärr försöker man instinktivt nästan alltid hålla sig på vägbanan trots att det säkraste kan vara att välja diket. I det här fallet kan Patrik mycket väl fått sladd, försökt ratta tillbaka och får kast vilket gör att han i sin tur försöker ratta upp igen för att inte köra ner i diket, och överkompenserar så och kommer upp i motsatt körfält igen. Detta är väl något alla som kört halkbana borde känna till...
Citera
2023-01-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Över 30% av jordens befolkning lider utav psykisk ohälsa så du är inget litet unikum som sitter där bakom skärmen. Förutom gråtrunkare som dig så ser man inte på utsidan om någon lider av psykisk ohälsa. Tvärtom så finns det massor av högfungerande personer som tar på sig den där masken varenda dag och beger sig till jobbet, leker med barnen, träffar vänner och släkt etc. Dom lider i det tysta och slänger inte på sig en offerkofta i första taget. Precis som Svullo och numera också Patrik. Stabila och hårdhudade alfamän med ett mjukt inre.
Du får gärna kalla mig gråtrunkare men du har inte mer rätt för att du begår grova personangrepp. Det PÅSTÅS i tråden att Patrick var självmordsbenägen och mådde psykiskt dåligt men det finns inga uppgifter som bevisar att så var fallet . Och om han nu mådde psykiskt dåligt , varför har då inte media berättat om det förut?

För mig känns det uppenbart att du VILL att han ska ta tagit livet av sig vilket du inte har några belägg här .

Tydligen brukar du trolla sönder flertalet andra trådar som handlar om olyckor och katastrofer så det säger uppenbarligen mer om dig än om mig .
Citera
2023-01-10, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Såklart måste det varit någon slags halka på vägen vid tillfället. Enligt vittne så var han på fel körbana en stund sen vände han tillbaka, och sen pang tillbaka på fel igen när det var 15m till krock. Det för mig tyder på en sladd han inte fick kontroll på. Beror på hur avståndet var (bland annat) mellan första och andra svängen in på fel körbana. Dom som satt i sandbilen borde rimligen kunna säga hur det såg ut.

Om det kan varit självmord borde vittnena i sandbilen kunna säga om det såg uppsåtligt ut, tror personligen inte det var det.
Helt enig med dig. Tack för att du berättade att det var vittnesuppgifter om sladden (undrade varifrån detta kom), det låter precis som ett klassiskt fall av sladd där man försöker hålla sig kvar på vägen. Lite sorgligt i sammanhanget för kanske hade Patrik levt om han inte försökt hålla kvar bilen på vägbanan utan accepterat diket. Men detta sker instinktivt... Ingen aning om det fanns träd nära vägen heller så ska inte uttala mig mer om det...
Citera
2023-01-10, 23:38
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Tycker jag ser incidenter & farliga situationer hela tiden på vägarna. Sen blir folk förvånade när något händer och spekulerar i självmord, det är märkligt.

Anledningen till att självmord spekuleras är väl att han ser lite deprimerad ut med neutral ansiktsmimik, fast vad vet jag ingen jävla aning. Det som kan sätta punkt för om det var självmord eller ej borde rimligen varit dom i sandbilen om man får ställa dom lite frågor, sen eventuellt inspelning från kraschen i porschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in