2023-01-10, 23:15
Avstängd
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
När du blir vuxen så kommer du att förstå att krig bara ger död och inte bygger upp något i världen, ja förutom pengar till vapenindustrin.

Nä jag säger inte att fred överallt är något som kan bli verklighet, men om vi istället för att hetsa mot krig.... Tänk om vi kunde få några länder till fredssamtal, då kunde vi kanske få lite mindre dödsoffer. vi kanske kunde bjuda båda länderna med hjälp till deras länders utveckling eller nått.

visst är det bättre att få till fredssamtal och stötta båda länderna ekonomiskt så de ser fördelarna att ha fred så slipper vi ge pengar till mördande länder som vill sälja vapen?

Vad i det ser du som fel tankegångar?

Ser inget fel i det
Citera
2023-01-10, 23:15
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Om vi bortser från historien som Sverige har med Ryssland så finns det ändå en massa skit dom utsatt oss för. Ta bara ryska maffian, vad har dom där asen för rätt att komma till Sverige och begå vansinniga mängder med brott? Jag skiter i att det finns andra folk som gjort likadant, som exempelvis Serber och Albaner. Ryssarna hotar freden vi haft i 200 år, ryssarna kommer bara fortsätta att expandera sitt rike om dom lyckas vinna i Ukraina, då har vi dom snart vid vår gräns och det vill vi inte.

Jag skiter i vad USA gjort i Afghanistan och Irak för det ligger inte i årt närområde, däremot så kränker ryssen vårt territorialgräns via luft och vatten ideligen så har dom gjort de senaste 70 åren. Kör ubåtar i våra farvatten osv. Vad ger dom rätt att hålla på så? Inget, absolut inget. Dom är en jävla fara för oss i Sverige och nu svansar politikerna runt och fattar ingenting. Jag dör hellre i strid än låter Sverige bli en lydstat under Putins regim.

RyZZland har alltid varit laglöst. Både i krig och fred.

Skillnaden den här gången är att skurkstaten lyckats nedkämpa sig själv. Innan året är slut så finns i RyZZland mer.
Citera
2023-01-10, 23:17
Medlem
Snapcounts avatar
Ukraina förnekar angående Soledar :

Hevder ukrainerne har kontroll i Soledar Ukrainas viseforsvarsminister Hanna Maliar hevder på Telegram at hæren fremdeles forsvarer småbyen Soledar i Øst-Ukraina.
– Kraftige kamper pågår fremdeles, sier Mailar.

Britiske myndigheter uttalte tidligere tirsdag at Russland kontrollerer store deler av Soledar.

Den russiske stedfortrederen i Donetsk Denis Pushilin sier til nyhetsbyrået Tass at sentrum av Soledar er under kontroll av «Folkerepublikken Donetsk».

https://www.nrk.no/nyheter/
Citera
2023-01-10, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Switz
Bhahahaha har nato erkänt dem förlorat pga ryska bögarméns hjälmar?😂
Faktiskt så låg ryssarna längre fram just där och vid någon simulerad krigsscenario så blev förlusterna oroväckande höga för Natoplan men det var länge sedan.

Alltså inte armén men flygvapnet.
Senast redigerad av Rouen 2023-01-10 kl. 23:23.
Citera
2023-01-10, 23:24
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja det kan man verkligen undra. Nån form av tio-teknologi som går över mitt förstånd. Radar, optik, triangulering, kamera i samarbete? (6e sinne)

Alla de saker du nämner är standard i alla stridsvagnar sedan 1992. All UTOM just de ryska, och framförallt deras lögnaktiga exportvarianter. Så vad vill du komma till med ditt konstanta tjatande om hur vacker T-90 är och hur den andra stridsvagnen är ännu vackrare? Är du ensammen eller vad är ditt bekymmer LE kalle?
Citera
2023-01-10, 23:27
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ukraina förnekar angående Soledar :

Hevder ukrainerne har kontroll i Soledar Ukrainas viseforsvarsminister Hanna Maliar hevder på Telegram at hæren fremdeles forsvarer småbyen Soledar i Øst-Ukraina.
– Kraftige kamper pågår fremdeles, sier Mailar.

Britiske myndigheter uttalte tidligere tirsdag at Russland kontrollerer store deler av Soledar.

Den russiske stedfortrederen i Donetsk Denis Pushilin sier til nyhetsbyrået Tass at sentrum av Soledar er under kontroll av «Folkerepublikken Donetsk».

https://www.nrk.no/nyheter/

Visst, de försvarar antagligen fortfarande ett litet hörn av Soledar.

https://www.youtube.com/watch?v=MAlqRyuzHyc
https://www.youtube.com/watch?v=ALgqEiY07uU
Citera
2023-01-10, 23:29
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Visst, de försvarar antagligen fortfarande ett litet hörn av Soledar.

https://www.youtube.com/watch?v=MAlqRyuzHyc
https://www.youtube.com/watch?v=ALgqEiY07uU

Tja, Stalingrad var till 90 % taget utav tyskarna. Sen vände det.
Citera
2023-01-10, 23:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
En mans attityd bestämmer till stor del hur hans liv kommer bli, håller du med mig om det?

Well.., de Ukrainska frontsoldaternas attityd har nog överraskat många, och länge. Är du inte enig ?
Citera
2023-01-10, 23:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Ditt tänkande påminner om 91an Karlsson och Åsa-Nisse sluta använd din fantasi och se på fakta. Ett exempel som kanske får dig att tänka på fakta.

Det där är fakta. De som pratar om vapenvila/fredsförhandlingar eller vägran att skicka vapen under pågående ockupation/krig är antingen putler-anhängare eller väldigt oinsatta i ryskt tänkande. De sistnämnda blandar ihop rysk propaganda med verkligheten. De förstnämnda försöker vara sluga och lömska.

Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
USA har över 800 utlandsbaser Ryssland har två börja där och kanske följa pengarna

Många amerikanska baser är kopplade till NATO. Och de flesta övriga baser är i länder som vill ha USA där. Till skillnad från Ryssland som är oönskade överallt. Så oönskade att Ryssland måste våldgästa - som i Ukraina.

USA har inte annekterat något landområde i ett annat land i modern tid. Ryssland försöker nu för fullt. Så Ryssland är klart värre. En kriminell nation, som till och med FN fördömer.
Citera
2023-01-10, 23:42
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Eftersom du uppenbarligen blev vansinnig av att läsa texten så måste texten att prickat mitt i prick eller i värsta fall en öm tå. Hoppas det inte smärtar för mycket.
2. Det är en numerisk standard vid skrivning av komplexa dokument. Det underlättar orienteringen bland många separata frågor.
Nää då, jag blev inte vansinnig- mest bara förundrad över vad din postning grundade sig i, jag blev faktiskt så pass nyfiken att jag kollade den omtalade skribentens postningar under taggen 'värnplikt' och tänka sig, det var mycket skrivet om värnplikt men inget kring det jag talade om- att de värnpliktiga får en utbildning som behandlar vår närmaste omvärld. På nå't sätt känner jag mig hedrad ändå- om du nu anser jag skriver eller påminner om skribenten T-80U som jag anser vara kunnig i vapenfrågor om vilka jag i det närmaste vet inget.

1. Hej. 1:2 Hopp 2. Under. 2:2 Filten. 3:1 Blev det rätt så?
Senast redigerad av annica, sthlm 2023-01-10 kl. 23:48.
Citera
2023-01-10, 23:44
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
När du blir vuxen så kommer du att förstå att krig bara ger död och inte bygger upp något i världen, ja förutom pengar till vapenindustrin.

Nä jag säger inte att fred överallt är något som kan bli verklighet, men om vi istället för att hetsa mot krig.... Tänk om vi kunde få några länder till fredssamtal, då kunde vi kanske få lite mindre dödsoffer. vi kanske kunde bjuda båda länderna med hjälp till deras länders utveckling eller nått.

visst är det bättre att få till fredssamtal och stötta båda länderna ekonomiskt så de ser fördelarna att ha fred så slipper vi ge pengar till mördande länder som vill sälja vapen?

Vad i det ser du som fel tankegångar?
Jag ser ett stort fel, varför skall Ryssland belönas över att de bär sig åt som skitstövlar.
Citera
2023-01-10, 23:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Tänker du på Paulus?

Han blev faktiskt "såld" utav Manstein. Manstein var ute i det fria och skrev sin "Lost Victories" medans Paulus skakade galler i Sovjet, och kunde inte försvara sig.

Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Nu tänker du inte riktigt. Du är för upptagen med att vara ett smart-ass för att tänka. Så nu vill jag att du stannar upp lite och tänker till.

Kan så vara. Är dock utav uppfattningen att ukraina har viljan att ta hem detta, så länge som väst stöder de med vapen. (Har druckit ikväll)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in