Citat:
Jag blev lite fundersam när Js advokat sa att J VERKLIGEN hade berättat i förhör vad bråket handlade om. Vad är det för allvarlig historia J kokat ihop om Ts förehavanden eller utsagor? Vad är det J menar att T anklagat henne för?
Nu hoppas jag innerligen att MH inte har berättat något runt detta, och örfilen, eller det som ska varit något som JJ sa i sin P7:a att Tove slog henne, stämmer det ens? Och vad föregick det slaget isf? MH berättar ju om bråk, och att polis/vakter inte ingrep efter det att JJ pratat med dom. Vad berättar vittnen?
Det är klart att bråket var det som "man" gick hem för att reda ut, men den omtalade örfilen ligger för långt tillbaka i tiden för att det ska kallas förmildrande. MH berättar ju även om att JJ och Tove satte sig i köket för att prata...så det låter inte som att MH iaf av det vi fått veta berättat om mer fysiskt bråk. Sen vet man ju föstås inte vad som sagts senare i förhör.
Tove har iaf följt med hem frivilligt till JJ.
Och jag tror som du; att JJs beteende efter mordet ligger henne i fatet.
Om det hade varit fortsatt bråk inne i lgh och JJ hade känt att hon had gått över gränsen i misstag, dödat Tove, då finns det ingen rim och reson i hennes beteende att verka "som det regnar", när hon kommer ut från lgh.
Inte ens när grannen frågar "blinkar hon", utan agaerr som inget har hänt.
Tror att detta vittnesmål blir jätteviktigt.
Hoppas MHs vittnesmål inte "hjälper" JJ så hon kommer undan.
Det är klart att bråket var det som "man" gick hem för att reda ut, men den omtalade örfilen ligger för långt tillbaka i tiden för att det ska kallas förmildrande. MH berättar ju även om att JJ och Tove satte sig i köket för att prata...så det låter inte som att MH iaf av det vi fått veta berättat om mer fysiskt bråk. Sen vet man ju föstås inte vad som sagts senare i förhör.
Tove har iaf följt med hem frivilligt till JJ.
Och jag tror som du; att JJs beteende efter mordet ligger henne i fatet.
Om det hade varit fortsatt bråk inne i lgh och JJ hade känt att hon had gått över gränsen i misstag, dödat Tove, då finns det ingen rim och reson i hennes beteende att verka "som det regnar", när hon kommer ut från lgh.
Inte ens när grannen frågar "blinkar hon", utan agaerr som inget har hänt.
Tror att detta vittnesmål blir jätteviktigt.
Hoppas MHs vittnesmål inte "hjälper" JJ så hon kommer undan.