2023-01-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag håller med
Det här visar bara att hon inte är känslomässigt normal och hon sitter och tycker synd om sig själv i häktet över att hennes liv har blivit förstört

Hoppas verkligen att polisen har mer på fötterna så hon får livstid
Även Maja om hon var delaktig vilket jag tror att hon är

Ja, hon den andra är i högsta grad delaktig. De är mkt möjligt att hennes historia stämmer att hon däckade, sen vaknade, gick upp och spydde och såg Tove ligga död på golvet, de kan säkert stämma. Men hon var med och dumpade henne i skogen.
Citera
2023-01-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
1. Hur har JJ slängt MH under bussen? MH nämndes inte ens i dag.
2. MH har redan ljugit minst en gång då hon sade att TT gick från lägenheten. Skall man tro på henne i en ny version nu, menar du?
3. Hur ska hon kunna berätta alla detaljer när hon var utslagen av alkohol och var på toaletten och spydde stora delar av tiden?

1. MH nekar fortfarande enligt hennes advokat i media idag.
2.MH har ljugit likaväl som JJ har gjort innan för att skydda varandra.
3.MH var knappast utslagen utav alkohol och låg på toaletten och spydde stora delar utav tiden, hon förklarade själv i sin P7 utredning att hon hade full koll på vad som hände under kvällen och kunde detaljrikt återberätta kvällen.

Min teori är att hon berättar precis allting och det som gör den historian mer trovärdig än JJs uttalande idag är:
JJ berättade och erkände vissa delar för att skydda sig själv och vara först med att berätta sin snyfthistoria.
MH kommer att berätta för att hon blir förbannad på JJ och därmed avslöjar allt i detalj för att det enligt mig och många andra är JJ som varit drivande.

JJ var den som övergav sin kompis först när båda skulle vara tysta. Riskerar man livstid så är det en rätt ordentlig kniv i hjärtat-känsla när den andra öppnar upp medans den andra fortfarande nekar som bestämt.
Citera
2023-01-10, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför ringde hon inte 112 när hon märkte att det blev allvar?
Varför slutade hon inte med vd hon nu gjorde när hon hörde att Tove sparkade (som en galning förmodligen) mot väggen?

T o m grannarna förstod att något var fel...

Istället går hon iskallt ut från lgh, minuter efter dödandet, visar inte att hon är vare sig uppriven, ledsen, förtvivlad eller andra känslor som visar på att hon nyss dödat en person och kommit i någon slags panik. Det enda hon visar är lite stress med sin mobil.

Tvärtom, pratar hon på, frågar om grannen har haft det kul i helgen, ljuger på om mammor och kompisar som glömt cyklar, åker till Mc Donalds och snackar med kompisar... som inget har hänt.

Nej, JJ har blivit konfronterd med bevisning, bevisning som hon inte kan slingra sig ur. Därför kommer nu den här nya historien. Annars hade hon fortsatt med sina lögner.

Hon uppvisar det klassiska beteendet som många mördare kör.

Det enda som saknas är mållgor.
Men de kanske kommer de också...

Förstår frustrationen. De hade varit i en helt annan sits. Men nu hamnar man väl i panik både efter planerad eller ”oplanerad” dödsmisshandel.

JJ gör en del tabbar och det kan man ju skylla paniken på då. Är hon iskall som åker till McD eller vet hon inte vad hon gör liksom? Typ som att människor agerar olika vid traumatiska upplevelser så måste det vara nåt (fel…) i henne som gör att hon beter sig så här kallt. Samtidigt går det bara nåt dygn i chock som hon lyckas hålla ihop och sen har det varit fosterställning i cellen antagligen. Och det hade det antagligen varit i friheten hemma om hon inte anhållits också?

Hoppas åklagaren har ett bra fäste på uppsåtet där för det kan tyvärr bli den trixiga biten vad gäller rubriceringen mord.
Citera
2023-01-10, 18:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej så hon är den kronologiskt äldre. Tack. Maskade namn..?
M*j* Hellm*n, Joh*nn* J*nsson.
Det finns en förnämlig sammanfattning på s 1 i tråden.
Citera
2023-01-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vilka mer tror på att MH sitter i sin cell ikväll och kollar nyheterna på sin tv och är riktigt förbannad över JJs "erkännande" och bestämmer sig för att berätta hela sanningen imorgon?

Jag tror att MH kommer berätta alla detaljer och att det kommer för mig vara trovärdiga uppgifter med tanke på att JJ precis slängt henne framför bussen.

Jag tror att Rullman är medveten om att det kommer att ske och därför går han ut med att det är i slutskedet utav utredningen.

Min teori: MH kommer avslöja allt och att hennes version kommer vara den rätta.

Jag är med på den, helt klart!
Nu får hon fundera ordentligt på sin kontring.
Troligen har hon pratat en del med sin advokat också.
Om hon skall tala gäller det att hon återger en berättelse som följer spåren om hon skall bli trodd.
Nu framkommer det inget (vad jag sett) om vad JJ säger om MHs delaktighet i det hela. Mycket strategi här.
Kan ju vara så att hon inte alls får ta del av vad JJ återger angående den sk misshandeln.

Om JJ är så kall och känslomässigt störd att faller hon vill hon dra med sig MH ner...
Eller kan hon helt iskallt skylla på MH?
Citera
2023-01-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suli-blge
Det är ju lixom en advokats arbete!

Det är ju lixom lika provocerande för det?
Citera
2023-01-10, 18:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Joha**a Ja*sson
*n

M*j* Hellm*n
*a

Just det, så var det. Tack.
Citera
2023-01-10, 19:01
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Mest sannolikt är att hon kom ut från sin lägenhet för att se om kusten var klar för att bära kroppen till bilen, men grannen var i trappan och såg henne. Då hittade hon på att hon vill åka till McDonald och köpa mat för sin kompis.

Ja, det tror jag också. Min tidigare text var ett sammandrag, såklart.
Citera
2023-01-10, 19:06
Medlem
Om man erkänner att man misshandlat en person som sedan avlidit, i sin egen lägenhet och sedan transporterat denna mot ”sista vilan” i en skog .
Hur kan det då komma att man inte ser sig skyldig till eller erkänner mord ?
Har man misshandlat så har man väl haft någon form av uppsåt och om BO sedan dött av dessa skador - vem skulle annars vara skyldig till de dödande skadorna ?
Citera
2023-01-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Att två utomeuropéer mördar en etnisk svensk är definitivt något värt att kolla närmare på. Möjligt att det rör sig om ett s.k. hatbrott.
MH är adopterad och har inte kommit hit ”frivilligt” s a s.

JJ’s gammelfarfar och gammelfarmor är från Holland och flyttade till Israel där JJ’s farfar är född och hon själv är född i Sverige med svensk mamma så det här med utomeuropeisk kan diskuteras även om jag själv fortsatt varken vill eller orkar det vidare här efter denna inflikning.

Flyttar du som svensk i Sverige (?) till Israel nu och ditt barnbarnsbarn senare föds i Sverige med svensk mamma/pappa så är det lite oklart om det barnet är utomeuropeiskt då tänker jag vidare.
Citera
2023-01-10, 19:07
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det är ju lixom lika provocerande för det?

Hade du tänkt likadant om du själv befann dig i en liknande situation, och var i behov av en advokats expertis för att om möjligt kunna få ett reducerat straff? Förmodligen inte.
Citera
2023-01-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, ja.

Jag blir upprörd av hennes iskalla beteende.
"– Det fanns inte uppsåt eller avsikt att någon skulle dö, så efter det uppstod panik i lägenheten, vilket gjorde att min klient fattar dåliga beslut och erkänner nu gravfridsbrott."
//
"– Hon har nekat tidigare, för att min klient mått dåligt i häktet och varit isolerad dygnet runt. Och nu har hon börjat må lite bättre och orkat berätta hur saker och ting var och varför det blev som det blev, säger Sangborn."
https://www.svd.se/a/ve3AmX/haktads-mobil-sparad-till-fyndplats-i-vetlanda

Jag hoppas att åklagaren kan bevisa motsatsen.

- Obduktionsresultatet? Vad säger rättmedicinska läkaren?
- Vad säger undersökningarna/vittnenas uppgifter om tidsintervallet mellan dunsar/sparkar och tid innan JJ kommer ner i trappen. Grannen säger först springer, och sen ändrar sig till att JJ går... verkar lite nervös, micklar med sin mobil
- men sen säger han att hon pratar på, åker med till Donken och snackar med ngra kompisar
- vad säger MH?
- JJ säger inget till grannen på hans direkta fråga, tvärtom. Bortförklarar allt...
- Verkar hon i panik??????????????????
- Vad berättar killarn vid Mc Donalds?
- Hur beskriver JJs pappa henne dagen efter?
- Hur beskriver hon beskriver att hon cyklat hem och att de avslutade i vänskap? Verkade hon som vanligt? Eller tyckte de att hon verkade konstig?

- Och allvarligt, hur ska man må när man åker med en död kropp som man dumpar? För att dagen efter rida dit för att kolla? Iskallt beteende ur många aspekter, inte alls ett beteende hos en som fått panik i mitt tycke.

- Hur beskriver häktespersonalen JJ?
- Vad framkom på P7:an? Verkade hon må sååå dåligt som hon själv beskriver?
- Eller kan åklagaren visa att det är NÄR JJ KONFRONTERAS MED BEVISNING som hon inser att spelet är över, och det enda hon u kan gära är att föröka få det till vållande, allt för att slippa livstid?
- Och varför skulle JJ må bättre nu, när tvärtom säcken håller på att knytas ihop?

Jag hoppas att Rullman kan samla ihop många indicier på att JJ inte alls agerat i panik när hon beslutade att ljuga och dumpa mm. Att JJ inte alls undanhållit sanningen pga av isoleringen, utan nu anpassar sin version eftersom hon ser att spelet är över. Hon kan orimligen må bättre allteftersom, utan inser att hon riskerar livstid!
Fy för att vara försvarsadvokat och skydda brottslingar
Har dom något samvete?

Jag hoppas också att polisen har så pass mycket så JJ blir dömt för mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in