MH kan faktiskt vara oskyldig men vaknade hon inte av JJs dödande våld mot TT, när TT ramlade etc? Eller hade de ihjäl henne tillsammans, en höö fast och den andra ströp luftvägarna.
Vem är vem (ålder) av de två misstänkta och vad var det de hette? Är JJ den med afrikansk bakgrund, och den yngre?
Man kan väl misstänka att de har drivit på varann..?
Advokat Sangborn i AB:
"Hon har varit väldigt ledsen och mått mycket dåligt i häktet, det är det som gjort att hon inte berättat det här."
Mår man inte sämre om man inte berättar? Och förstår man inte att andra mår sämre om man inte berättar?
Det är något riktigt, riktigt iskallt och mörkt över JJs förklaringar och uppträdande.
Varför ringde hon inte 112 när hon märkte att det blev allvar?
Varför slutade hon inte med vd hon nu gjorde när hon hörde att Tove sparkade (som en galning förmodligen) mot väggen?
T o m grannarna förstod att något var fel...
Istället går hon iskallt ut från lgh, minuter efter dödandet, visar inte att hon är vare sig uppriven, ledsen, förtvivlad eller andra känslor som visar på att hon nyss dödat en person och kommit i någon slags panik. Det enda hon visar är lite stress med sin mobil.
"Advokat Clea Sangborn säger till SvD att det sker ”någon form av misshandel” innan Toves död, och att det sedan ”uppstod panik”, som ledde till förloppet med gravfridsbrott."
Tvärtom, pratar hon på, frågar om grannen har haft det kul i helgen, ljuger på om mammor och kompisar som glömt cyklar, åker till Mc Donalds och snackar med kompisar... som inget har hänt.
Nej, JJ har blivit konfronterd med bevisning, bevisning som hon inte kan slingra sig ur. Därför kommer nu den här nya historien. Annars hade hon fortsatt med sina lögner.
Hon uppvisar det klassiska beteendet som många mördare kör.
Det enda som saknas är mållgor.
Men de kanske kommer de också...
Senast redigerad av notknapparen 2023-01-10 kl. 16:05.
Var hittade du det?
Eller är det som tidigare, det datum som man alltid sätter ut som nästa datum för att åtal ska väckas, men som vanligen begärs förlängt av åklagaren tills utredningen är färdig för åtal (dvs begäran om åtalsförlängning)?
Reportern sa det i länken, i inlägget jag kommenterade, som vore det spikat.
Som du noterade, studsade jag till, men mest troligt är det nog som du skriver, att det är nästa "hålldatum" och inte fastslaget åtalsdatum.
Men det var väl inte det som var på tal? Du pratar ju om något annat här än det jag svarade på.
Det var ju mer att den som postade, menade att om du inte låser upp telefonen, så har den inte tillgång till nätet, och du kan således inte spåra telefonen. Vilket jag säger är bullshit.
Korrekt, det har ju till och med förortsgängen/rapparna lärt sig, ska det busas så lämnas luren hemma iom att den är spårbar även om du inte aktivt använder luren.
Reportern sa det i länken, i inlägget jag kommenterade, som vore det spikat.
Som du noterade, studsade jag till, men mest troligt är det nog som du skriver, att det är nästa "hålldatum" och inte fastslaget åtalsdatum.
Nu har jag varit borta ett tag, men mäskte att det blev lite stressigt för reportrarna. Kan ha blivit lite felformulerat där kanske. De vill väl vara ute först med nyheten.
Hon åker med grannen för att handla mat. Frågar honom hur hans kväll var. Kommer fram, och säger till grannen "det är min bästa vän, jag måste hälsa på honom". Och hon kallpratar någon minut med några killar i en bil. Åker sedan hem.
Denna scen är uppskattningsvis 20-30 minuter efter att hon mördat/varit delaktig till mord.
Så iskallt.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-01-10 kl. 16:11.
Hennes inställning har tidigare varit att hon inte begått någon brottslig handling.
Nu har tydligen människorov strukits, häktning gäller nu endast mord och gravfridsbrott.
Den ändrade inställningen måste då vara att hon begått någon form av brottslig handling.
Ska vi slå vad om den ändrade inställningen, J medger att hon hon varit behjälplig till gravfridsbrott!?
Går det hem vid häktningsförhandling och åklagaren inte kan ge säkra indicier för Js deltagande i själva mordet, blir hon släppt ur häktet då medhjälp till gravfridsbrott inte är grund för förlängd häktning.
Citat:
Ursprungligen postat av Skrovl
"Fram tills nu har den 20-åriga kvinnan nekat till all inblandning i mordet på Tove.
Men nu uppger 20-åringens advokat Clea Sangborn att hon ändrar inställning.
Hon erkänner gravfridsbrott, men nekar till mord.
Däremot erkänner hon misshandelsbrott.
Clea Sangborn uppger också att 20-åringen mått mycket dåligt i häktet."
Aftonbladet
Ja, va var de jag sa.
Det där ny erkännandet om misshandelsbrott verkar intressant däremot.
Då har JJ deltagit i eller själv utfört en våldshandling mot T i lgh.
Varför ringde hon inte 112 när hon märkte att det blev allvar?
Varför slutade hon inte med vd hon nu gjorde när hon hörde att Tove sparkade (som en galning förmodligen) mot väggen?
T o m grannarna förstod att något var fel...
Istället går hon iskallt ut från lgh, minuter efter dödandet, visar inte att hon är vare sig uppriven, ledsen, förtvivlad eller andra känslor som visar på att hon nyss dödat en person och kommit i någon slags chock. Det enda hon visar är lite stress med sin mobil.
Tvärtom, pratar hon på, frågar om grannen har haft det kul i helgen, ljuger på om mammor och kompisar som glömt cyklar, åker till Mc Donalds och snackar med kompisar... som inget har hänt.
Nej, JJ har blivit konfronterd med bevisning, bevisning som hon inte kan slingra sig ur. Därför kommer nu den här nya historien. Annars hade hon fortsatt med sina lögner.
Hon uppvisar det klassiska beteendet som många mördare kör.
Det enda som saknas är mållgor.
Men de kanske kommer de också...
Du har helt rätt om jag förstod dig rätt..
JJ har en klassisk livslögn där allt är bra men det är det bevisligen inte.
Möjligen har JJ påbrå ifrån sin far om att ljuga som en häst travar för att det så kallade "livs pusslet" inte går ihop.
Jag tror du minns HD i LenaW fallet. Hästtjej också om jag minns rätt.
Helt kall, Tyskan Schürrer (Arboga), Jonna Henningsson.
Tänk så otroligt mkt skärmtid vissa har ägnat åt meningslösa spekulationer trots att 2 troliga
GM häktades omedelbart. Och fanns snabbt ett logiskt händelseförlopp mitt framför ögonen.
Nu hoppas jag på att dessa 2 hålls borta från gatorna länge. Men statistiskt är sannolikheten tyvärr 60 % att någon av dem begår ett nytt brott. Så Vetlanda lever farligt om de kommer tillbaka.
Passande ta en gammal israelisk lag, öga för öga osv Därför hoppas jag att GM:s föräldrar som ”uppfostrat” dessa helt normlösa och trasiga individer får lida lika mycket som Toves. Tyvärr är det inte möjligt.