2023-01-10, 17:28
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag begriper inte heller vad ras har med detta mord att göra och MH blev väl adopterad när hon var bebis så hon är lika mycket svensk som etniska svenskar.
Att två utomeuropéer mördar en etnisk svensk är definitivt något värt att kolla närmare på. Möjligt att det rör sig om ett s.k. hatbrott.
Citera
2023-01-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
3 dunsar i golvet som gör att grannarna reagerar. Grannen går upp och ringer på dörren och hör läten som låter som sparkar.
Troligen är att TT först blev överfallen och hamnade på golvet. När grannen ringde på måste de tysta henne på något vis, antingen genom att kväva eller strypa. TT kämpade väl i denna stund för sitt liv.

Hur Clea ska få det här till "olyckliga omständigheter" och att JJ inte hade uppsåt att döda (om det ligger till som ovan) ska bli intressant att få veta.

Lägger man därtill allt hon gjorde efter TT var död, att hon inte visade någon som helst ånger utan lät TT`s kropp ligga där i skogen medan stort sökpådrag letade efter henne och alla andra hoppades att TT fortfarande var vid liv. Hon har ju inte medverkat till att TT blev funnen så någon ånger verkar denna tös inte känna
Den enda hon tänkte på var sig själv när hon i P7 uppgav att hennes liv blivit förstört iom detta. JJ måste vara en av Sveriges mest avskydda vid det här laget-

Uppsåtet var att döda, det borde synnerligen vara konstaterat bortom allt rimligt tvivel!
Citera
2023-01-10, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag tror hon ”råkade” döda henne när grannen ringde på. För att tysta henne. Hon hade två val: åka dit för grov misshandel eller tysta ner henne för alltid.

Inte omöjligt. Precis som med Jonna Henningsson isåfall. Inte första gången grannen kommer och stör.
Citera
2023-01-10, 17:29
Medlem
Visst är det väl så att ungdomsrabatten är slopad nu?
Jag hoppas på livstid för JJ.
Citera
2023-01-10, 17:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hennes agerande efteråt tyder på allt annat. Hon verkar vara en oerhört osympatisk och egoistisk människa som inte bara klarat av att ha ihjäl en annan människa, utan också försökt dölja det och ljuga om det under lång tid, utan någon som helst hänsyn till sin förra kompis eller hennes anhörigas mående.

Usch, ja.

Jag blir upprörd av hennes iskalla beteende.
"– Det fanns inte uppsåt eller avsikt att någon skulle dö, så efter det uppstod panik i lägenheten, vilket gjorde att min klient fattar dåliga beslut och erkänner nu gravfridsbrott."
//
"– Hon har nekat tidigare, för att min klient mått dåligt i häktet och varit isolerad dygnet runt. Och nu har hon börjat må lite bättre och orkat berätta hur saker och ting var och varför det blev som det blev, säger Sangborn."
https://www.svd.se/a/ve3AmX/haktads-mobil-sparad-till-fyndplats-i-vetlanda

Jag hoppas att åklagaren kan bevisa motsatsen.

- Obduktionsresultatet? Vad säger rättmedicinska läkaren?
- Vad säger undersökningarna/vittnenas uppgifter om tidsintervallet mellan dunsar/sparkar och tid innan JJ kommer ner i trappen. Grannen säger först springer, och sen ändrar sig till att JJ går... verkar lite nervös, micklar med sin mobil
- men sen säger han att hon pratar på, åker med till Donken och snackar med ngra kompisar
- vad säger MH?
- JJ säger inget till grannen på hans direkta fråga, tvärtom. Bortförklarar allt...
- Verkar hon i panik??????????????????
- Vad berättar killarn vid Mc Donalds?
- Hur beskriver JJs pappa henne dagen efter?
- Hur beskriver hon beskriver att hon cyklat hem och att de avslutade i vänskap? Verkade hon som vanligt? Eller tyckte de att hon verkade konstig?

- Och allvarligt, hur ska man må när man åker med en död kropp som man dumpar? För att dagen efter rida dit för att kolla? Iskallt beteende ur många aspekter, inte alls ett beteende hos en som fått panik i mitt tycke.

- Hur beskriver häktespersonalen JJ?
- Vad framkom på P7:an? Verkade hon må sååå dåligt som hon själv beskriver?
- Eller kan åklagaren visa att det är NÄR JJ KONFRONTERAS MED BEVISNING som hon inser att spelet är över, och det enda hon u kan gära är att föröka få det till vållande, allt för att slippa livstid?
- Och varför skulle JJ må bättre nu, när tvärtom säcken håller på att knytas ihop?

Jag hoppas att Rullman kan samla ihop många indicier på att JJ inte alls agerat i panik när hon beslutade att ljuga och dumpa mm. Att JJ inte alls undanhållit sanningen pga av isoleringen, utan nu anpassar sin version eftersom hon ser att spelet är över. Hon kan orimligen må bättre allteftersom, utan inser att hon riskerar livstid!
Citera
2023-01-10, 17:31
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaGudrun

Räknas man som ungdom vid 18 år ?
Citera
2023-01-10, 17:31
Medlem
Citat:
Jag kan ha helt fel om henne som person. Men efter att ha läst hennes P7 har jag svårt att få ihop att hon skulle klara av att hålla tyst samt neka till brott så länge om hon var skyldig. Hon är en 18 årig gymnasietjej som är skör, obegåvad, lider av ångest och självskadebeteende. I min bok ska inte en sådan person klara av att hålla ihop en lögn så länge utan att bryta ihop.

Jag tror att Rullman tar det säkra för det osäkra. Inför åtalet tror jag han ändrar rubriceringen för MH till antingen medhjälp till mord ellr skyddande av brottsling.

Ja rubriceringen på MH tror jag bara varit för att sätta press på henne, utredarna har aldrig trott att MH mördat TT.
Citera
2023-01-10, 17:32
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalnaGudrun
Misshandel och brott mot gravfriden får man knappast livstidsstraff för.
Möjligt att hon får 1 års fängelse som sedan överklagas till villkorligt.
Citera
2023-01-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Att två utomeuropéer mördar en etnisk svensk är definitivt något värt att kolla närmare på. Möjligt att det rör sig om ett s.k. hatbrott.

Helt rätt, hat och svartsjuka- oerhört otäckt, rasistiskt, fel och vidrigt på alla sätt!
Citera
2023-01-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Dödsorsaken kan påvisa mord, men, problemet kvarstår, vem av dom är skyldig
Det är märkligt om inte JJ i sin bekännelse skulle nämna Majas inblandling om hon också är skyldig
Vilket hon inte gjort så därför blir jag tveksam om Majas inblandning
Citera
2023-01-10, 17:34
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Jag kan ha helt fel om henne som person. Men efter att ha läst hennes P7 har jag svårt att få ihop att hon skulle klara av att hålla tyst samt neka till brott så länge om hon var skyldig. Hon är en 18 årig gymnasietjej som är skör, obegåvad, lider av ångest och självskadebeteende. I min bok ska inte en sådan person klara av att hålla ihop en lögn så länge utan att bryta ihop.

Jag tror att Rullman tar det säkra för det osäkra. Inför åtalet tror jag han ändrar rubriceringen för MH till antingen medhjälp till mord ellr skyddande av brottsling.

Jag tror hon klarade att hålla tyst för hon ser upp till JJ. Den coola tjejen alltså.

Tror Maja absolut är medskyldig. Kanske inte till mordet men allt det andra.

Vi får ses nu – troligtvis kommer allt bli solklart nu eftersom JJ har börjat snacka vilket betyder att M ser det som ett grönt ljus på att hon också ”får” yttra sig.
Citera
2023-01-10, 17:34
Medlem
vemedinmas avatar
JJ erkänner en misshandel som olyckligt leder till att T dör, det måste väl vara högst besvärande för henne att hon inte kunnat nämna det efter alla dessa veckor i häktet, om hon nu mår så dåligt?!
Lutar mer åt att det är vad advokaten tycker att de ska hävda?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in