2023-01-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det är brottsprovokation, utpressning och förtal dom ägnar sig åt. Jag har kontaktat en jurist som kommer att driva det här till rättslig prövning och se till att dom kommer få stänga ner sidan. Jag har ekonomiska resurser så det räcker och blir över och jag ska se till att sidan stängs ner, one way or another.

Iinitiativet till åtal ligger hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott så undrar man ju vilket gäddnummer du har?
Citera
2023-01-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
De gör det för att i deras hjärnor är det så man löser problemen i samhället - en hjälte av amerikanskt snitt, kommer med en "quick fix" och ställer allt i sin ordning, sen uppstår fullkomlig harmoni och alla lever lyckliga i resten av sina liv. Och Sara och Patrik får ära och berömmelse.

De är rättshaverister pga sina tidigare erfarenheter i livet och populister. De tror på enkla lösningar av komplexa problem, men de glömmer bort att de inte besitter nån som helst kompetens och saknar utbildning i hur man löser svåra samhällsproblem. De missar "den lilla detaljen" bara! De sitter flera tusen forskare, tänkare, politiker, kriminalare, proffesorer m.m. som försöker komma på hur man ska lösa brottsligheten, men INGEN har kommit på en enkel lösning som funkar. Men obildade lilla Sara och Patrik tror att de vet bättre hur man löser sakerna. Det är skrattretande, naivt och skrattretande. De är som små mycket mycket små barn.
Tror du behöver kliva av din lilla känslokarusell som du snurrar runt på och börja inse fakta. Eller har du missat att man använder exakt Dumpens metoder i många länder tex England.
Citera
2023-01-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Iinitiativet till åtal ligger hos den person som anser sig ha blivit utsatt för ett sådant brott så undrar man ju vilket gäddnummer du har?
Ska man anmäla brottsprovokation, utpressning och förtal så måste man vara målsägare.
Man kan inte bara tycka för någon annan.
Det hoppas jag ”juristen” kan informera om.
Samt att det blir offentliga uppgifter
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-10 kl. 18:57.
Citera
2023-01-10, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att vi lever i ett samhälle av efterblivna för efterblivna är inte någon nyhet för mig. Jag och mina preferenser är helt klart OT i tråden.

Ok! Jag hade hoppats på en lite mer vältalig replik från just dig. Lev väl, och må så gôtt du kan!
Citera
2023-01-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Klaga på vad?
Vädret? Pizzabagaren?

Integritetsfrågor och att Dumpen har ett frivilligt utgivningsbevis.
Citera
2023-01-10, 18:52
Medlem
Citat:
Det är brottsprovokation, utpressning och förtal dom ägnar sig åt. Jag har kontaktat en jurist som kommer att driva det här till rättslig prövning och se till att dom kommer få stänga ner sidan. Jag har ekonomiska resurser så det räcker och blir över och jag ska se till att sidan stängs ner, one way or another.

Den har vi aldrig hört förr..
Citera
2023-01-10, 19:02
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Den har vi aldrig hört förr..

när du sedan blir förvånad så kommer vi stå där och säga "vad var det vi sa"
Citera
2023-01-10, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ska man anmäla brottsprovokation, utpressning och förtal så måste man vara målsägare.
Man kan inte bara tycka för någon annan.
Det hoppas jag ”juristen” kan informera om.
Samt att det blir offentliga uppgifter

Du får nog undervisa juristerna – om du anser dig ha den kompetensen.
Citera
2023-01-10, 19:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Ok! Jag hade hoppats på en lite mer vältalig replik från just dig. Lev väl, och må så gôtt du kan!
Det var din slutkläm som gjorde att jag svarade som jag gjorde.

Jo, jag fattar att åldergränserna är satta som en slags kompromiss, dock med en kraftig slagsida åt det efterblivna hållet. Det kan eventuellt bero på att jag är smartare än andra, men när jag själv var ung så upplevde jag det som om samhället betraktade mig som närmast utvecklingsstörd. Idag är det ännu värre och barn och unga är ännu mer begränsade. Med anledning av detta så uppmanar jag mina barn att alltid säga att de är över 18 år när de är ute på internet. Om de inte ljuger så får de inte ens starta ett mailkonto, något som delvis är alla löjliga peddojägares fel.

Jag vill ogärna skriva om mina preferenser i tråden, men jag kan väl avslöja så mycket som att det är den kraftigt överdrivna hysterin som råder kring sexbrott i allmänhet och sexbrott mot barn och unga i synnerhet som intresserar mig. Det är som en sekt där allt är svart och vitt.
Citera
2023-01-10, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Tror du behöver kliva av din lilla känslokarusell som du snurrar runt på och börja inse fakta. Eller har du missat att man använder exakt Dumpens metoder i många länder tex England.
När du säger såna där saker, så bör du ju rimligen ha belägg för att peddobrotten minskat av deras metoder. Var har du statistiken för det?
Citera
2023-01-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
De gör det för att i deras hjärnor är det så man löser problemen i samhället - en hjälte av amerikanskt snitt, kommer med en "quick fix" och ställer allt i sin ordning, sen uppstår fullkomlig harmoni och alla lever lyckliga i resten av sina liv. Och Sara och Patrik får ära och berömmelse.

De är rättshaverister pga sina tidigare erfarenheter i livet och populister. De tror på enkla lösningar av komplexa problem, men de glömmer bort att de inte besitter nån som helst kompetens och saknar utbildning i hur man löser svåra samhällsproblem. De missar "den lilla detaljen" bara! De sitter flera tusen forskare, tänkare, politiker, kriminalare, proffesorer m.m. som försöker komma på hur man ska lösa brottsligheten, men INGEN har kommit på en enkel lösning som funkar. Men obildade lilla Sara och Patrik tror att de vet bättre hur man löser sakerna. Det är skrattretande, naivt och skrattretande. De är som små mycket mycket små barn.

Det är du som missar en detalj. Den stora detaljen. Detaljen att Dumpens verksamhet går ut på att konfrontera män som inte drar sig för att förgripa sig på barn. Svårare än så är det inte.
Citera
2023-01-10, 19:20
Medlem
Citat:

Säg att du inte kan något om juridik utan att säga att du inte kan något om juridik...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in