2023-01-10, 14:35
Avslutad
Sjukt väntat att "erkännandet" handlade om JJ:s griftesfridsåtal.
Senast redigerad av löktårta 2023-01-10 kl. 14:38.
Citera
2023-01-10, 14:37
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Sjukt väntat att "erkännandet" handlade om MH:s griftesfridsåtal.
?

JJ väl?
Citera
2023-01-10, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
?

JJ väl?

Ja, sorry, fel av mig!
Citera
2023-01-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hade hon (GM) haft någon form av ånger så hade hon sagt som de är redan från början, jävla fetta. Nu försöker hon räddas av att bara åka på brott mot griftefriden och/eller vållande i slutändan. Kan denna dansen sen många år tillbaka. Men tror polisen och utredare har ganska bra på fötterna så att hon döms till mord och den andra brott mot griftefriden till slut.
Jag håller med
Det här visar bara att hon inte är känslomässigt normal och hon sitter och tycker synd om sig själv i häktet över att hennes liv har blivit förstört

Hoppas verkligen att polisen har mer på fötterna så hon får livstid
Även Maja om hon var delaktig vilket jag tror att hon är
Citera
2023-01-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Om obduktionen kan påvisa upprepande våld ex. flera knivugg eller slag med föremål så blir det nog svårt att komma undan med bara misshandel..ex. så kommer åklagaren fråga, visste du inte att ett hugg räcker för att döda en person varför högg du då sex gånger?

Stor risk att vi här har upprepat våld mot huvudet. Kanske dunkades TTs huvud riktigt hårt mot golv eller vägg ett antal ggr ? Tre dunsar och annat hördes från lägenheten och kanske är det just dessa dunsar som uppkom genom våld mot huvudet ?

Våld mot huvudet kan ge alltifrån hjärnskakning till död. Beroende på våldets kraft och hur individers kärl och annat är beskaffade. Väl ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-01-10 kl. 14:52.
Citera
2023-01-10, 14:46
Medlem
Citat:
Nej det vet vi inte såklart. Var bara ett exempel. Är samma sak med ett trubbigt föremål eller slag/sparkar.
Om det skulle finnas mer bevis om dödsorsak som tex strypning skador av våldsamma slag m. m så tycker jag det är underligt att det dröjer så lång tid för polisen att få det här uppklarat?
Citera
2023-01-10, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Stor risk att vi här har upprepat våld mot huvudet. Kanske dunkades TTs huvud hårt mot golv eller vägg ett antal ggr ? Tre dunsar och annat hördes från lägenheten och kanske är det just dessa dunsar som uppkom genom våld mot huvudet ?

Våld mot huvudet kan ge alltifrån hjärnskakning till död. Beroende på våldets kraft och hur individers kärl och annat är beskaffade. Väl ?
Det låter mest troligt att det gått till så
Citera
2023-01-10, 14:47
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Stor risk att vi här har upprepat våld mot huvudet. Kanske dunkades TTs huvud hårt mot golv eller vägg ett antal ggr ? Tre dunsar och annat hördes från lägenheten och kanske är det just dessa dunsar som uppkom genom våld mot huvudet ?

Våld mot huvudet kan ge alltifrån hjärnskakning till död.
Tror även jag att våld mot huvudet troligen är dödsorsak, och att det skett genom slag, sparkar och/eller tillhygge.
Citera
2023-01-10, 14:50
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Eftersom du la till det jag fetade i efterhand så svarar jag på det också.

angående din information som du har uppgett om hur en telefon fungerar när du skriver som du gör så tror jag inte ett skvatt på att du jobbar med telefoner överhuvudtaget.

Helt meningslöst att sitta och hitta på lögner, det vinner du ju inget på.

Telefoner är bra mycket mer än bara 4G/5G..

Men vad har du för problem? Om jag skulle hitta på saker, så skulle jag väl inte säga att jag jobbar med telefoner.

Du tror på fullaste allvar att telefonen inte har tillgång till nät, även om den är i skärmlås? Jag brukar fjärrupplåsa telefoner, och de som inte stängt av eller startat om telefon, de brukar fungera att kunna låsa via fjärr. Räcker ju med att man trycker igång telefon och kollar klockan etc.

Vad baserar du din jävla rappakalja på då? Småländsk intuition eller?
Citera
2023-01-10, 14:51
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om det skulle finnas mer bevis om dödsorsak som tex strypning skador av våldsamma slag m. m så tycker jag det är underligt att det dröjer så lång tid för polisen att få det här uppklarat?
Jag jobbar med IT, har ingen aning om varför det tar tid. Kan vara väntetid? Fler fall än anställda? Komplicerad process och långdragna metoder? Ingen aning. bara ren spekulation.
Citera
2023-01-10, 14:51
Medlem
Citat:
Om obduktionen kan påvisa upprepande våld ex. flera knivugg eller slag med föremål så blir det nog svårt att komma undan med bara misshandel..ex. så kommer åklagaren fråga, visste du inte att ett hugg räcker för att döda en person varför högg du då sex gånger?

Svårt blir det men som sagt gärningsmän har klarat sig tidigare . när de t.ex har huggit massor av gånger med kniv, skjutit offren flertal gånger samt misshandlat offer med flertalet sparka och slag och ändå kommit undan med dråp och grov misshandel då de anses inte vara i stånd till att förstå att offret kunnat dö eller haft uppsåt. Tror dock det var vanligare för 10-20 år sen att folk kunde komma undan lindrigare oftare med detta. Dock så händer det idag med .

Vill dock minnas att något som var väldigt tragiskt för något/några år sedan va väl 2 rök ihop utanför krogen både offret och gärningsman var vänner men rök ihop har jag för mig . Offret utdela slag och gärningsmannen svarar med ett slag som gör offret ramlar och slår i huvudet i asfalts kanten och dör senare. Har för mig har döms för dråp alternativt grovt misshandel.

Här enligt mitt tycke är det ju absolut inget form av övervåld, kan ej tycka det ens är misshandel då om jag mins rätt var det offret som utdela slag först och gärningsmannen utdela ett enda slag . Men så har vi gärningsmän som verkligen misshandlar skiten ur folk även om de inte alla gånger är ute efter att mörda så får dem exakt samma dom. Så har vi dem som har uppsåt att mörda och återigen kommer lindrigt undan med dråp, grov misshandel osv då de inte har haft uppsåt att mörda.

Tycker de flesta inser att någon kan dö av i stort sett minsta lilla men misshandlar man någon med flera sparka och slag ska man dömas för mord enligt mig. sen finns det ju fallet där som uppenbarligen var en tragisk olycka. Som man kan ha olika synpunkter på .

Men min ståndpunkt är som sagt att t.ex är du gammal nog att kunna mörda någon så är du gammal nog att ta ditt straff. inga fjantiga "hem" som de rymmer ifrån.

Och slår du någon så illa som verkligen inte är en tragisk olycka att någon slår i huvudet när den ramlar så ska du dömas för mord. Och är det här båda 2 som utför misshandel samtidigt så vet dem verkligen om att offret kan dö av deras tilltag. Som sagt gruff och knuff och något enstaka slag ja visst döm då till dråp, grov misshandel . Men om t.ex offret ligger ner och du forsätter sparka och slår då vet man att offret kan dö det vet ett barn tom . Sen vet alla att ett slag kan räcka om det tar oturligt nog .
Citera
2023-01-10, 14:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
😂 Hej på dig gamle vän!

Har du missat vad jag skrivit om den andra kvinnan? Du har också missat att jag inte riktat någon misstanke om T s kille eller den manlige grannen som andra riktat blickarna mot.

Nä, i denna tragedi finns nog inga manliga förövare….bara kvinnor till din stora glädje!

Tack för svar men varför skulle jag bli glad bara för att det handlar om kvinnliga förövare i det aktuella fallet? Är inte det dags en gång för alla att lyfta ner den svenska kvinnan från den piedestal där hon inte hör hemma?

Att stackars Tove hamnat i helt fel sällskap vet vi men i teorin hade väl dessa två unga kvinnor lika gärna kunnat låta sin ilska gå ut över en man eller ett barn?

Att det sen finns andra skribenter som försökt misstänkliggöra stackars Toves kille eller den manliga grannen visar bara på ingrodda fördomar kring olika typer av våldsbrott. Kvinnor är inte på nåt sätt bättre än män när det gäller sånt här utan Tove-fallet kan nog istället vara en väckarklocka för somliga som gått på myten om den "fredliga kvinnan"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in