2023-01-10, 17:14
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja sparkarna tyder på något liknande kanske ett tag med armen under hakan bakifrån ?

Fast jag tror inte vi har fått någon tidsuppfattning av grannen mellan dunsarna och sparkarna i väggen som han hörde när han stod utanför dörren och knackade på ?

Om dunsarna och sparkarna är i rimlig tid om vi nu tänker att hon sparkat i samband med strypningen,

Så bör ju grannen rusat upp asap efter dunsarna ?

Ja hon kan väl visserligen blivit påbultad en lång tid efter fallet till golvet (dunsarna) innan kvävningen påbörjades ?

Vilket i sig skulle påvisa att någon direkt olycka med ett olyckligt fall som TT dog av inte finns på kartan ?

Eller vad tror ni ?
Har vi en tidslinje mellan dunsar sparkar dörrknackning ?

Jag tror hon ”råkade” döda henne när grannen ringde på. För att tysta henne. Hon hade två val: åka dit för grov misshandel eller tysta ner henne för alltid.
Citera
2023-01-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Var har du läst att M fortfarande nekar? Jag har bara läst att hennes advokat inte vill uttala sig.

I mitten av denna artikel står,
Den 18-åriga kvinnan som också är misstänkt för Toves död forsätter att neka till brott.
– Hon har inte ändrat sin inställning, säger advokat Mikael Svegfors.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/misstankt-for-mordet-pa-tove-erkanner-gravfridsbrott-och-misshandel
Citera
2023-01-10, 17:15
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Och en sak till…jag tror fortfarande att Tove blev kvävd med något över mun och näsa. En kudde kanske. Därav sparkarna i väggen.
3 dunsar i golvet som gör att grannarna reagerar. Grannen går upp och ringer på dörren och hör läten som låter som sparkar.
Troligen är att TT först blev överfallen och hamnade på golvet. När grannen ringde på måste de tysta henne på något vis, antingen genom att kväva eller strypa. TT kämpade väl i denna stund för sitt liv.

Hur Clea ska få det här till "olyckliga omständigheter" och att JJ inte hade uppsåt att döda (om det ligger till som ovan) ska bli intressant att få veta.

Lägger man därtill allt hon gjorde efter TT var död, att hon inte visade någon som helst ånger utan lät TT`s kropp ligga där i skogen medan stort sökpådrag letade efter henne och alla andra hoppades att TT fortfarande var vid liv. Hon har ju inte medverkat till att TT blev funnen så någon ånger verkar denna tös inte känna
Den enda hon tänkte på var sig själv när hon i P7 uppgav att hennes liv blivit förstört iom detta. JJ måste vara en av Sveriges mest avskydda vid det här laget-
Citera
2023-01-10, 17:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Om vi bortser från att det är betydlig svårare för Lesh*m att döda en man än en annan kvinna så verkar konflikten enligt adv. ha sin grund i något konkret mellan just de två. Ingen allmän risk för tredje man.

Om man som 20-årig kvinna hamnar i en dödlig "konflikt" med en annan ung kvinna (Tove) som då avlider för att sen dumpas i ett skogsparti 1 mil utanför Vetlanda så kan väl detta i teorin vara en indikation på att hon eventuellt kan vara inblandad i helt annan tidigare brottslighet?

Risk för tredje man innebär väl dessutom i praktiken en hotbild mot alla personer som gör sig till ovän eller hamnar i konflikt med 20-åringen?
Citera
2023-01-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Slutligen har vi likgiltighetsuppsåt. Likgiltighetsuppsåt innebär att gärningsmannen ska ha varit medveten om risken för effekten – och – att han var likgiltig inför effekten. "
https://advokatmassi.se/2019/05/20/vad-ar-uppsat-egentligen/

Ja alltså, det vi fick reda på idag var ju det dom flesta trodde hade hänt, men... som jag skrivit innan anledningen till att hon inte ringde 112 är ju att hon själv någonstans anser att det handlar om ett mord, hon har tagit det där sista steget eller att hon precis innan bråket tog ett beslut att gå all-in, men för att verkligen kunna fälla henne för mord blir nog svårt och krävs förmodligen vissa skador på Toves kropp. Dock likgiltighetsuppsåt som du nämner passar bra in på JJ.
Senast redigerad av anteanti 2023-01-10 kl. 17:18.
Citera
2023-01-10, 17:17
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Så hemskt och helt otroligt osannolikt att Maja sov sig igenom hela natten. Äntligen händer det lite grejer här. Nu får vi hoppas att Maja också börjar snacks nu när hennes coola (&#128545 kompis är knäckt.
Maja är dum och nyfiken.. Johanna smart som få ändå ensam i stallet...
Citera
2023-01-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Blir så trött på såna som dig. Varför drar du in raser i detta mord? Kan du förklara det? Vad har ursprung med detta att göra?

Allt är en väldigt tragisk historia där hat och avundsjuka, kanske även svartsjuka, drev en vanlig svensk tjej att göra det obegripliga. JJs försök med nya advokatens hjälp att framstå som mer eller mindre oskyldig, lurar iaf inte mig.

Jag begriper inte heller vad ras har med detta mord att göra och MH blev väl adopterad när hon var bebis så hon är lika mycket svensk som etniska svenskar.
Citera
2023-01-10, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Och samtidigt befann sig MH i en liten lägenhet med en död vän som så sent som för några månader sedan skickade en hjärtemoji till henne när hon fyllde år. Där var hon utan att kalla på hjälp på mobilen eller en trappa ner.

Hon väntade på sin chili-cheese.

Om det stämmer som du lägger fram det här, så måste alltså MH ha kämpat som ett djur för att få bort kroppen från lägenheten helt ensam, kanske ner till källaren medan JJ var på McD? Har mycket svårt att tro det.

Att hon varken psykiskt eller fysiskt skulle klara av att göra detta. Jag TROR att både JJ och MH hjälptes åt med bortförandet när JJ återkom från McD.

Hur det gick till får vi nog snart veta. FUP lär komma tidigare än vad vi trodde.
Citera
2023-01-10, 17:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om det stämmer som du lägger fram det här, så måste alltså MH ha kämpat som ett djur för att få bort kroppen från lägenheten helt ensam, kanske ner till källaren medan JJ var på McD? Har mycket svårt att tro det.

Att hon varken psykiskt eller fysiskt skulle klara av att göra detta. Jag TROR att både JJ och MH hjälptes åt med bortförandet när JJ återkom från McD.

Hur det gick till får vi nog snart veta. FUP lär komma tidigare än vad vi trodde.
Precis väldigt svårt att förstå tanken att kroppsarbetet gjorde flicke-töserna hungriga
Samt att de kunde behålla maten när de är uppjagade av de gjort.
Var det en pratsam stund på McD eller likgiltighet once again old friend.
Citera
2023-01-10, 17:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Kan inte få bort Mcdonaldsbesöket.

Hon åker med grannen för att handla mat. Frågar honom hur hans kväll var. Kommer fram, och säger till grannen "det är min bästa vän, jag måste hälsa på honom". Och hon kallpratar någon minut med några killar i en bil. Åker sedan hem.

Denna scen är uppskattningsvis 20-30 minuter efter att hon mördat/varit delaktig till mord.

Så iskallt.
Som jag skrev tidigare. Verkar som att mördare blir väldigt hungriga efteråt och McDonalds är populärt.
Citera
2023-01-10, 17:25
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
3 dunsar i golvet som gör att grannarna reagerar. Grannen går upp och ringer på dörren och hör läten som låter som sparkar.
Troligen är att TT först blev överfallen och hamnade på golvet. När grannen ringde på måste de tysta henne på något vis, antingen genom att kväva eller strypa. TT kämpade väl i denna stund för sitt liv.

Hur Clea ska få det här till "olyckliga omständigheter" och att JJ inte hade uppsåt att döda (om det ligger till som ovan) ska bli intressant att få veta.

Lägger man därtill allt hon gjorde efter TT var död, att hon inte visade någon som helst ånger utan lät TT`s kropp ligga där i skogen medan stort sökpådrag letade efter henne och alla andra hoppades att TT fortfarande var vid liv. Hon har ju inte medverkat till att TT blev funnen så någon ånger verkar denna tös inte känna
Den enda hon tänkte på var sig själv när hon i P7 uppgav att hennes liv blivit förstört iom detta. JJ måste vara en av Sveriges mest avskydda vid det här laget-

Jo men hon har ju hjälpt till massor ;-))
Använt sin egna Lgh, bil, telefon, och ridit runt FP, utöver det så har hon nog försökt ljuga sig blå i förhören som de genomskådat direkt.

;-))

Ja jag tror inte hon mått dåligt över TT utan för att hon själv sitter
Citera
2023-01-10, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har svårt att tro att M är mer eller mindre skuldfri. Det förefaller som Rillman har bra på fötter och M omhäktades utan rubrikändring.

Jag kan ha helt fel om henne som person. Men efter att ha läst hennes P7 har jag svårt att få ihop att hon skulle klara av att hålla tyst samt neka till brott så länge om hon var skyldig. Hon är en 18 årig gymnasietjej som är skör, obegåvad, lider av ångest och självskadebeteende. I min bok ska inte en sådan person klara av att hålla ihop en lögn så länge utan att bryta ihop.

Jag tror att Rullman tar det säkra för det osäkra. Inför åtalet tror jag han ändrar rubriceringen för MH till antingen medhjälp till mord ellr skyddande av brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in