2023-01-10, 16:54
Medlem
Sveppss avatar
Och en sak till…jag tror fortfarande att Tove blev kvävd med något över mun och näsa. En kudde kanske. Därav sparkarna i väggen.
Citera
2023-01-10, 16:55
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det handlar bara om taktik, men båda kommer att fällas för mord i samråd. Jämför Malexandermorden. Alla vet att Jackie Arklöv dödade poliserna, men alla åkte dit. Man kan inte bara deltaga lite grann i en dödsmisshandel och sedan hoppas på att slippa ansvar.

Men om det nu stämmer att MH låg och sov när misshandeln skedde och att hon bra hjälp till med efterarbetet ?

Men om nu JJ lättat hjärtat så borde ju MH finnas med i hennes misshandelsförklaring eftersom MH fortfarande är häktad ?

Hade hon MH fortfarande varit frihetsberövad tror ni om hon bara varit med om efterarbetet ?
Citera
2023-01-10, 16:56
Medlem
Och Aftonbladet förbereder redan för en frigivning:

Citat:
Kan din klient förklara varför hon var så arg på Tove?
– Det kan hon verkligen göra och har gjort det i förhör, men det är inget jag vill gå in på.

Hon, liksom Tove och den andra häktade kvinnan är ju väldigt unga. Är din klient rädd att det här kommer att förstöra hennes liv?
– Ja.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJ5K0a/20-aringen-andrar-installning
Senast redigerad av Emoist 2023-01-10 kl. 17:03.
Citera
2023-01-10, 16:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
100% Ja! Möjligen i kombination av droger..

Jag "lovar" att motivet inte är något som vanliga människor finner "rimligt" eller "förklarligt".

JJ funkar inte som kännande människor gör. Hon tänker inte som andra, utan har sitt eget skruvade sätt att behöva ha sin status orörd.

Tove satte sig emot, böjde sig inte. Kompisgänget splittrades.

JJ började bråket, med hotet att avslöja kompisens otrohet. Det ska man se som ett hot, en varning. JJ behöver vara den som är högst i rang, andra behöver underordna sig hennes villkor.

Männsikor som saknar känslor, för dom blir det enda som är kvar status, verka perfekta och kompetenta. Man kan inte som andra livnära ig på det vanliga som livet erbjuder.

Vi får väl se vem som har rätt, men det är min övertygelse.

Banala struntsaker ser det ut som, men handlar om risken att förlora makten, statusen (för JJ). Lättkränkt, lååååångsint.
Citera
2023-01-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Helt vidrigt jävla beteende. Hoppas hon får sitta länge. Så här tror jag: hon har blivit konfronterat med all bevisning och fått det förklarat för sig att det kommer bli åtal och att det gäller mord och inget annat. Någon av dem två mördade Tove. Då har hon tänkt så här: fuck Maja kommer knäckas och jag kommer åka dit, bäst jag ändrar taktik så kommer jag undan lite och döms för vållande.

Hon är så iskall. Anledningen till att hon har mått ”väldigt dåligt” i häktet är endast den att hon tycker synd om sig själv som inte kommer undan med det här.

Jag hoppas åtal väcks lagom till påskolvsveckan. Jag skulle lätt kunna tänka mig gå på rättegången och se med egna ögon hur en riktig psykopat uppför sig.

Hon "mår bättre" = omskrivning på att hon slutat vara ghettotuffing (aka "måå dåååligt")
Citera
2023-01-10, 17:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kudde?

Citat:
Och en sak till…jag tror fortfarande att Tove blev kvävd med något över mun och näsa. En kudde kanske. Därav sparkarna i väggen.

Precis vad jag också tror och har trott hela tiden.

Kan mycket väl ha varit en kudde.
Citera
2023-01-10, 17:04
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Svaren från den tekniska undersökningen samt obduktionen kommer vara avgörande för att fastställa vem som gjort vad, vilket kan bli svårt. Vem eller vilka höll i mordvapnet (om det nu finns nåt)? Vem eller vilka sågs på övervakningskameran vid gulf mitt i natten? Var bådas telefoner med på den resan?

M nekar fortfarande och jag tror bara hon är skyldig till skyddande av brottsling.
Var har du läst att M fortfarande nekar? Jag har bara läst att hennes advokat inte vill uttala sig.
Citera
2023-01-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
ok, men det är ju sant
Tänk efter nu, var ärlig

Hatet mgm hade mot Tove måste legat i att hon kände sig smutsig och underlägsen.

Kolla bara hur *vissa* host, zomalier hatar oss.. Och Mgm fick bli adopterad till honungslandet där svenskor med blondt hår lever glada och fria. Detta sticker givetvis i ögonen på kolbrände svartmyror

Rädda aldrig en som är fulare än dig är läxan,
hen kommer hata dig tills den dan du går under alt mörda dig så fort hen får chansen.
Ni skulle lyssnat på sagorna som barn, dom var sanna det bevisas varje dag.

Blir så trött på såna som dig. Varför drar du in raser i detta mord? Kan du förklara det? Vad har ursprung med detta att göra?

Allt är en väldigt tragisk historia där hat och avundsjuka, kanske även svartsjuka, drev en vanlig svensk tjej att göra det obegripliga. JJs försök med nya advokatens hjälp att framstå som mer eller mindre oskyldig, lurar iaf inte mig.
Citera
2023-01-10, 17:11
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Ja sparkarna tyder på något liknande kanske ett tag med armen under hakan bakifrån ?

Fast jag tror inte vi har fått någon tidsuppfattning av grannen mellan dunsarna och sparkarna i väggen som han hörde när han stod utanför dörren och knackade på ?

Om dunsarna och sparkarna är i rimlig tid om vi nu tänker att hon sparkat i samband med strypningen,

Så bör ju grannen rusat upp asap efter dunsarna ?

Ja hon kan väl visserligen blivit påbultad en lång tid efter fallet till golvet (dunsarna) innan kvävningen påbörjades ?

Vilket i sig skulle påvisa att någon direkt olycka med ett olyckligt fall som TT dog av inte finns på kartan ?

Eller vad tror ni ?
Har vi en tidslinje mellan dunsar sparkar dörrknackning ?
Citera
2023-01-10, 17:11
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis vad jag också tror och har trott hela tiden.

Kan mycket väl ha varit en kudde.

Så hemskt och helt otroligt osannolikt att Maja sov sig igenom hela natten. Äntligen händer det lite grejer här. Nu får vi hoppas att Maja också börjar snacks nu när hennes coola (&#128545 kompis är knäckt.
Citera
2023-01-10, 17:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror att J klarade av att släpa ner kroppen två trappor och sen ca 5-10 meter från porten till hennes bil på egen hand. Det är absolut tung och jobbigt men inte omöjligt.

Det som stör mig är att J åkte till McD med en lik och en avdäckad kompis själva i lägenheten. Osäker på om hon skulle våga det. Men henne övriga agerande är så kallt och kalkylerande så hon kanske kände sig tvungen att ta den risken om M nu var såpass avdäckad.
Jag har svårt att tro att M är mer eller mindre skuldfri. Det förefaller som Rillman har bra på fötter och M omhäktades utan rubrikändring.
Citera
2023-01-10, 17:12
Medlem
Citat:
Helt vidrigt jävla beteende. Hoppas hon får sitta länge. Så här tror jag: hon har blivit konfronterat med all bevisning och fått det förklarat för sig att det kommer bli åtal och att det gäller mord och inget annat. Någon av dem två mördade Tove. Då har hon tänkt så här: fuck Maja kommer knäckas och jag kommer åka dit, bäst jag ändrar taktik så kommer jag undan lite och döms för vållande.

Hon är så iskall. Anledningen till att hon har mått ”väldigt dåligt” i häktet är endast den att hon tycker synd om sig själv som inte kommer undan med det här.

Jag hoppas åtal väcks lagom till påskolvsveckan. Jag skulle lätt kunna tänka mig gå på rättegången och se med egna ögon hur en riktig psykopat uppför sig.

Troligen är det så. Det är knappast hennes dåliga samvete som nu fått henne att erkänna misshandel. För varje förhör har polisen med hjälp provsvar och andra vittnesförhör ställt frågor som blivit svårare och svårare att förklara med lögner. Till slut finns ingen annan utväg än att erkänna minsta möjliga, vilket J tycker är misshandel och gravfridsbrott i dagsläget.

Beroende på T s skador hade hon kunnat komma undan med olycka eller vållande om hon hade påkallat hjälp istället för att dölja brottet och ljuga om det i två månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in