2023-01-10, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Fantasien er det ikke noe i veien med...

Fantisera om, i fall, att eller jag vill, jag kan, jag ska ...
Senast redigerad av Braskamin58 2023-01-10 kl. 06:46.
Citera
2023-01-10, 13:23
Medlem
Citat:
Fantasien er det ikke noe i veien med...
Hvis TH er skyldig og hvis han avsatte blodflekker av sitt blod på det sentrale åstedet i forbindelse med forbrytelsen, hvorfor vasket han ikke bort de blodflekkene?

Hvis TH er skyldig og hvis TH blødde i forbindelse med utførelse av forbrytelsen, så burde det vel ha vært flekker av THs blod på noen av hans klær og/eller i hans bil og/eller andre steder også i tillegg til på det sentrale åstedet?

Brukte de kun strøm til oppvarming på den tiden i Sv4, eller også vedfyring? (Med tanke på om klær og/eller andre ting kan ha blitt brent).
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-10 kl. 13:38.
Citera
2023-01-10, 14:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis TH er skyldig og hvis han avsatte blodflekker av sitt blod på det sentrale åstedet i forbindelse med forbrytelsen, hvorfor vasket han ikke bort de blodflekkene?

Hvis TH er skyldig og hvis TH blødde i forbindelse med utførelse av forbrytelsen, så burde det vel ha vært flekker av THs blod på noen av hans klær og/eller i hans bil og/eller andre steder også i tillegg til på det sentrale åstedet?

Brukte de kun strøm til oppvarming på den tiden i Sv4, eller også vedfyring? (Med tanke på om klær og/eller andre ting kan ha blitt brent).

Jeg tror vi snakket om dette for noen dager siden.
At hvis blodet på den hvite toalettdøren var fra gammelt av, så skulle det ha vært vasket bort.
Men svar fra deg uteble, noe som betyr at vi har fått kvalitetssikret at blodet må ha kommet i forbindelse med forbrytelsen.
"Hvis blodet er avsatt i forbindelse med forbrytelsen, og hvorfor TH ikke har vasket det bort", betyr vel at han ikke har sett det.
Vi snakket også om hvorfor det evt ikke var blod andre steder. Jeg skreiv at blodet kan stamme fra etter en liten rift i fingeren i forbindelse med opprydding av glass fra 2 etg.
Det skal som sagt svært lite til for å lage en liten rift i fingeren som følge av dette.
Riften kan være så liten at han ikke har merket at han har blitt skåret.
Et slikt sår vil også gro svært fort siden riften er veldig liten.
Nå vet vi ikke om det er avsatt blod andre steder. At det er funnet blod på baderomsdøren og på ytterdørskarmen, betyr ikke at politiet ikke har funnet blod andre steder.
Blir som med siktelsene. At de utad i media hadde siktet 2 personer, betyr ikke at det ikke er siktet 3, noe som det i ettertid viste seg å være tilfelle.
Ang dette med blod, så er det jo slik at vi i Norge kan finne et y-kromoson dna, eller et dna med så så mange strenger. Et ikke fullverdig dna. Men sender man dette materialet til Sveits der de er eksperter på slikt, så vil de kunne dyrke fram et fullverdig dna. Og det er det jeg lurer på kan være tilfelle her.
Dette tar lang tid, og dette evt resultatet er ikke kjent i media så langt.
Hvis TH har løyet og sagt at det er sønnen som knuste lampa, men at det var han selv, og det er funnet fullverdig dna av han i forbindelse med dette, så vil det kunne være et fellende bevis i en rettsak.
Villaen i Sloraveien har pipe, og dermed også ovn.
Alle som har studert saken, har hørt om peisestuen.
Han kan ha brent klær der, selvsagt, men mest trolig har han tatt det med seg.
En slik operasjon kunne gått galt. Røyken kunne slått inn i stuen, og politiet ville luktet at det var brent noe annet enn ved. En utlufting ville tatt lang tid.
Hvis drapet hadde skjedd i løpet av natten, så har han derimot hatt rikelig med tid på seg.
Citera
2023-01-10, 15:02
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Fantisera om, i fall, att eller jag vill, jag kan, jag ska ...

Ja, det er jo dette med å kunne skille mellom fantasi og virkelighet.
Citera
2023-01-10, 15:04
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364
Citera
2023-01-10, 15:23
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krompus
https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364
Kort resyme: tyrksik eksagent ger detaljerad info om gärningsmän, bilar etc i avhör med norsk polis.
Citera
2023-01-10, 15:25
Medlem
Citat:
Dette er i samråd med datteren (hun som er prest) og TH. Møtene er satt opp av deres advokater. Virker som bullshit. TH forbereder seg på rettssak og forsøker å så tvil om politiets etterforskning.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-01-10 kl. 15:30.
Citera
2023-01-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Usikker på hvor hyppige disse møtene var etter hypoteseskiftet. TH var selvsagt på alerten, og
skjønte vel godt at han var i kikkerten. Holden var jo godt i gang som "forsvarer" og holdt
"kidnappingsfanen" høyt mens han foret media og pårørende med falske forhåpninger.

Veldig, veldig stille nå fra den tidligere så profilerte advokaten. Kihle også virker nærmest å ha fordampet.

Jeg tror det må ha vært noen møter.

Tom Hagen hadde behov for å følge litt med på etterforskningen. Se hvilken vei det bar. En manipulator vil møtes ansikt til ansikt. Bare slik kan han justere virkemidlene i villedningene sine. I et forsøk på å opprettholde makten over den manipulerte. Her trodde Hagen at han kunne manipulere politiet. (Alle mailene som ble sendt kan være en slags "erstatning" for manglende kontakt med politi og etterforskningsledelse.)

Det synes for meg helt klart at HHB2 i brev skrevet høsten 2019 til Riksadvokaten, som aldri ble sendt, men som senere, kanskje juni 2020, ble offentliggjort i sin helhet i mediene, at hun forsto at hypoteseskiftet betydde at TH var mistenkt for drap på AE. HHB1 slapp katten ut av sekken.

En merkelig øvelse, det er som om villedningen er blitt opprettholdt overfor mediene. I offentligheten holdt Holden fast på kidnapping gått galt, og at TH er et offer. I perioden hypoteseskiftet 26. juni 2019 til pågripelsen 28. april 2020.

Og ja, det er veldig stille. Fra Holden og fra Kihle.

Brøske mente å ha beviser til pågripelse allerede høsten 2019. Men, det er ett eller annet spesielt med bevisene. Kanskje tilsvarende beviser aldri er blitt lagt frem i norsk rett tidligere. Bevisene blir derfor kvalitetssikret av britisk politi. Dette arbeidet tar mange måneder. Pågripelsen kom først i april 2020.

Monero-betalingen i juli 2019 er et slags mottrekk fra Hagen, og ble foretatt for å forsterke illusjonen om ekte kidnappere. Så en tvil om at det kanskje fantes ekte GM ett sted der ute i krypto-gråmørke-skyggelandet. En tvil som skulle næres i mediene og vokse seg såpass stor, at det ville bli vanskelig for retten å dømme TH for drap eller medvirkning til drap.

Monero-betalingen i juli 2019 ser ut til å ha låst fast politiet til etterforskningsplikten de har. Så lenge politiet ikke kommer til bunns i hvem som har mottatt Monero-betalingen, kan TH utnytte usikkerheten knyttet til mottaker, til sin fordel. I en eventuell straffesak mot han

Holden lyktes med å få Hagen løslatt fra varetekt. Politiets anke til Høyesterett ble forkastet.

Jeg tror dette handler om at Holden greide å få Lagmannsretten til å avskjære noen av bevisene mot TH. Slik at disse bevisene ikke ble behandlet og vurdert av Lagmannsretten.

I tillegg kommer at TH i mai 2020, etter å ha blitt løslatt fra varetekt i mai 2020, brukte bitcoin-kode-kommunikasjonen til å tilby disse angivelige kidnapperne full betaling av løsepengekravet. Som kanskje er en slags trussel mot politi og påtalemyndighet.

Noe lignende: Hvis dere pågriper meg en gang til, skal jeg betale hele løsepengekravet, og spikre dere fullt og fast til etterforskningsplikten deres. (Ha-ha. Jeg er urørlig. Dere kan ikke ta meg. Se, jeg slipper unna.)
Citera
2023-01-10, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Dette er i samråd med datteren (hun som er prest) og TH. Møtene er satt opp av deres advokater. Virker som bullshit. TH forbereder seg på rettssak og forsøker å så tvil om politiets etterforskning.

Jeg synes det er feil å si slik denne personen gjorde. Det er farlig å lyve for politiet fra T-landet.
Citera
2023-01-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ja, det er jo dette med å kunne skille mellom fantasi og virkelighet.

Bra att du förstår svenska
Citera
2023-01-10, 16:05
Medlem
Citat:

Siterer fra linken din.
Overfor Dagbladet gjentar han flere detaljer han hevder å ha fått fra personer som var sentrale i det som skulle være en bortføring av da 68 år gamle Anne-Elisabeth Hagen. Detaljer om betaling, selve bortføringen, navn på involverte, beskrivelser av personer, og hva som skal ha gått galt under forsvinningen.

Dagbladet har valgt å ikke gjengi opplysningene, da det ikke har vært mulig å ettergå dem. Ozturkif har samtykket til at både hans navn og bilde brukes i forbindelse med omtalen av avhørene av ham. Dagbladet spør han om motivet for å snakke om Hagen-saken nå. Da svarer Ozturkif:

- Jeg forsikrer deg om at jeg har ingenting å tjene på å fortelle dette til media eller politiet, verken å få oppholdstillatelse eller bli kvitt noen etterlysning av meg. Alt jeg vil er at kvinnens skjebne skal komme fram, og at hun skal få rettferdighet, sier Ozturkif.
Jeg er glad for at Dagbladet ikke gjengir opplysningene. Det er nok villedning i denne saken allerede.

Informanten var etterlyst i Tyrkia da han ankom Norge før jul.
- Han har vært etterlyst internasjonalt av Tyrkia, og da han ankom Norge ba de norsk politi utlevere ham på grunn av tre dommer i hjemlandet. Dommene framstår etter min mening som produsert at tyrkiske myndigheter. Etterlysningen ble etter knappe to uker trukket, og da kunne avhøret hos Kripos gjennomføres, sier Stende.
Opplysningene som ble gitt til politiet er svært konkrete og detaljerte.
- Det er snakk om navn på kjente kriminelle fra flere land som skal være involvert, informasjon om kjøretøy, kjørerute, bortføringen og annet. Det store spørsmålet er også hvorfor i all verden han skulle dukke opp i Norge og fortelle dette så detaljert, hvis han ikke vet noe om saken? Han utsetter seg selv for risiko, både ved å snakke med politiet og media, og ved å navngi kriminelle som han hevder skal vært knyttet til saken, sier Stende.
Og politiet har selvfølgelig etterforskningsplikt.
Avhøret ble ikke opplest og undertegnet, så per nå framstår det som ugyldig, uten at vi vet hvorfor det ble avsluttet på den måten. Politiet har imidlertid sagt de ønsker tid til å undersøke opplysningene nærmere, sier Stende.
Politiet bekrefter å ha mottatt opplysninger.
Også politiet bekrefter at avhøret av Ozturkif har funnet sted. De holder kortene tett til brystet med tanke på detaljer om hva som kom fram.

- Vi kan bekrefte at vi har avhørt en person etter å ha mottatt et tips før jul. Vedkommendes opplysninger vurderes som alle andre opplysninger vi mottar, og opplysningenes verdi og troverdighet må sjekkes opp imot øvrige bevis i saken og eventuelt innhenting av ytterligere opplysninger, sier politiinspektør Lars Reinholdt-Østbye.
Halleluja. Da er det hevet mer sand i maskineriet. Fremdriften i etterforskningen skal forsinkes mest mulig. Helst stoppe helt opp.

Nei, hva kan ikke penger utrette.
Citera
2023-01-10, 16:14
Medlem
Avhøret ble ikke opplest og signert. Fremstår derfor ugyldig.

Og der tenker jeg vi kan sette et stort rødt kryss over hele fyren og dennes bidrag for å forsøke oppnå det han hevder er rettferdighet for offeret i dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in