2022-12-11, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Jeg har vært inne på samme tanke.

Men hvis det var slik; hvorfor kunne de ikke bare forklare om dette til politiet?

Bra egenskap det der å kunne tenke flere.

Hvordan hadde det sett ut med tanke på hva som hadde skjedd? Jeg tror TEH kanskje var den som var nærmest til å tenke tanken med å legge dette på bordet. Men han ble, som kjent, ringt av sin far og ankom boligen. Overtalelseskunstneren ble gitt noen minutter i et tankekaos hos TEH om hvordan dette og andre ting ville se ut for hans del og han lot seg overtale til å fortelle en annen historie. Eller ingen historie. TH presenterte en versjon av den på et senere tidspunkt.

Andre ting er da hans kontakt med kryptomannen, godt mulig han er Futurummannen, hans dna er i boligen og observasjoner av han kan være gjort i hele området kvelden før og den morgenen. Vanskelig å komme ut av, vanskelig.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-11 kl. 14:19. Anledning: Tillegger
Citera
2022-12-11, 14:17
Medlem
Citat:
Fetad: Jeg har vært inne på samme tanke.

Men hvis det var slik; hvorfor kunne de ikke bare forklare om dette til politiet?

Glemte TH oppi det hele. At han eventuelt fikk overtalt sønnen til å ikke fortelle om kvelden før anså han nok som en ubetinget fordel med tanke på hva han visste om hva som hadde skjedd i den boligen. Blod i trappa fra 1 til 2 etter Fru Hagen. Hun utsatt for grov vold på toalettrommet og slepesporene fra dette rommet og ut i gangen. Sønnens dna på badet i 2. En sønn som på et senere tidspunkt kan bli tatt i flere løgner. I tillegg hans kontakt med RU og med det et kryptomiljø. Perfekt!

Tror ikke det er uten grunn at TH er helt sikker på at Halloween spilte en stor rolle i dette. Peke, peke på.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-11 kl. 14:18. Anledning: Tillegg
Citera
2022-12-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu

Hvordan hadde det sett ut med tanke på hva som hadde skjedd? Jeg tror TEH kanskje var den som var nærmest til å tenke tanken med å legge dette på bordet. Men han ble, som kjent, ringt av sin far og ankom boligen. Overtalelseskunstneren ble gitt noen minutter i et tankekaos hos TEH om hvordan dette og andre ting ville se ut for hans del og han lot seg overtale til å fortelle en annen historie. Eller ingen historie. TH presenterte den på et senere tidspunkt.

Andre ting er da hans kontakt med kryptomannen, godt mulig han er Futurummannen, hans dna er i boligen og observasjoner av han kan være gjort i hele området kvelden før og den morgenen. Vanskelig å komme ut av, vanskelig.
Jeg forstår.
Men hvis TEH var i Sv4 da ekteparet kom hjem og TEH har forklart til politiet at han dro fra Sv4 før de kom hjem: Hvis TEH hadde sin mobiltlf mens han var i Sv4 kunne politiet enkelt undersøke hans mobiltlf sine bevegelser til og fra Sv4. Kan dette bety at TEH ikke hadde sin mobiltelefon med seg da han var hundevakt i Sv4? Det er vel litt uvanlig å ikke ha med mobiltelefon? Kan TH eventuelt ha bedt TEH om å ikke ha med seg mobiltlf fordi TH ønsket å unngå at politiet skulle finne ut at det ikke stemte at TEH dro før ekteparet kom hjem (TH kan eventuelt på forhånd (før teaterbesøket) ha bedt TEH om å ikke dra hjem før TEH og AE kom hjem fordi TH hadde planlagt å lage mistenkelige spor ved å lage basketak med TEH)?

En annen ting jeg har spekulert på hvis TH er skyldig: TH kan ha laget krangel og basketak med TEH med hensikt fordi han ønsket at det skulle være mistenkelige spor etter TEH på badet i 2. etasje.
Senast redigerad av z-z-z 2022-12-11 kl. 14:29.
Citera
2022-12-11, 14:24
Medlem
Citat:
Glemte TH oppi det hele. At han eventuelt fikk overtalt sønnen til å ikke fortelle om kvelden før anså han nok som en ubetinget fordel med tanke på hva han visste om hva som hadde skjedd i den boligen. Blod i trappa fra 1 til 2 etter Fru Hagen. Hun utsatt for grov vold på toalettrommet og slepesporene fra dette rommet og ut i gangen. Sønnens dna på badet i 2. En sønn som på et senere tidspunkt kan bli tatt i flere løgner. I tillegg hans kontakt med RU og med det et kryptomiljø. Perfekt!

Tror ikke det er uten grunn at TH er helt sikker på at Halloween spilte en stor rolle i dette. Peke, peke på.
Forstår. Hvis dette stemmer med det som skjedde og TH kastet mistanke mot sin uskyldige sønn, er det fryktelig ondskapsfullt gjort.
Citera
2022-12-11, 14:26
Medlem
Citat:
Jeg forstår.
Men hvis TEH var i Sv4 da ekteparet kom hjem og TEH har forklart til politiet at han dro fra Sv4 før de kom hjem: Hvis TEH hadde sin mobiltlf mens han var i Sv4 kunne politiet enkelt undersøke hans mobiltlf sine bevegelser til og fra Sv4. Kan dette bety at TEH ikke hadde sin mobiltelefon med seg da han var hundevakt i Sv4? Det er vel litt uvanlig å ikke ha med mobiltelefon?

En annen ting jeg har spekulert på hvis TH er skyldig: TH kan ha laget krangel og basketak med TEH med hensikt fordi han ønsket at det skulle være mistenkelige spor etter TEH på badet i 2. etasje.

Helt ærlig så tror jeg TEH er et surrehue. Om han er Futurummannen så ser det ut til at han kan ha glemt bilnøklene til bilen han kanskje skulle hente som stod parkert ved Futurum også. Denne virker heller ikke å ha hatt mobil med tanke på at politiet ikke har funnet ut av vedkommende.

Men ja klart politiet har muligheten til å sjekke dette. Om de gjorde det, situasjonen tatt i betraktning, er en helt annen sak. Familien var nok ikke mistenkte i dette i initialfasen.

Ser ikke bort fra det siste du skriver heller.
Citera
2022-12-11, 14:29
Medlem
Citat:
Forstår. Hvis dette stemmer med det som skjedde og TH kastet mistanke mot sin uskyldige sønn, er det fryktelig ondskapsfullt gjort.

Sier du det. Det kan koste dyrt å ha vært glad i sin mor blir min tanke. Det gjelder også for andre som var glad i henne.
Citera
2022-12-11, 14:31
Medlem
Citat:
Helt ærlig så tror jeg TEH er et surrehue. Om han er Futurummannen så ser det ut til at han kan ha glemt bilnøklene til bilen han kanskje skulle hente som stod parkert ved Futurum også. Denne virker heller ikke å ha hatt mobil med tanke på at politiet ikke har funnet ut av vedkommende.

Men ja klart politiet har muligheten til å sjekke dette. Om de gjorde det, situasjonen tatt i betraktning, er en helt annen sak. Familien var nok ikke mistenkte i dette i initialfasen.

Ser ikke bort fra det siste du skriver heller.
Jeg la til dette i innlegget:
Det er vel litt uvanlig å ikke ha med mobiltelefon? Kan TH eventuelt ha bedt TEH om å ikke ha med seg mobiltlf fordi TH ønsket å unngå at politiet skulle finne ut at det ikke stemte at TEH dro før ekteparet kom hjem (TH kan eventuelt på forhånd (før teaterbesøket) ha bedt TEH om å ikke dra hjem før TEH og AE kom hjem fordi TH hadde planlagt å lage mistenkelige spor (som pekte mot TEH) ved å lage basketak med TEH)?
Senast redigerad av z-z-z 2022-12-11 kl. 14:34.
Citera
2022-12-11, 14:38
Medlem
Citat:
Jeg la til dette i innlegget:
Det er vel litt uvanlig å ikke ha med mobiltelefon? Kan TH eventuelt ha bedt TEH om å ikke ha med seg mobiltlf fordi TH ønsket å unngå at politiet skulle finne ut at det ikke stemte at TEH dro før ekteparet kom hjem (TH kan eventuelt på forhånd (før teaterbesøket) ha bedt TEH om å ikke dra hjem før TEH og AE kom hjem fordi TH hadde planlagt å lage mistenkelige spor ved å lage basketak med TEH)?

Det naturlige ville vært at TEH ikke forlot valpen han skulle passe for sin mor. Om han var i behov av å gjøre det så tro jeg han ville informert sin mor om det med en melding til henne om det. Noe vi ikke har hørt noe om hvorvidt han gjorde. Men kanskje han da ikke hadde mobil tilgjengelig for å gjøre det. Han kunne ringt henne fra fasttelefon eventuelt for å gjøre henne kjent med at han måtte dra fra valpen.

Jeg tror ikke han forlot SV4 før TH og Fru Hagen kom hjem.
Citera
2022-12-11, 14:41
Medlem
Citat:

Hvordan hadde det sett ut med tanke på hva som hadde skjedd? Jeg tror TEH kanskje var den som var nærmest til å tenke tanken med å legge dette på bordet. Men han ble, som kjent, ringt av sin far og ankom boligen. Overtalelseskunstneren ble gitt noen minutter i et tankekaos hos TEH om hvordan dette og andre ting ville se ut for hans del og han lot seg overtale til å fortelle en annen historie. Eller ingen historie. TH presenterte en versjon av den på et senere tidspunkt.

Hvis TH er skyldig kan det hende at det var TH som ledet TEH til å invitere en kryptokyndig bekjent av TEH til møter på Futurum.
TH hadde jo sagt nei til TEHs forretningside. TH kan kanskje ha gitt TEH et falskt håp om at det kanskje kunne bli noe av dette med forretningsideen dersom TEH inviterte med seg en bekjent som hadde større kryptokompetanse enn TEH?
Citera
2022-12-11, 14:44
Medlem
Citat:
Hvis TH er skyldig kan det hende at det var TH som ledet TEH til å invitere en kryptokyndig bekjent av TEH til møter på Futurum.
TH hadde jo sagt nei til TEHs forretningside. TH kan kanskje ha gitt TEH et falskt håp om at det kanskje kunne bli noe av dette med forretningsideen dersom TEH inviterte med seg en bekjent som hadde større kryptokompetanse enn TEH?

Tror ikke man skal se bort fra den muligheten i det heller. Tror ikke TH har nevneverdig mye til overs for guttunger som tror de kan gjøre seg rike over natta.
Citera
2022-12-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
At det var høylytte stemmer i S4 kvelden før, er ubekreftet og mest sannsynlig tøv, som så mange andre påstander gruppen din kommer med.

Forøvrig ser jeg gruppen din er hissige brukere av ord som kulminerer, kulminert og kulminerte.

Lingvistiske detaljer kan løse saken

Uten at jeg har det foran meg nå mener jeg det hørtes høye stemmer andre uken i desember 2018. Det intressesante er at Tom Hagen ikke disponerte boligen da. Han bodde hos eldste datter i ganske lang tid. Det var politiet som disponerte boligen på det tidspunktet og på den tiden var det høy aktivitet med undersøkelser i sloraveien 4 både ute og inne.
Citera
2022-12-11, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Uten at jeg har det foran meg nå mener jeg det hørtes høye stemmer andre uken i desember 2018. Det intressesante er at Tom Hagen ikke disponerte boligen da. Han bodde hos eldste datter i ganske lang tid. Det var politiet som disponerte boligen på det tidspunktet og på den tiden var det høy aktivitet med undersøkelser i sloraveien 4 både ute og inne.
Ja, "noen uker før jul", ble opplyst.

Sitat fra RBs artikkel:

– Noen uker før jul kom jeg gående forbi huset på kvelden. Jeg hørte bråk der oppe og reagerte fordi det alltid er stille og rolig der. Jeg hørte høye stemmer og det var sent på kvelden, forteller han.

Kilde:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

I innlegget jeg lenket til, ser vi et eksempel på at noen forsøker å trolle det til, ved å påstå at vitnet uttalte seg om førjulstid i S4 mange år før AEH forsvant.

Men vitnet uttalte seg altså om "noen uker før jul (2018)".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in