2023-01-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Har du lyssnat på artikeln?
En av de misstänkta kvinnorna befann sig på fyndplatsen på mordnatten.
Ser det rätt osannolikt att de skulle festat på nöjet till kl 01 för att åka och rida mitt i natten och i dåligt väder på samma ställe som Tove dumpades.
Då måste ju JJ ha sett mördaren eftersom de var på samma plats samtidigt.
Ingen i världen skulle tro på den förklaringen.

Plus att fyndplatsen är en tät granskog med där man nog inte är bara helt random och kramar träd mitt i natten. Känns långsökt.
Citera
2023-01-10, 10:41
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jo, vittnen som bor i JJ s lägenhetshus som hört saker.
Jo, hört dunsar och bankande men inte sett något, vad vi fått veta.
Citera
Medlem
MH är omhäktad enligt svt och aftonblader
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxErrorDeluxe
Alltså är det jag som missförstår ditt inlägg el åklagarens uttalande? För jag tolkar det du skriver som att någon TAPPAT sin telefon vid FP vilket jag inte kan tolka det som i det som Åklagare menar utan att en av MGM telefoner (positionering, gps etc) har spårats till FP under den aktuella natten, alltså att den kopplat upp sig där
Jag tolkade det som att en av de misstänkts mobiler är funnen fysiskt på platsen där T hittades
Citera
2023-01-10, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Jag tolkade det som att en av de misstänkts mobiler är funnen fysiskt på platsen där T hittades
Men var kanske för snabb....handlar nog om att de spårat en av mobilerna till exakt fyndplats...sorry
Citera
2023-01-10, 10:48
Medlem
”Hur hon ställer sig till misstankarna är i inte känt i nuläget”

MH omhäktad men varför får vi inte veta hennes inställning?

https://sverigesradio.se/artikel/18-aringen-omhaktas-fortfarande-misstankt-for-mordet-pa-tove
Citera
2023-01-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Men var kanske för snabb....handlar nog om att de spårat en av mobilerna till exakt fyndplats...sorry
Shit happens men bra att reda ut ev missuppfattningar innan det blir ännu en trådsanning
Citera
2023-01-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
18-åringen omhäktas:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/omhaktningsforhandling-for-kvinnorna-som-misstanks-for-mordet-pa-tove-i-vetlanda

Tusentals inlägg om påhittade spekulationer .
Men 1 minut gjorde det så mycket klarare, herregud.
Citera
2023-01-10, 10:50
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
”Hur hon ställer sig till misstankarna är i inte känt i nuläget”

MH omhäktad men varför får vi inte veta hennes inställning?

https://sverigesradio.se/artikel/18-aringen-omhaktas-fortfarande-misstankt-for-mordet-pa-tove
Advokaten sa ju häromdagen att han pratar inte med media i det här läget av utredningen.
Citera
2023-01-10, 10:54
Medlem
18 åringen omhäktas ytterligare två veckor enligt Vetlandaposten. Kammaråklagare Adam Rullman har kortat tiden eftersom utredningen närmar sig slutskedet.

Någon som sitter på plusmedlemskap och kan se om det är något nytt i artikeln eller samma info som andra nyheter?

https://www.vetlandaposten.se/2023-01-10/femte-gangen-i-ratten--18-ariga-kvinnan-omhaktas

Edit: Såg precis att det var hela artikeln, det var nog den kortaste nyheten jag sett från deras sida.

Det närmar sig slutet i alla fall och då har ju Rullman lovat oss lite mer information
Citera
2023-01-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Om bara en av de misstänkta telefoner varit aktiva på fyndplatsen känns det jäkligt osäkert om bådas del i det här.
Nu tror ju jag att båda varit där och flyttat T, samt att båda har god insyn i vad som hänt och vem som gjort vad, men det gör det hela lite mer frågande.

En lågoddsare är väl att det är åtminstone J s mobil som kunnat placeras där, då hon har bil och verkar varit den nyktraste av dom av dom två.
Citera
2023-01-10, 10:56
Medlem
lindblomsgröns avatar
Åklagaren TROR att hon dödades i läghetenen; alltså vet de inte det.

JJ kommer ändra sin inställning vid omhäktning, tippar på att hon motsätter sig den för att hon skyller på att MH dödade TT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in