Har du lyssnat på artikeln?
En av de misstänkta kvinnorna befann sig på fyndplatsen på mordnatten.
Ser det rätt osannolikt att de skulle festat på nöjet till kl 01 för att åka och rida mitt i natten och i dåligt väder på samma ställe som Tove dumpades.
Då måste ju JJ ha sett mördaren eftersom de var på samma plats samtidigt.
Ingen i världen skulle tro på den förklaringen.
Plus att fyndplatsen är en tät granskog med där man nog inte är bara helt random och kramar träd mitt i natten. Känns långsökt.
Alltså är det jag som missförstår ditt inlägg el åklagarens uttalande? För jag tolkar det du skriver som att någon TAPPAT sin telefon vid FP vilket jag inte kan tolka det som i det som Åklagare menar utan att en av MGM telefoner (positionering, gps etc) har spårats till FP under den aktuella natten, alltså att den kopplat upp sig där
Jag tolkade det som att en av de misstänkts mobiler är funnen fysiskt på platsen där T hittades
18 åringen omhäktas ytterligare två veckor enligt Vetlandaposten. Kammaråklagare Adam Rullman har kortat tiden eftersom utredningen närmar sig slutskedet.
Någon som sitter på plusmedlemskap och kan se om det är något nytt i artikeln eller samma info som andra nyheter?
Om bara en av de misstänkta telefoner varit aktiva på fyndplatsen känns det jäkligt osäkert om bådas del i det här.
Nu tror ju jag att båda varit där och flyttat T, samt att båda har god insyn i vad som hänt och vem som gjort vad, men det gör det hela lite mer frågande.
En lågoddsare är väl att det är åtminstone J s mobil som kunnat placeras där, då hon har bil och verkar varit den nyktraste av dom av dom två.