2023-01-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
DET knyter en av kvinnorna till fyndplatsen och brott mot gravfrid men för mordåtalet är det svagt.

Åklagaren verkar ha taskig bevisning för just morddelen.

Han kommenterar inte ens bevisningen i morddelen. Vad indikerar på att han har svag bevisning som du påstår ..
Citera
2023-01-10, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Men en av de åtalade brukade väl rida / befinna sig där kring mordplatsen, så det bör väl gå att förklara?

Om man inte kunde sätta dit Mats Alm med hans rövarhistoria, så är nog inget omöjligt.

Det verkar vara en ganska exakt koordinat. Gissningsvis 10-20 meter från grusvägen.
Citera
2023-01-10, 10:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Personangrepp vart exakt? Trams och oftopic för att jag säger att du postar gammal info? Hur resonerar du här egentligen?

Men skriv gärna vart mitt personangrepp står i mitt svar. Är väldigt nyfiken på det.

Skicka du ett pm, så kan vi ta det där isf.
Tänker inte förstöra tråden med ren dynga.
Senast redigerad av Xedome 2023-01-10 kl. 11:26.
Citera
2023-01-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Att skriva "antar vi" som skribenten gjorde är däremot en stor skillnad och skapar trådsanning.
Att en person antar något bryr jag mig inte ett skvatt om, men när någon klampar in från tomma intet och kläcker ur sig felaktig information och dessutom säger att alla andra i tråden antar samma sak är helt fel och ingenting som jag står bakom.

Det kan jag köpa att man inte behöver dra in fler i sin tro än sig själv. Då står vi på samma plan, men de fakto att anta i sig är okej och ingen trådsanning.

Btw så finns det lite för mycket trådsanningar i tråden som gjort att många "nya" tror sig veta hur ett och annat ligger till, vilket är mer irriterande 🙈
Citera
2023-01-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Men en av de åtalade brukade väl rida / befinna sig där kring mordplatsen, så det bör väl gå att förklara?

Om man inte kunde sätta dit Mats Alm med hans rövarhistoria, så är nog inget omöjligt.

Har du lyssnat på artikeln?
En av de misstänkta kvinnorna befann sig på fyndplatsen på mordnatten.
Ser det rätt osannolikt att de skulle festat på nöjet till kl 01 för att åka och rida mitt i natten och i dåligt väder på samma ställe som Tove dumpades.
Då måste ju JJ ha sett mördaren eftersom de var på samma plats samtidigt.
Ingen i världen skulle tro på den förklaringen.
Citera
2023-01-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Wazzup "Åklagarens besked: "Tove dödades i lägenheten", Hade nog rätt ändå.

Så du menar att Åklagaren skrev att de styckade kroppen i lägenheten?
Det har han inte skrivit.
Och jag blir mäktigt imponerad om dessa 2 tjejer klarat av en styckning på den knappa tid de hade på sig.
Senast redigerad av Youareneveralone 2023-01-10 kl. 10:43.
Citera
2023-01-10, 10:33
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Hej! Förstår inte riktigt frågan, men ta en titt på dagens uppdateringar i polis- och domstolshandlingar.

Tack, det var jag som fattade det som att JJs advokat och JJ skulle komma med sina nya uppgifter idag. My bad
Citera
2023-01-10, 10:33
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upphandlingsmyndig
DET knyter en av kvinnorna till fyndplatsen och brott mot gravfrid men för mordåtalet är det svagt.

Åklagaren verkar ha taskig bevisning för just morddelen.

Tråden här har ju kunnat slå fast rimliga händelseförlopp, bland annat mhja den bevisning polisen tidigt gått ut med att de faktiskt har till hands. Mobiler, mobilmaster, vittnesskildringar och diverse övervakningskameror. Bland annat.

Vi vet, bland annat - att både vittnesuppgifter resp. övervakningskameror finns i anslutning till brottsplatsen, fyndplatsen - och även däremellan.

Citat:
Varför skulle det vara svagt?
Varför verkar han ha taskig bevisning för det? han har ju sagt att misstankarna har stärkts på alla punkter.
Eller är det för att han håller på sekretessen som du anser att det är väldigt tyst och då antar att han inte har någonting?
Hade så varit fallet så hade de misstänkta inte suttit häktade så länge för den rubriceringen.

Instämmer helt.
Citera
2023-01-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Dna kan finnas, i lgh, men inga vittnen och även om de kan ljuga bäst de vill, tror jag att deras trovärdighet har betydelse om ord kommer att stå mot ord.
Jo, vittnen som bor i JJ s lägenhetshus som hört saker.
Citera
2023-01-10, 10:39
Medlem
18-åringen omhäktas:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/omhaktningsforhandling-for-kvinnorna-som-misstanks-for-mordet-pa-tove-i-vetlanda
Citera
Medlem
Citat:
Kändes riktigt skönt att lyssna på klippet med Adam Rullman, killen är bombsäker på sin sak och kring detaljerna.

Ska bli väldigt intressant vem av de misstänkta som klantat sig med mobilen på fyndplatsen.

och vad de misstänkta säger nu vid omhäktningen.

Om bara en av de misstänkta telefoner varit aktiva på fyndplatsen känns det jäkligt osäkert om bådas del i det här.
Nu tror ju jag att båda varit där och flyttat T, samt att båda har god insyn i vad som hänt och vem som gjort vad, men det gör det hela lite mer frågande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Gissar att det är M.J's mobil som är funnen då J var aktiv med o lägga ut grepen på Söndagen...Säkert använt mobilens ficklampa pga det måste varit bäcksvart...

Alltså är det jag som missförstår ditt inlägg el åklagarens uttalande? För jag tolkar det du skriver som att någon TAPPAT sin telefon vid FP vilket jag inte kan tolka det som i det som Åklagare menar utan att en av MGM telefoner (positionering, gps etc) har spårats till FP under den aktuella natten, alltså att den kopplat upp sig där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in