2023-01-10, 07:36
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Japp! Glöm att det var halka den dagen/Söndagen. Det var plusgrader. All snö och is var borta. Vattenplaning är mer troligt då.
Jag körde bil inte vansinnigt långt därifrån på söndagen, och jag kan säga att det var idiothalt på vissa vägar där det låg snöslask kvar fläckvis. Hur det var på exakt denna väg vet jag förvisso inte.
Lastbilen som var ute och grusade bör ju iof rimligen ha gjort det av en anledning
Citera
2023-01-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Livet börjar kännas lite meningslöst när sådana personligheter dör mitt i livet. Varför sparar man ens pengar? Vad levar man för?
Klart det är sorgligt. Men för att få lite perspektiv: Det dör fina människor hela tiden. Det är väl inte värre när kändisar dör?

Händelsen kan lära oss att uppskatta livet och varandra, vara rädda om oss och ta det lugnt i trafiken kanske.
Citera
2023-01-10, 07:41
Medlem
Citat:
Japp! Glöm att det var halka den dagen/Söndagen. Det var plusgrader. All snö och is var borta. Vattenplaning är mer troligt då.

Inte där. Det var halt på den vägen. Allt smälter inte samtidigt
. Alla vägar är inte snöfria samtidigt.
Citera
2023-01-10, 07:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Jag körde bil inte vansinnigt långt därifrån på söndagen, och jag kan säga att det var idiothalt på vissa vägar där det låg snöslask kvar fläckvis. Hur det var på exakt denna väg vet jag förvisso inte.
Lastbilen som var ute och grusade bör ju iof rimligen ha gjort det av en anledning

Ja och DET finner JAG märkligt. (ATT dom sandade) Det var som vår ute den dagen. Jag har anhöriga som bor 10 minuter från olycksplatsen. Men visst. Det kan ha funnits ETT parti då som var halt och just DÄR hände olyckan.
Nej, jag tror det är alkohol med i bilden här. Telefon fippel, solen i ögonen eller likn.
Citera
2023-01-10, 07:44
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStad
Inte där. Det var halt på den vägen. Allt smälter inte samtidigt
. Alla vägar är inte snöfria samtidigt.

Han körde inte på någon liten grusväg
Citera
2023-01-10, 07:45
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ja och DET finner JAG märkligt. (ATT dom sandade) Det var som vår ute den dagen. Jag har anhöriga som bor 10 minuter från olycksplatsen. Men visst. Det kan ha funnits ETT parti då som var halt och just DÄR hände olyckan.
Nej, jag tror det är alkohol med i bilden här. Telefon fippel, solen i ögonen eller likn.
Som sagt, jag kan inte säga hur det var på just den vägen. Men att det fanns vägar i länet med kraftig halka under söndagen vet jag av erfarenhet.
Citera
2023-01-10, 07:51
Medlem
Citat:
Fast de grusade inte på olycksavägen, grusbilen kom ut från skogsvägarna där de hade grusat.
Citera
2023-01-10, 07:51
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Som sagt, jag kan inte säga hur det var på just den vägen. Men att det fanns vägar i länet med kraftig halka under söndagen vet jag av erfarenhet.

Det fanns det säkert men jag har svårt att tro det. Men visst. Det kan ha funnits EN fläck.. Jag är så gott som uppväxt på vägarna där ute. En sak vet jag iaf säkert. Folk kör som idioter på den sträckan. Många olyckor har hänt på den vägen/sträckan.
Citera
2023-01-10, 07:56
Medlem
Citat:
Det fanns det säkert men jag har svårt att tro det. Men visst. Det kan ha funnits EN fläck.. Jag är så gott som uppväxt på vägarna där ute. En sak vet jag iaf säkert. Folk kör som idioter på den sträckan. Många olyckor har hänt på den vägen/sträckan.
Tror som du. För hög hastighet i samband med att han också var bakfull. Kan ha flippat med mobilen eller bilens skärm också, att han enligt uppgift vinglade över vägen tyder på detta.
Ja, tur att han bara körde ihjäl sig själv och ingen annan 👍🙂
Citera
2023-01-10, 08:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Tror som du. För hög hastighet i samband med att han också var bakfull. Kan ha flippat med mobilen eller bilens skärm också, att han enligt uppgift vinglade över vägen tyder på detta.
Ja, tur att han bara körde ihjäl sig själv och ingen annan 👍🙂

Precis.
Som sagt. Dom kör som idioter mellan Läggesta - Nykvarn. Många olyckor på den sträckan.
Så jag e inte förvånad direkt.
Citera
2023-01-10, 08:08
Medlem
Citat:
Han körde inte på någon liten grusväg

Nej men det var halt på platsen ditt jävla mongo.
Citera
2023-01-10, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Hon kan också råka ha en helt vanlig sund inställning till vad som är prlvatsaker. Även om man råkar ha varit i tv så är man i första hand en privatperson. Ssmt så verkar pressetiken ha fungerat denna gång.

Hon gick ut med det för bara några timmar sedan, på hennes Instagram..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in