2023-01-10, 00:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Beror ju på vad polis/Åklagare har för teknisk bevisning, dna och vittnen som kan styrka brott så lär de bli dömda ändå, en tilltalad för ljuga hur mycket den vill i en svensk brottmålsrättegång.
Vet inte vad JJ kommer ändra sig i sin inställning i morgondagens omhäktningsförhandling imorgon, tror inte det spelar så stor roll.
Det är nog svartsjuka eller avundsjuka som är brottets motiv och alkohol som förstärkt det hela.
Dna kan finnas, i lgh, men inga vittnen och även om de kan ljuga bäst de vill, tror jag att deras trovärdighet har betydelse om ord kommer att stå mot ord.
Citera
2023-01-10, 00:43
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag måste ha missat det att dom sa att det framkommit i förhör

Idag har ju flera nyhetskanaler tagit upp fallet
Var hittar jag det uttalandet ?
I intervjun i SVT, från Smålandsposten, tror jag det var som Rullman svarade så på direkt fråga från reportern.
Citera
2023-01-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Har hon inte egna tillgångar till att betala hyran så betalar sociala hyran men bara under den tid hon sitter häktad, blir hon dömd till fängelse i både TR och HR så måste lgh sägas upp.
JJ är nu sedan en tid tillbaka skriven hemma hos pappan och brodern i Nye.
Därmed antar vi att lägenheten redan är uppsagd rimligtvis.
Citera
2023-01-10, 00:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Ja, detta blir hårt för J. Tror hon kommer köra all-in på ca halvtimman t o r mcd, då MH var ensam med TT. Det är hennes enda fönster. Men hur förklarar hon TTs mobil? Och varför TT var ensam med en sovande (?) MH?

Dom har snurrat in sig rejält i en story som inte håller. Hoppas för allas skull att någon av dom inser det och säger sanningen.
Frågan är vad som är sanning om ord står mot ord? Där tror jag deras tidigare fabulerande ligger dem i fatet.
Citera
2023-01-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS

Ok, jag trodde det var bilen som JJ äger som skrevs över på pappan, ja då måste lägenheten ha blivit tömd och uppsagd medans JJ sitter i häkte.
Citera
2023-01-10, 00:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Kan absolut vara så. Med tanke på att omhäktningsförhandling ska ske och advokaten inte medger åtalsförlängning kan man ju fundera på vilka scenarier JJ har nytta av just en omhäktning. Vad har hon att vinna på det om hon varit inblandad på ett eller annat sätt....?
Njä, det står inte att advokaten inte medger åtalsförlängning, utan bara att hon kräver en omförhandling. Anledningen, tror jag, är att advokaten vill pressa fram så många bevis som möjligt ur åklagaren för att få länge tid att hitta ev. luckor.
Citera
2023-01-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant, så imorgon kommer alltså en av tjejerna att medge någon form av brott.
Spännande att se vad morgondagen har att ge.

Ingen som har sagt, helt och hållet ditt egna påhitt.

Vad hon menar med ändra inställning ska däremot bli intressant.
Citera
2023-01-10, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS

Du antar att den är det, vilket skapar trådsanning att den är det.
Det kan vara ändring utav folkbokföring för att underlätta postgången istället för att posten kommer till en avspärrad lägenhet.
Citera
2023-01-10, 01:01
Medlem
Starlinks avatar
Vad tror ni är anledningen till att någon av dom två tjejerna mest troligen kommer medge något form av brott imorgon?

Dom båda har ju trots allt hållt fast vid att dom är oskyldiga i nästan två månader, vilket är ovanligt i fall som detta där dom två misstänkta är väldigt unga.

Kan det vara försvarsadvokaten som har rekommenderat sin klient utifrån vilka bevis polisen har presenterat?

Eller kan det vara så enkelt som att en av tjejerna har brutits ner rent psykiskt efter två månader i en häktescell och vill nu helt enkelt stå för sina handlingar?
Citera
2023-01-10, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ok, jag trodde det var bilen som JJ äger som skrevs över på pappan, ja då måste lägenheten ha blivit tömd och uppsagd medans JJ sitter i häkte.

Bilen skrev JJ över själv på sin far redan i höstas.
Hon har bytt folkbokföringsadress till sin far i Nye.
men att lägenheten är tömd skulle jag finna väldigt svårt eftersom de enda som har tillgång till lägenheten är polisen då den är avspärrad.
Uppsagd vet vi inte.
Citera
2023-01-10, 01:21
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Bilen skrev JJ över själv på sin far redan i höstas.
Hon har bytt folkbokföringsadress till sin far i Nye.
men att lägenheten är tömd skulle jag finna väldigt svårt eftersom de enda som har tillgång till lägenheten är polisen då den är avspärrad.
Uppsagd vet vi inte.

Skall bli intressant att fp reda på vad polisen har för bilder på bilen och vilka som sitter i , om det nu går att se ?
Citera
2023-01-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Skall bli intressant att fp reda på vad polisen har för bilder på bilen och vilka som sitter i , om det nu går att se ?

Ja, det var väl någon från företaget som tillhandahåller den aktuella cctv- utrustningen vid Gulf som här i tråden skrev något i stil med att man kunde se minsta rostfläck så då borde det väl gå att se vilka som är i bilen tycker man?

Någon som vet vilken tid det blir häktningsförhandling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in