2023-01-09, 21:20
Medlem
Nyheten ute

https://stoppapressarna.se/news_tags/patrick-grimlund/
Citera
2023-01-09, 21:23
Medlem
Queenofqueenss avatar
Man vet aldrig vad som rör sig i någons huvud. Han kanske inte ville bli äldre än 50 år och tog sitt liv. Ålderdom förknippas med smärta, lidande, och nedbrytning av sig själv. Det är inte alla som klarar av det mentalt tanken på att åldras och allt det för med sig. Dessutom är räntelägena vidriga och ekonomin, världsfreden och allt går käpprätt åt helvete. Sedan kan det ha varit en olycka. Tankarna går till familjen. Han var en enastående ekonom i lyxfällan och vacker att titta på. Det är så beklagligt.
Citera
2023-01-09, 21:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Tydligen inte. Lastbilen körde ju bara enligt uppgift i 45kmh.
Men ändå lyckades den bli totalkvaddad.. Så lite kass ändå

Vad jag tycker mig se på GP:s bild, är bilen ganska intakt. Dörren ser inte så demolerad ut. Smällen tog i fronten, enligt vittnet. Enligt en annan skribent här, ägde företaget en Porsche Taycan och en sån väger enligt en Porsche nästan 2,8 ton. En stum smäll med andra ord.

https://www.bytbil.com/nyheter/mambagron-elektrisk-porsche-35713
Citera
2023-01-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Blir du slagen medvetslös när du är rejält på lyset så får du garanterat minnesluckor.

Slag mot huvudet eller hjärnskakning kan ge minneslucka. Händer även om det inte funnits alkohol i kroppen.
Därför har många som varit med om olycksfall svårt att redogöra exakt vad som hände just innan.

Onödigt med snack om droger osv.
Citera
2023-01-09, 21:28
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Självmord är uteslutet i min tankebana. Det du beskriver benämns retursladd , och det kan vara extra knivigt med en 4 hjulsdriven bil då man lämpligast ska gasa sig ur situationen och i trafik så har inte en oerfaren sinnesnärvaro och nerver att göra det. Kan vara 2 hjulsdriven med och det är ungefär samma som gäller /frikoppla , allt mycket beror på förarens kunskaper/erfarenhet. Personligen tycker jag elbilar är helknepiga att köra i vinterväglag p.g.a att vridmomentet kommer direkt spec i en motorstark bil som denna.

Är ganska säker på att data, innan och vid kollisionen, kommer fram efter kontroll av bilens avancerade system.
Citera
2023-01-09, 21:31
Medlem
De har inte slagit er att han kan ha fått hjärtstopp innan han körde in i lastbilen?
Citera
2023-01-09, 21:32
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Man vet aldrig vad som rör sig i någons huvud. Han kanske inte ville bli äldre än 50 år och tog sitt liv. Ålderdom förknippas med smärta, lidande, och nedbrytning av sig själv. Det är inte alla som klarar av det mentalt tanken på att åldras och allt det för med sig. Dessutom är räntelägena vidriga och ekonomin, världsfreden och allt går käpprätt åt helvete. Sedan kan det ha varit en olycka. Tankarna går till familjen. Han var en enastående ekonom i lyxfällan och vacker att titta på. Det är så beklagligt.

Han var sliten och mer än lönn 🍁 fet på dom sista bilderna, du är ute och cyklar. Hand kärring var en 4/10....fett over the top var han.
Citera
2023-01-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Medierna vill nog att hans fru ska få berätta för barnen när de kommer hem från skolan, istället för att någon lärare beklagar sorgen till barnen utan att barnen vet att pappa är död. Men det är kanske CP att tänka så?

Jag tror frun och barnen får reda på sådant ganska omgående.
Citera
2023-01-09, 21:52
Medlem
Fruktansvärt.
Beklagar så förlusten av Patrick till alla närstående.

Han har en given plats i mitt hjärta så länge jag lever. Lärt mig allt jag kan om privatekonomi genom honom och Magnus H. De har gjort att jag undvikit många blindskär, blivit medveten om en hel saker/beteenden, ändrat och skruvat på budgetar - vilket gjort att jag och mitt barn nu lever ett bra och tryggt liv.

Tack för allt Patrick, de kunskaper och insikter du delat med dig av kommer alltid finnas kvar.
Ovärderligt.
Citera
2023-01-09, 22:00
Medlem
andrewcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Fruktansvärt.
Beklagar så förlusten av Patrick till alla närstående.

Han har en given plats i mitt hjärta så länge jag lever. Lärt mig allt jag kan om privatekonomi genom honom och Magnus H. De har gjort att jag undvikit många blindskär, blivit medveten om en hel saker/beteenden, ändrat och skruvat på budgetar - vilket gjort att jag och mitt barn nu lever ett bra och tryggt liv.

Tack för allt Patrick, de kunskaper och insikter du delat med dig av kommer alltid finnas kvar.
Ovärderligt.
Fint skrivit av dig. Du verkar vara en bra person
Citera
2023-01-09, 22:00
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jag tippar på en aptit på knark och fallna kvinnor

Möjligt.

Patrik hade antagligen späckat schema efter hockeymatchen, det kom nog fram en hel del folk och ville prata.
Sen middag på hotellet, dans och mingel i cocktailbaren. Antagligen fanns där även en massa intresserade damer och nån av dem smet kanske med Patrik in på hotellrummet, som stenrik kändis civilekonom/hockeyspelare behövde ju knappast han ragga, damerna kommer automatiskt så att säga. Efter en hård natt med knarrande madrass, var Patrik slutkörd, trött och utmattad så på länsvägen strax utanför Mariefred....ZZzzz somnade han till och sen vaknade han inte mer.
Citera
2023-01-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Vad jag tycker mig se på GP:s bild, är bilen ganska intakt. Dörren ser inte så demolerad ut. Smällen tog i fronten, enligt vittnet. Enligt en annan skribent här, ägde företaget en Porsche Taycan och en sån väger enligt en Porsche nästan 2,8 ton. En stum smäll med andra ord.

https://www.bytbil.com/nyheter/mambagron-elektrisk-porsche-35713
Är du seriös? Skaffa glasögon. Bilen är mos ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in