2023-01-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
08 januari 13:04, Trafikolycka, Strängnäs
Kollision mellan lastbil och taxi på länsväg 990, i höjd med Björkhem.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/januari/8/08-januari-1304-trafikolycka-strangnas/

Bara en person i taxin. Ingen taxichaffis, bara PG eller fel i rubriksättningen?

Rubriken ändrades sen, var alltså en personbil och ingen taxi.
Citera
2023-01-09, 20:58
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/januari/8/08-januari-1304-trafikolycka-strangnas/

Bara en person i taxin. Ingen taxichaffis, bara PG eller fel i rubriksättningen?

Ska vara fel rubrikssättning. Ska vara bekräftat att det var en personbil.
Citera
2023-01-09, 20:58
Medlem
Undra om han kände något,eller typ såg krocken komma precis före.
Citera
2023-01-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den där teorin hade kunnat funka om Grimlund färdats i en Nissan Micra eller gammal VW-bubbla. Dagens moderna bilar är så proppfulla med airbags, geniala deformationszoner och andra sinnrika säkerhetssystem att självmordsteorin blir långsökt. Det är helt enkelt för stor chans (risk) att man överlever även en frontalkrock -- och de sydtyska lyxbilarna är outstanding i grenen säkerhet.

Tydligen inte. Lastbilen körde ju bara enligt uppgift i 45kmh.
Men ändå lyckades den bli totalkvaddad.. Så lite kass ändå
Citera
2023-01-09, 21:00
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Taxispekulationerna kommer nog från ett hörfel. Är ganska säker på att att det är Taxinge som avses, som ligger i närheten.
Citera
2023-01-09, 21:00
Medlem
Jag spekulerar väll vidare som alla andra…
Om han nu var på en blöt efterfest som endel skriver, så har den troligtvis inte slutat vid 00.00 utan mkt senare lr tidig morgon. Sätter man sig sen i en bil vid lunch dagen efter så är man troligtvis inte nykter. Så tror inte på självmord.

Låter sjukt, men jag ”hoppas” nästan på sjukdomsfall för familjens skull.

Lider med familjen. Hemskt att förlora någon så. 😞 RIP
Senast redigerad av Tyalie 2023-01-09 kl. 21:11.
Citera
2023-01-09, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Medierna vill nog att hans fru ska få berätta för barnen när de kommer hem från skolan, istället för att någon lärare beklagar sorgen till barnen utan att barnen vet att pappa är död. Men det är kanske CP att tänka så?
Nu finns det ju ingen söndagsskola längre. Men tanken e ju god…
Citera
2023-01-09, 21:06
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den där teorin hade kunnat funka om Grimlund färdats i en Nissan Micra eller gammal VW-bubbla. Dagens moderna bilar är så proppfulla med airbags, geniala deformationszoner och andra sinnrika säkerhetssystem att självmordsteorin blir långsökt. Det är helt enkelt för stor chans (risk) att man överlever även en frontalkrock -- och de sydtyska lyxbilarna är outstanding i grenen säkerhet.

Ja, och det är ändå bara ett av flera argument varför PG inte tog självmord..

Med god ekonomi, tre små barn som han älskade, samt i lycklig relation med Sara, så var Patrick allt annat än självmordsbenägen..

..Om så hade varit fallet, rent hypotetiskt, så hade PG aldrig blandat in oskyldiga människor i sitt självmordsförsök, han är alldeles för empatisk för det..

..Och hade han varit totalt känslokall, vilket vi vet att han inte är, återigen hypotetiskt alltså, så hade han väl aldrig valt att köra in i ett fordon i kryphastighet, typ 40 kmh enligt kvinnan i lastbilen.

Detta är ju så uppenbart inte självmord att det inte ens behöver diskuteras. Kom igen nu fb, koppla på hjärnorna lite..
Citera
2023-01-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Skulle inte förvåna mig. Var tvungen att googla Patrick och för två år sedan så "vaknade han upp sönderslagen" I sin lägenhet på Östermalm, efter att ha varit ute och festat och åkt taxi hem.

Han hade alltså INGET minne av vem som slagit honom, eller varför, bara en vag hypotes om att taxi chauffören misshandlat honom efter bråk om pengar. Hur vanligt är minnesluckor av den graden efter festande hos medelålders? Mig har det bara hänt när jag blandat droger och alkohol, men jag har ju hört att folk som har alkoholproblem kan drabbas av minnesluckor.
Bara hänt när du blandar alkohol och droger. Japp, det är bara dom med alkoholproblem som får luckor.
Tar man droger på fyllan, så har man definitivt inga problem.
Citera
2023-01-09, 21:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus73
Bara hänt när du blandar alkohol och droger. Japp, det är bara dom med alkoholproblem som får luckor.
Tar man droger på fyllan, så har man definitivt inga problem.
Blir du slagen medvetslös när du är rejält på lyset så får du garanterat minnesluckor.
Citera
2023-01-09, 21:17
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushus
Eller att han helt enkelt fått sladd. Kollar man dashcams osv på folk som tappar kontrollen tycker jag ofta man ser folk sladda höger och vänster ett par gånger innan de kör av vägen. Ganska typiskt enligt mig.

Vet inte vad fenomenet heter, men gissar att det beror att man håller på och sladdar av åt ena hållet, överkompenserar med ratten, får lite grepp och slungas över till andra sidan, sen upprepas det.
Menar typ som här: https://youtu.be/gbN3drqcBAw?t=53, eller här https://youtu.be/y4_3LNvglLA?t=18 . Bara första exemplena jag hittade, men finns otaliga. Särskilt när det gäller effektstarka bilar på halt väglag vilket det var. Särskilt troligt eftersom han bara haft bilen ett par månader och antagligen inte är van vid den.

Det som talar emot den teorin är dock att vittnesuppgiften bara säger att han bytte mellan körfälten. Man ser ju ganska tydligt om en bil får sladd, så om det var så är det ju ganska rimligt att skriva med.

En annan grej som talar emot självmord är dock att han i så fall valde att krocka med ett annat fordon. Vet inte om det finns statistik, men känns ju mer logiskt att orsaka en singelolycka om man har de planerna.

Självmord är uteslutet i min tankebana. Det du beskriver benämns retursladd , och det kan vara extra knivigt med en 4 hjulsdriven bil då man lämpligast ska gasa sig ur situationen och i trafik så har inte en oerfaren sinnesnärvaro och nerver att göra det. Kan vara 2 hjulsdriven med och det är ungefär samma som gäller /frikoppla , allt mycket beror på förarens kunskaper/erfarenhet. Personligen tycker jag elbilar är helknepiga att köra i vinterväglag p.g.a att vridmomentet kommer direkt spec i en motorstark bil som denna.
Citera
2023-01-09, 21:18
Medlem
Insyn5s avatar
Självmord går ju att utesluta om det finns bromsspår som kommer från bilen, bör ju kunna få svar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in