Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Fast det där är förstås ingenting annat än din högst subjektiva åsikt, det finns förstås ingen färg som är objektivt snyggare än någon annan. En åsikt som dessutom de allra flesta inte delar.
Vi är på ett diskussionsforum. TS efterfrågar åsikter. Jag ger min åsikt.
Du: ”mEn dEt DäR äR baRa åSikTEr, iNtE ObJekTiv fAktA!!!!!!”, för att sedan själv delge dina egna åsikter.
Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Anledningen till att svart är det populäraste färgvalet gällande kostym är att de flesta betraktar detta som det mest stilrena valet. Andra färger tenderar ofta att se mer utklätt än uppklätt ut i dagens samhälle.
Så om man bär en mörkblå/grå kostym så ser man utklädd ut? Att bära svart kostym är det enskilt tydligaste tecknet på att man äger en (1) kostym, som man köpte på Dressmann för 13 år sedan samtidigt som man skaffade en liten box med matchande vinröd slips och fluga…
Citat:
Ursprungligen postat av
absinten
Det finns inga färger eller snitt som är evigt rekommenderade. Du kan personligen tycka att män klädde sig som snyggast 1760, men om du går klädd så idag så kommer folk tro att du är på väg till maskerad.
På samma sätt ger det ett mer kufigt än stilmedvetet intryck att på bröllop, dop och arbetsintervjuer klä sig som om det vore 1950.
Jag har aldrig rekommenderat TS att klä sig som om det vore varken 1760 eller 1950.
Att svart kostym är fulare och mindre mångsidigt än mörkblå dito är en kulle jag är beredd att dö på och den här debatten kommer inte leda någon vart. Fortsätt du med svart kostym så fortsätter jag med blå.