• 1
  • 2
2023-01-09, 17:07
Medlem
Sex unga män greps i Adolfsberg på trettondagsafton misstänkta för grovt vapenbrott. Under dagen diag har samtliga häktats på sannolika skäl misstänkta för brottet.

Fem av dem är från Örebrotrakten: 20-årige Simon Özer, 21-årige Willam Dahlgren, 18-årige Heder Darakan, 19-årige Marcos Josef Hanna och 23-årige Adam Hultgren.

Den sjätte är 21-årige Sebastian Mbidde Asaba som dömdes till fyra års sluten ungdomsvård för ett uppmärksammat mord på Lidingö 2018:
(FB) En man ihjälskjuten 5/6 -18, Baggeby, Lidingö. Polis spärrade Lidingöbron.

Är det någon som vet mer om de häktade?
Citera
2023-01-09, 18:46
Medlem
Willam D*hlgren verkar bo på fin adress i Örebro. Kommer nog från hyfsade förhållanden då han verkar ha spelat hockey långt upp i åldern. Ser på Lexbase att han är dömd sedan tidigare. Vill minnas att hans namn dykt upp i andra sammanhang kopplat till kriminalitet. Antagligen drogmissbruk.
Citera
2023-01-09, 19:02
Medlem
Chockad jag blir över att se fler och fler syrianer åka fast... Not.
Citera
2023-01-09, 20:15
Medlem
Adolfinas avatar
Det har framkommit, att de sex greps i en villa i Adolfsberg. Någon som vet adressen?
Citera
2023-01-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Sex unga män greps i Adolfsberg på trettondagsafton misstänkta för grovt vapenbrott. Under dagen diag har samtliga häktats på sannolika skäl misstänkta för brottet.

Fem av dem är från Örebrotrakten: 20-årige Simon Özer, 21-årige Willam Dahlgren, 18-årige Heder Darakan, 19-årige Marcos Josef Hanna och 23-årige Adam Hultgren.

Den sjätte är 21-årige Sebastian Mbidde Asaba som dömdes till fyra års sluten ungdomsvård för ett uppmärksammat mord på Lidingö 2018:
(FB) En man ihjälskjuten 5/6 -18, Baggeby, Lidingö. Polis spärrade Lidingöbron.

Är det någon som vet mer om de häktade?

Heder Darakan förekommer i denna tråd:
(FB) En person skjuten i Markbacken/Örebro, 2021-02-28 (avliden)
Citera
2023-01-09, 21:55
Medlem
SloppySecondss avatar
AM-33753-21 / B 1280-21:

Starttid: 2021-03-14 12:07:08
Längd: 813
HD = Heder Darakan
HR = Havin Rashid

HD: Alltså men jag gör… alltså just nu jag har inte gjort alltså…
HR: Jag vill liksom börja hämta tabbar med dig och sånt.
..
HD: Skulle jag riskera att du ska tors… ska min wife ska… torska med att hämta tabbar?
Citera
2023-01-09, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
AM-33753-21 / B 1280-21:

Starttid: 2021-03-14 12:07:08
Längd: 813
HD = Heder Darakan
HR = Havin Rashid

HD: Alltså men jag gör… alltså just nu jag har inte gjort alltså…
HR: Jag vill liksom börja hämta tabbar med dig och sånt.
..
HD: Skulle jag riskera att du ska tors… ska min wife ska… torska med att hämta tabbar?

Just det ja. Och bägge dömdes sedan för grovt vapenbrott också. Darakan till sluten ungdomsvård i sex månader och Rashid till att redan pågående LVU-vård skulle inbegripa även det brottet.
Citera
2023-01-09, 22:07
Medlem
Jag tror och hoppas på ett snabbt frisläppande. Även om de skulle vara 'skyldiga' så gör vi alla misstag. Bättre att de får komma tillbaka till samhället så fort som möjligt. 'Återanpassning, inte bestraffning' har jag fått lära mig och kan inte annat än instämma.
Citera
2023-01-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaajjOrebro
Jag tror och hoppas på ett snabbt frisläppande. Även om de skulle vara 'skyldiga' så gör vi alla misstag. Bättre att de får komma tillbaka till samhället så fort som möjligt. 'Återanpassning, inte bestraffning' har jag fått lära mig och kan inte annat än instämma.
Då hoppas du förgäves.
Dessa gossar sjunger inte kyrkans gosskör.
De är trots dess ringa ålder personer som ska och som kommer hållas borta från gator på en förhoppningsvis en icke ansenlig tid.
De är kriminella, grovt kriminella dessutom med ett eget val.
Citera
2023-01-09, 22:26
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Då hoppas du förgäves.
Dessa gossar sjunger inte kyrkans gosskör.
De är trots dess ringa ålder personer som ska och som kommer hållas borta från gator på en förhoppningsvis en icke ansenlig tid.
De är kriminella, grovt kriminella dessutom med ett eget val.
Özer ... M4lla falang så.. BC ?
Örebropolisen, socialen vet mer.
Citera
2023-01-09, 23:11
Medlem
Home invasion som gått fel? Ingen av männen verkar vara hemmahörande i det området av staden som nämns.

6st också, har man försökt hota någon i hemmet? Åklagare, advokat etc? Eller bara försökt reglera en knarkskuld?

När tas detta upp i rätten?
Senast redigerad av frippesasfalt 2023-01-09 kl. 23:24.
Citera
2023-01-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StinaajjOrebro

Bättre att låsa in och glömma bort. Bidrar ingenting till samhället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in