• 1
  • 2
2023-01-09, 13:55
Medlem
Definitionen av snabblån i den här tråden är alltså att man får pengarna omgående!

Skulle behöva strax under 30 000 kr. Har ingen betalningsanmärkning där emot ett ärende hoss kronofogden, som jag delgivits. Jag har också bekräftat delgivningen.

Visst de finns lite konsumentupplysnings sidor men jag tror att så pass många här gått igenom processen att det är bättre att fråga på forumet.

Räntan är naturligtvis den viktigaste faktorn samt att pengarna betalas ut omgående.

Edit: Kommer betala hela beloppet 25/01 möjligen blir de en liten rest till 25/02.
Senast redigerad av allasKelgris 2023-01-09 kl. 14:09.
Citera
2023-01-09, 14:09
Citat:
Ursprungligen postat av allasKelgris
Definitionen av snabblån i den här tråden är alltså att man får pengarna omgående!

Skulle behöva strax under 30 000 kr. Har ingen betalningsanmärkning där emot ett ärende hoss kronofogden, som jag delgivits. Jag har också bekräftat delgivningen.

Visst de finns lite konsumentupplysnings sidor men jag tror att så pass många här gått igenom processen att det är bättre att fråga på forumet.

Räntan är naturligtvis den viktigaste faktorn samt att pengarna betalas ut omgående.

Edit: Kommer betala hela beloppet 25/01 möjligen blir de en liten rest till 25/02.

Vad ska du investera i ?
Citera
2023-01-09, 14:35
Medlem
Szalenstwos avatar
Har tyvärr inga goda råd att ge förutom att du kanske ska berätta varför du vill låna, det kan göra folk mer hjälpsamma.
Citera
2023-01-09, 14:57
Medlem
Jag ska betala en skuld.

Skulle kunna omformulera frågan lite till om de finns någon långivare som betalar ut trots pågående ärende hoss kronofogden? Skulden är dock inte fastslagen.
Senast redigerad av allasKelgris 2023-01-09 kl. 15:21.
Citera
2023-01-09, 15:00
Medlem
Citat:

Varför kontaktar du inte din bank?
Är man solvent och snabbt behöver pengar brukar de lösa det och i de flesta fall för överkomliga räntor?
I annat fall är det kortfistigt så får du väl samla ihop nåt av värde och kontakta pantbanken?
Citera
2023-01-09, 15:10
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:
Jag ska betala en skuld.

Är det en akut skuld typ drogskuld? Även om det är fallet så säg till din lokala stolle att det kan ta ett par dagar, och förklara varför. Så länge dom får pengarna så bör det vara ok.

Jag har aldrig tagit snabblån, men om ovanstående är fallet så hade jag nog vänt mig till smslån. Alternativt någon anhörig om du är kapabel till att betala tillbaka skiten.
Citera
2023-01-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Varför kontaktar du inte din bank?
Är man solvent och snabbt behöver pengar brukar de lösa det och i de flesta fall för överkomliga räntor?
I annat fall är det kortfistigt så får du väl samla ihop nåt av värde och kontakta pantbanken?

Jag äger ingen till de värdet och har ingen fast inkomst. Så både pantbank och lån från banken är är nog inte möjligt.

Får första betydande inkomster någonsin den 25 så baken anser nog att min kreditvärdighet är liten eller noll.

Tror inte jag bevisa att jag har en inkomst som är påväg heller att de skulle göra nån skillnad.
Citera
2023-01-09, 15:31
Medlem
Citat:
Jag ska betala en skuld.

Skulle kunna omformulera frågan lite till om de finns någon långivare som betalar ut trots pågående ärende hoss kronofogden? Skulden är dock inte fastslagen.

De kanske är detta jag söker:

https://www.xn--lnea-qoa.se/snabblan...SAAEgI5lvD_BwE

Alltså utbetalning utan UC? Utan UC borde de vara helt krav fritt? Och mitt ärende oss kronofogden spelat ingen roll?
Citera
2023-01-09, 15:36
Medlem
Citat:

Testa att göra en UC på dig själv, så får du se hur det ser ut för Lendo/resten?

Finns gratis via Kreddy eller att köpa en på minuc för 59spänn för lite mer omfattade.

Kostar minimalt och du vet vad du har att vänta dig.
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-01-09 kl. 15:39.
Citera
2023-01-09, 16:20
Medlem
Vid närmare eftertanke finns de företag som ger lån utan UC men ändå tar kreditupplysning med exempelvis Creditsafe.

De som krävs är antagligen en långivare som lånar ut helt utan kreditupplysning.

Nån som känner till något sådant företag?
Senast redigerad av allasKelgris 2023-01-09 kl. 16:52.
Citera
2023-01-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Testa att göra en UC på dig själv, så får du se hur det ser ut för Lendo/resten?

Finns gratis via Kreddy eller att köpa en på minuc för 59spänn för lite mer omfattade.

Kostar minimalt och du vet vad du har att vänta dig.

Tack bra idee!

Dock verkat inte uc och kreditupplysning vara exact samma sak. En del långivare säger att dom inte tar uc men sedan så använder dom
Bisnode eller Creditsafe för att ta en kreditupplysning.
Senast redigerad av allasKelgris 2023-01-09 kl. 16:43.
Citera
2023-01-09, 16:48
Medlem
addkocks avatar
Citat:
Tack bra idee!

Dock verkat inte uc och kreditupplysning vara exact samma sak. En del långivare säger att dom inte tar uc men sedan så använder dom i bland Creditsafe för att ta en kreditupplysning.

UC registreras som tagen kreditupplysning och kvarstår i 12 månader, creditsafe/bisnode/svea upplysning registreras inte på UC (upplysningscentralen) men är en billigare och enklare koll av din ekonomi och eventuella ärenden hos KFM

ALLA företag i Sverige som lånar ut pengar är skyldiga att göra en kreditkoll och utvärdera din betalförmåga, annars får de inte bedriva bankverksamhet. Sen HUR de gör detta är upp till företaget, därav att många lånar ut trots bet.anmärkning. (till en vansinnig ränta)

tips på långivare - alla som lånar ut på detta sätt är typ samma skit, sök på google och hitta jämförelse på avgifter och ränta, där framgår också om de betalar ut samma dag

mitt tips om du inte har en fastställd skuld hos KFM - lendo.se/sambla.se/enklare.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in