2023-01-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Har man sjukpenning ska man prövas mot alla jobb, även de som inte går att söka för tillfallet. Så absolut.
Det gäller innan man beviljas sjukersättning när man fått detta sker inte längre några prövningar om man int själv väljer att försöka arbeta igen för att man tex genomgått någon operation eller det kommit en ny behandling så att arbetsförmågan ökat
Citera
2023-01-08, 18:45
Medlem
Det skulle i så fall va en stor skandal om detta inte räknas som arbete och det skulle verkligen förvåna mig. Kan man driva en så pass stor rörelse som dumpen med försäljning av kläder, annonsintäkter plus swishintäkter utan att det räknas som arbete eller rörelse och samtidigt va sjukpensionär eller sjukskriven. Det tvivlar jag starkt på.
Citera
2023-01-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Exakt , det enda som kan ske och som har hänt för en del bloggare är att inkomster från reklam ska beskattas

Hur går det med försäljningen av Dumpen-varor? Ligger iofs på entreprenad eftersom att Dumpen inte har tid med försäljning, just det

Det är moms och skit på det där så en inte allt för okvalificerad gissning är att det spelade roll i beslutet. Den svarta hoodien är rätt läcker. Det får nog bli en sån. 242-kaffemuggen lär sälja bra.
Citera
2023-01-08, 18:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
En ideell verksamhet ska hjälpa dess medlemmar på olika sätt direkt eller utföra påverkansarbete. Inte stjälpa random utomstående. Vad jag förstår kan de inte kalla sig ideell då de inte har medlemmar. En ideell verksamhet består av des registrerade medlemmar.
Citera
2023-01-08, 18:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Det skulle i så fall va en stor skandal om detta inte räknas som arbete och det skulle verkligen förvåna mig. Kan man driva en så pass stor rörelse som dumpen med försäljning av kläder, annonsintäkter plus swishintäkter utan att det räknas som arbete eller rörelse och samtidigt va sjukpensionär eller sjukskriven. Det tvivlar jag starkt på.
Du vet om att många med grava handikapp som lever på sjukersättning samtidigt som dom driver firmor för personlig assistans där dom anställer sin egen personal och anställer personal för andra brukare va?
Jag inbillar mig att det innebär att det är fullt möjligt att bedriva företag samtidigt som dom själva lever på ersättning.
Citera
2023-01-08, 18:59
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
En ideell verksamhet ska hjälpa dess medlemmar på olika sätt direkt eller utföra påverkansarbete. Inte stjälpa random utomstående. Vad jag förstår kan de inte kalla sig ideell då de inte har medlemmar. En ideell verksamhet består av des registrerade medlemmar.
Ok så du tror inte att fiskarna är medlemmar då?
Citera
2023-01-08, 19:03
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ok så du tror inte att fiskarna är medlemmar då?
Sara sa att de som gillat på Facebook var deras medlemmar, men inte, så fungerar det inte.
Citera
2023-01-08, 19:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Har man sjukpenning ska man prövas mot alla jobb, även de som inte går att söka för tillfallet. Så absolut.

Vad har det med någonting att göra här? Sara har inte sjukpenning.
Citera
2023-01-08, 19:14
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Sara sa att de som gillat på Facebook var deras medlemmar, men inte, så fungerar det inte.
Hon sa knappast dom gillat utan dom som är med i facebook gruppen.
Varför tror du att det inte kan fungera så.
Citera
2023-01-08, 19:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Det finns liknande arbetsuppgifter som dem som Dumpen utför, Polisen, de kan söka sig dit, men då måste de utbilda sig först, i etik.
Citera
2023-01-08, 19:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Det finns liknande arbetsuppgifter som dem som Dumpen utför, Polisen, de kan söka sig dit, men då måste de utbilda sig först, i etik.
Säljer polisen merch och får man annonsera på polisens sidor?
Kan du inte länka så får jag se
Citera
2023-01-08, 19:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Hon sa knappast dom gillat utan dom som är med i facebook gruppen.
Varför tror du att det inte kan fungera så.
Man måste ha informerats om att man är medlem, man kan inte skriva upp random person, dock finns föreningar som gjort så, vilket är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in