2022-11-26, 13:12
Medlem
-Jenna-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag blir mörkrädd när jag läser skribenter härinne som normaliserar och trivialiserar problemen där sjuka människor utsätter barn.

Samma människor ansätter de som kämpar för att skydda barnen och de försöker smutskasta dem som jobbar för barnens skydd mot sexuella övergrepp, i det här fallet Dumpen.

Många felaktiga påståenden som kräkts ut härinne förklaras i detta avsnitt av Dumpenpodden Nr 33

https://open.spotify.com/episode/1h0KCPTvQIJqINsXojRMIl?si=H3coAvYfTdOP4fIPiIxggA&c ontext=spotify%3Ashow%3A7nr8PekVybqACKwFw40wk2

Jag förväntar mig inte att omvända slöddret härinne då jag tror de är faktaresistenta av allehanda sjuka anledningar men för er andra kan podden upplevas ha en behållning.
Håll till godo och var rädd om våra barn.
Hur då?

Som vadå?
Citera
2022-11-26, 14:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag blir mörkrädd när jag läser skribenter härinne som normaliserar och trivialiserar problemen där sjuka människor utsätter barn.

Samma människor ansätter de som kämpar för att skydda barnen och de försöker smutskasta dem som jobbar för barnens skydd mot sexuella övergrepp, i det här fallet Dumpen.

Många felaktiga påståenden som kräkts ut härinne förklaras i detta avsnitt av Dumpenpodden Nr 33

https://open.spotify.com/episode/1h0KCPTvQIJqINsXojRMIl?si=H3coAvYfTdOP4fIPiIxggA&c ontext=spotify%3Ashow%3A7nr8PekVybqACKwFw40wk2

Jag förväntar mig inte att omvända slöddret härinne då jag tror de är faktaresistenta av allehanda sjuka anledningar men för er andra kan podden upplevas ha en behållning.
Håll till godo och var rädd om våra barn.
Ja man blir mörkrädd.
Därför är det bäst att sluta läsa tråden.
Tack och adjö.
Citera
2022-11-26, 14:34
Medlem
BeachBobs avatar
Lyssnade precis på avsnitt 33 av podden. Och där fick jag mig ett rejält gott skratt. Rekommenderar verkligen att lyssna på den. Patrik berättar att i FUP står det om gädda Grove Ove (Napp #165) Mariestad, en rolig sak. Där får vi den troliga förklaringen till varför han är så röd i skrevet på bilden när han står i duschen med en diskhanske på sig. Polisen hittade nämligen en automatisk runkmaskin hemma hos Ove vid husrannsakan. Den körde han med hela tiden när han tog amfetamin. Dessutom berättar Patrik att Ove är 195cm lång och kör moped. Så du kan inte missa honom när du besöker Mariestad.

https://dumpen.se/2022/11/16/grove-ove-napp-165-mariestad/

https://open.spotify.com/episode/1h0KCPTvQIJqINsXojRMIl?si=H3coAvYfTdOP4fIPiIxggA&c ontext=spotify%3Ashow%3A7nr8PekVybqACKwFw40wk2&nd= 1
Senast redigerad av BeachBob 2022-11-26 kl. 14:38.
Citera
2022-11-26, 15:14
Medlem
Lysturkens avatar
Har vi verkligen inga ledtrådar på Dramagäddan? Någon var honom på spåren på instagram men det kontot är borta nu.

Kallar sig Sevenius och Sevtier. Även Seven. Skrev att han fyllde 32 år i förrgår och hade då 13 dagar på Kik. Hans konto sevenius på Kamrat är reggat den 31 oktober. Om Kik-kontot är reggat ungefär samtidigt borde han alltså ha fyllt år den 11-ish november.

Sevtier är även ett anagram för Sievert, som är både ett för- och efternamn.

Jag har spanat lite på Ratsit men ännu resultatlöst.

Någon som lyckats bättre? Jag tycker inte han ser speciellt svensk ut.
Senast redigerad av Lysturken 2022-11-26 kl. 15:17.
Citera
2022-11-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Har vi verkligen inga ledtrådar på Dramagäddan? Någon var honom på spåren på instagram men det kontot är borta nu.

Kallar sig Sevenius och Sevtier. Även Seven. Skrev att han fyllde 32 år i förrgår och hade då 13 dagar på Kik. Hans konto sevenius på Kamrat är reggat den 31 oktober. Om Kik-kontot är reggat ungefär samtidigt borde han alltså ha fyllt år den 11-ish november.

Sevtier är även ett anagram för Sievert, som är både ett för- och efternamn.

Jag har spanat lite på Ratsit men ännu resultatlöst.

Någon som lyckats bättre? Jag tycker inte han ser speciellt svensk ut.

Han följde sex personer på Instagram innan kontot togs bort, varav två flickor födda 2008 (de hade öppna konton).

Jag försökte luska lite…

Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Senaste gäddan uppger i videon att han är 31 år gammal och i chattloggen att han fyllde år den 7 november.

Bor i Stockholm.

Hans användarnamn ”Sevenius” verkar däremot inte vara ett för, mellan eller efternamn.

Hittar dock en med ett liknande för, mellan eller efternamn men född den 9 november och 31 år och boende i Stockholm. Men det verkar inte heller vara han? Sjuk slump i så fall, för den personens efternamn hade kanske kunnat bli Sevenius som smeknamn. Förnamn på den personen: Samma som han som blev kidnappad 2005 och var son till elektronikkedjan Sibas ägare.
Citera
2022-11-26, 15:30
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Han följde sex personer på Instagram innan kontot togs bort, varav två flickor födda 2008 (de hade öppna konton).

Jag försökte luska lite…
Det namnet var en av träffarna jag kom över. Tyvärr tror jag den här killen blir svår att verifiera. Han verkar ha plockat ner alla bilder på sig själv. Förhoppningsvis känner han en del folk som kan tänkas ha Flashback och som inte har något emot att röja honom.
Citera
2022-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Du tycker inte att flertalet av individerna som hängs ut verkar lida av en intellektuell funktionsnedsättning?
Just dom uthängningninarna har jag svårt för.
Nej inte flesta. Förutom att alla som begår övergrepp av det slaget självklart har en intellektuell/empati-nedsättning någonstans... Jag kan förstå uthängning även av uppenbart handikappade individer också, då barn och föräldrar behöver varnas för dem. De begår de faco dessa brott och utgör de facto en fara. kanske är det tom mindre stigmatiserande för dessa individer, ofta med mindre förstånd, mentaliseringsförmåga och hämningar? Mindre chans till insikt i social kostnad, eller mindre att förlora där redan och därmed ÄNNU viktigare att dessa individer exponeras. För barn skull.
Citera
2022-11-26, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Nej inte flesta. Förutom att alla som begår övergrepp av det slaget självklart har en intellektuell/empati-nedsättning någonstans... Jag kan förstå uthängning även av uppenbart handikappade individer också, då barn och föräldrar behöver varnas för dem. De begår de faco dessa brott och utgör de facto en fara. kanske är det tom mindre stigmatiserande för dessa individer, ofta med mindre förstånd, mentaliseringsförmåga och hämningar? Mindre chans till insikt i social kostnad, eller mindre att förlora där redan och därmed ÄNNU viktigare att dessa individer exponeras. För barn skull.
Som sagt... finns inte en enda rättighet för andra än barn?
Citera
2022-11-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Som sagt... finns inte en enda rättighet för andra än barn?
Barn kommer först.
Citera
2022-11-26, 18:20
Medlem
Citat:

Jag försökte luska lite…
Vad var kontots namn?
Citera
2022-11-26, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jenna-
Hur då?

Som vadå?
Kan börja med att läsa dina egna inlägg typ ett år bak i tiden så hittar du 90% fast upprepat väääldigt många gånger. Fortsätt sen med resten av peddohebo-gäddlingarna.
Citera
2022-11-26, 18:22
Medlem
[quote=Ovetade|82547326]Som sagt... finns inte en enda rättighet för andra än barn?[
Bara om personen som söker kontakt med barn för sex har konstaterad utvecklingsstörning och mentalt ligger på max 14 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in