Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Ja, Janne Josefsson var ju inne på samma linje som du. Josefsson har därefter i denna tråd cirka 500 gånger anklagats för att själv vara pedofil. Det är bara att inse, folk klarar inte att tänka tanken att någon kan ha principiella invändningar mot Dumpen utan att vara pedofil själv. Lönlöst.
Ungefär samma kortslutning brukar gälla omdömet om advokater som försvarar de värsta brottslingarna. Hur fan kan advokatjäveln försvara en vidrig mördare, advokaten borde också buras in skriker pöbeln.
Själv stödjer jag Dumpen, har swishat några småbelopp till Sara. Mitt argument är att samhället har fallerat (även här). Staten och de myndigheter som ska skydda barnen skiter i sin uppgift. Därmed har det uppstått ett nödläge och man blir, tills vidare, tvungen att acceptera Dumpens obefintliga juridiska legitimitet.
Mycket bra sammanfattat. Jag inser ju också att något slags Dumpen behövs. Men kommer aldrig sluta vara kritisk av de skäl jag angett ovan.
Dessutom drar initiativ av denna sort lätt till sig väldigt mycket aggressivitet. Folk som har alla möjliga skäl, inte sällan en massa våldskapital.
Det är inte säkert att Dumpen alltid gör det bästa för barnen.
Därför är jag restriktiv och skeptisk, även om jag inser att något måste göras och som du, att man kanske är tvungen att acceptera dem för nu.