2023-01-08, 10:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Om man skall lyckas stänga ner dumpen sidan då måste man gå på sara och patriks inkomster. Kan man stoppa deras sjukbidrag om nu både besitter det. Då kommer sidan att försvinna då det dom får in på swish inte räcker för att försörja båda två på långa vägar. Då tvingar man dom att söka vanliga hederliga arbete och då orkar dom inte driva dumpen mer och den försvinner.

Det verkar inte så lätt att stänga ner Dumpen.
Den fortsätter att jaga män som söker barn och unga i sexuellt syfte.
Citera
2023-01-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja, Janne Josefsson var ju inne på samma linje som du. Josefsson har därefter i denna tråd cirka 500 gånger anklagats för att själv vara pedofil. Det är bara att inse, folk klarar inte att tänka tanken att någon kan ha principiella invändningar mot Dumpen utan att vara pedofil själv. Lönlöst.

Ungefär samma kortslutning brukar gälla omdömet om advokater som försvarar de värsta brottslingarna. Hur fan kan advokatjäveln försvara en vidrig mördare, advokaten borde också buras in skriker pöbeln.

Själv stödjer jag Dumpen, har swishat några småbelopp till Sara. Mitt argument är att samhället har fallerat (även här). Staten och de myndigheter som ska skydda barnen skiter i sin uppgift. Därmed har det uppstått ett nödläge och man blir, tills vidare, tvungen att acceptera Dumpens obefintliga juridiska legitimitet.

Mycket bra sammanfattat. Jag inser ju också att något slags Dumpen behövs. Men kommer aldrig sluta vara kritisk av de skäl jag angett ovan.
Dessutom drar initiativ av denna sort lätt till sig väldigt mycket aggressivitet. Folk som har alla möjliga skäl, inte sällan en massa våldskapital.
Det är inte säkert att Dumpen alltid gör det bästa för barnen.
Därför är jag restriktiv och skeptisk, även om jag inser att något måste göras och som du, att man kanske är tvungen att acceptera dem för nu.
Citera
2023-01-08, 11:03
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag tror att vi är en stor majoritet som känner som du. Gäddorna och filmern, är det man vill läsa om, inte en massa pajkastning om juridiken.
Jag känner precis tvärtom. Snuskgubbarna har skickat penisbilder och skamliga förslag till allt som rör sig i snart 30 år, och för min del så är det totalt egalt om de fortsätter i 30 år till. Det finns ingen som helst poäng i att diskutera dem på individnivå.
Citera
2023-01-08, 11:25
Medlem
Läste i mitten av 2020 i Aftonbladet precis innan Dumpen startade. Att Patrik inte har pengar till hyran eller räkningarna. Kan det vara så att när Sara kontaktade Patrik om hennes ide att strata Dumpen. Tror ni Patrik hade något val eller hoppade han på för han var desperat behov av pengar.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/P9Jeyp/patrik-sjoberg-jag-kommer-inte-kunna-betala-hyran
Citera
2023-01-08, 11:37
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas2022
Läste i mitten av 2020 i Aftonbladet precis innan Dumpen startade. Att Patrik inte har pengar till hyran eller räkningarna. Kan det vara så att när Sara kontaktade Patrik om hennes ide att strata Dumpen. Tror ni Patrik hade något val eller hoppade han på för han var desperat behov av pengar.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/P9Jeyp/patrik-sjoberg-jag-kommer-inte-kunna-betala-hyran

Tröttnar du inte själv på att tjata om deras ekonomi? Det vet varenda jävel att varken Sara eller Patrik har några pengar, men inte fan blir de rika på dumpen heller. Det borde väl tillochmed en sådan som du förstå?
Citera
2023-01-08, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Dumpen har nu funnits i ett och ett halv år, de är bra på att lura upp gäddorna ur dyn.

Nu är alla imponerade, engagerade och swishar gärna pengar åt verksamheten.
Pedofiler är på allas läppar och de är fruktansvärda rovdjur (gäddor), hundratals användare här hejar på och det kommer nya konton varje dag med engagerade.

Men vart var ni någonstans innan dumpen?

Tror ni groming är ett nytt fenomen?
Vilka här som hyllar dumpen och swishar sina pengar ägnade en enda tanke på män som gromar barn innan?

Sanningen är att ni sket i det då för då fanns ingen som tog upp det, men problemet var lika stort för 10 år sedan.

Men då sket ni i de barn som for illa och tom tog livet av sig.

Hur många av er här kommer ihåg och vet vem "alexandramannen" är och vad han gjorde?

Innan dumpen fanns det folk som jobbade med att sätta fast och bura in dessa pedofiler, deras jobb försvåras nu när en swishfinansierad folkdomstol hänger ut pedofiler som visserligen får ett straff och blir exploaterad för allmänheten som pedofil men de undkomma alla polisen och blir inte dömda för sin brottslighet.

Det har exakt noll betydelse hur det var förut. Nu är Dumpen viktig för att den skapar engagemang och driver på för en stärkt lagstiftning mot grooming. Med ditt resonemang skulle inte opinioner kunna skapas överhuvudtaget för att driva förändring. De skulle alltid vara omotiverade utifrån hur förhållanden sett ut tidigare. Ett bakvänt och genomkorkat resonemang.
Glädjs istället åt alla ekonomiska bidrag Dumpen får som bidrar till att beslutsfattarna inser att Sverige inte ska ha rektorer som söker kontakt med flickor i yngre tonåren för att förgripa sig på dem. Några gäddor till i rektorns kaliber så kommer det börja röra på sig. Alla förstår att du vurmar för att pedofiler ska ha starka rättigheter till skydd före småbarns rätt att inte bli våldtagna men du tillhör en minoritet. Det finns självklart problem med publiceringar av odömda gärningsmän men i det här fallet överstiger nyttan konsekvenserna. Inga pedofiler på våra gator!
Citera
2023-01-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Tröttnar du inte själv på att tjata om deras ekonomi? Det vet varenda jävel att varken Sara eller Patrik har några pengar, men inte fan blir de rika på dumpen heller. Det borde väl tillochmed en sådan som du förstå?
Tycker den frågan är högst relevant. Ät det enbart pengar som är incitament för dumpen. Då är det oerhört viktigt att dom granskas. Dom besitter makt att förstöra familjer och barn för lång tid framöver.

Hur illa man än tycker om pedofiler så får man inte gå över lik för att nå sitt mål. Dom har drivit åtminstone en person till landsflykt. Hur tror du en sådan person som i länken kommer att kunna försörja sig. Troligtvis kommer staten att få försörja honom lång tid framöver. Allt för påhittade barn i en chatt. Kalla mig nu inte pedofil för att jag tror på ett samhälle där vi har domstolar som avkunnar dom.
https://dumpen.se/2022/04/29/10375/
Citera
2023-01-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen gör ett jobb,
med sjukersättning som lönegrund.

https://arbetet.se/2022/02/22/synskadad-maria-wilhelmsson-kan-forlora-sin-sjukersattning-efter-festfixande/
Där står.

Synskadad kan förlora sjukersättning för att hon festfixar för sin förening.

Har du en arbetsförmåga på bara någon timme mer än 75 procent utesluts du automatisk från möjligheten till sjukersättning.

En statlig utredning har föreslagit att de med full sjukersättning ska få undanta 10 timmar i veckan för fritidsaktiviteter, just på grund av den här problematiken, men något beslut är ännu inte fattat.

Huruvida man får betalt eller ej påverkar inte bedömningen utan snarare hur aktiviteten ser ut.
Sjukersättning kan ges på 100, 75, 50 eller 25 % det är vad det handlar om någon som har 100% ersättning och är regelbundet aktiv med något som kan likställas med arbete kan ses som om den är arbetsför till 25 % . I fallet med den synskadade är det för att det finns människor som arbetar som festfixare det blivit funderingar , något yrke som det Dumpen utför finns däremot inte där någon betalar lön eller arvode
Citera
2023-01-08, 12:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Det har exakt noll betydelse hur det var förut. Nu är Dumpen viktig för att den skapar engagemang och driver på för en stärkt lagstiftning mot grooming. Med ditt resonemang skulle inte opinioner kunna skapas överhuvudtaget för att driva förändring. De skulle alltid vara omotiverade utifrån hur förhållanden sett ut tidigare. Ett bakvänt och genomkorkat resonemang.
Glädjs istället åt alla ekonomiska bidrag Dumpen får som bidrar till att beslutsfattarna inser att Sverige inte ska ha rektorer som söker kontakt med flickor i yngre tonåren för att förgripa sig på dem. Några gäddor till i rektorns kaliber så kommer det börja röra på sig. Alla förstår att du vurmar för att pedofiler ska ha starka rättigheter till skydd före småbarns rätt att inte bli våldtagna men du tillhör en minoritet. Det finns självklart problem med publiceringar av odömda gärningsmän men i det här fallet överstiger nyttan konsekvenserna. Inga pedofiler på våra gator!

Helt riktigt fyller Dumpen en stor funktion när det gäller såväl opinionsbildning samt förhoppningsvis banar väg för lagändringar. Generellt går Dumpen emot rättssystemet men som det är nu behövs de för att uppmärksamma pedofiliaktiviteterna som pågår. Jag hade inte i min vildaste fantasi insett hur mycket sjuka individer vi har i vårt samhälle. De ska veta att riskerar att bli uthängda. Går du aktivt in på en sida för att leta upp barn i sexuellt syfte, skickar bilder på ditt sunkiga organ, berättar vad du vill göra med barnet och sen stämmer träff med det och dyker upp på platsen - då finns inga ursäkter i världen som kan rättfärdiga ditt beteende.
Citera
2023-01-08, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cj035
Mycket möjligt. ”Chikour” är arabiska har jag just lärt mig.
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Chikour

Big Kebab eller vad tramsblatten nu kallade sig, åkte på en redig avhyvling!
Citera
2023-01-08, 12:36
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Över 45000 inlägg i tråden och du fattar fortfarande inte?

Jag är emot pedofiler!
Jag är emot Sara och Patrik för jag tycker de är två jävla pundarpatrask som
fulat sig fram i hela livet och aldrig haft ett riktigt arbete.
De har parasiterat sig fram och levt som kriminella (Sara).

Får du ihop 1+1 nu då?

Man kan vara emot både pedofiler och dumpen samtidigt. Det finns ingen koppling som gör att man automatiskt måste stödja dumpen för att man hatar pedofiler och andra som begår övergrepp.

Obegripligt låg intelligensnivå på en del....

Pedofiler är vidriga människor det kan nog dom flesta konstatera. Sara och Patrik är två luffare Patrik garanterat dopad under sin tid när han hoppade höjdhopp för 150 år sedan. Dessa fifflar garanterat med swish intäkterna och skattar nog som dom själva vill.
Citera
2023-01-08, 13:08
Medlem
cj035s avatar
Skvaller i gäddsjön!

Heta Bengt, pundaren som nyligen hade släppts efter att ha avtjänat ett fyraårigt fängelsestraff för att ha våldtagit en tolvårig flicka, flyttade i november, bytte namn (okänt till vad) och fick skyddade uppgifter. Men bra att förövarna skyddas
https://dumpen.se/2022/08/18/heta-bengt-napp-138-eslov/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in