2023-01-08, 09:55
Medlem
Addhocs avatar
Nu behöver jag visa min okunskap och hoppas att någon förklarar;

Frida har olika mycket försprång (i sekunder) när masstarten drar igång. Är hon inte först över mållinjen i dagens etapp så kan hon fortfarande vinna touren. I det här fallet behöver hon tappa 97 sek till Niskanen för att inte vinna touren, stämmer det?

Tyckte jag läste andra tidsangivelser någonstans och blev osäker på om jag inte fattat.
Citera
2023-01-08, 09:56
Avslutad
Jaktstart är roligare, men ansågs ofördelaktigt för totalledaren så den togs bort. Tråkigt för tv-tittarna som vill ha spänning.

Förhoppningsvis sista tour de ski vi ser i år.
Citera
2023-01-08, 10:02
Medlem
Jag har en känsla av att det skiter sig idag.
Citera
2023-01-08, 10:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Jaktstart är roligare, men ansågs ofördelaktigt för totalledaren så den togs bort. Tråkigt för tv-tittarna som vill ha spänning.

Förhoppningsvis sista tour de ski vi ser i år.
I detta format JA det måste ske ändringar men men då FIS lyder de som styr sporten i fel riktning då blir det en produkt som inte fungerar, Jo enl FIS så var det ofördelaktigt men tv bolagen som är i Europa vill ha masstart är mer spänning samt det går fortare ur sändningssynpunkt....

Så ska detta överleva måste dem tänka till eller lägga det i malpåse...
Citera
2023-01-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0

Då föreslår jag att du kopplar bort känslorna för det finns inget logiskt i en sådan känsla.
Citera
2023-01-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nu behöver jag visa min okunskap och hoppas att någon förklarar;

Frida har olika mycket försprång (i sekunder) när masstarten drar igång. Är hon inte först över mållinjen i dagens etapp så kan hon fortfarande vinna touren. I det här fallet behöver hon tappa 97 sek till Niskanen för att inte vinna touren, stämmer det?

Tyckte jag läste andra tidsangivelser någonstans och blev osäker på om jag inte fattat.
Stämmer. Och samtidigt får inte TUW slå henne med 72 sekunder.
Citera
2023-01-08, 10:12
Medlem
HungalaBungalas avatar
Detta är inte en sprint, väldigt mycket kan skita sig och det finns ändå tid att rätta till det.
Citera
2023-01-08, 10:13
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0

För Klæbo
Citera
2023-01-08, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
För Klæbo

Precis så
Citera
2023-01-08, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
För Klæbo
ja, det vore verkligen på tiden att nåt går fel för honom. Ända roliga som hänt är när Bollen stängde honom på upploppet, om det var femmilen på vm eller vad det var. En annan norsk vann dock.

Vore kul om han ramlade ner i ett dike och knäckte skidan
Citera
2023-01-08, 10:37
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
ja, det vore verkligen på tiden att nåt går fel för honom. Ända roliga som hänt är när Bollen stängde honom på upploppet, om det var femmilen på vm eller vad det var. En annan norsk vann dock.

Vore kul om han ramlade ner i ett dike och knäckte skidan
Varför skulle det vara kul?
Dessutom är väl han den åkare som det vore mest osannolikt att han skulle ramla ner i ett dike då hans teknik är rätt outstanding.
Citera
2023-01-08, 10:42
Medlem
Stefan4s avatar
Överraskande nog var det ingen av åkarna som viaplay-reportern intervjuade som tyckte att Frida var en dålig skidåkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in