2023-01-07, 10:42
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Baserat på exakt vad?

Baserat på många faktorer som du kan läsa om i tråden
Vad har du för bevis att de tar ett vanligt lån ifrån ett eller flera kreditbolag ?

Vi pratar ju inte om bilar i 200-300 k klassen men till viss del även det men mestadels bilar i 500 k + klassen.

Enligt flera undersökningar är ju många nolltaxerade plus bor i invandrartäta områden men glider omkring med dyra bilar

Finns nog många invandrare som knegar på för att spara ihop till en bil i 200 -300 k klassen men det är ju inte specifikt dyra bilar
Citera
2023-01-07, 10:44
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Har du någonsin sett en blatte köra A-traktor?

Typ aldrig men det sitter nog mer i ointresset för bilar generellt och mekaniken samt att bara få köra 30- 40 km/h fast de flesta kör fortare
Citera
2023-01-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Med knarkförsäljning och annan illegala verskamhet, så kan man få ihop väldig mycket pengar. Här borde ekobrott, polisen, skatteverket och KFM får möjighet utreda hur kommer sej att Muhammed 20 år kan åka runt en Mercedes-Benz 300 SL, 1955 .

Konstig nog se man aldrig MENA folket i Tensla , som ändå borde anses var en mer status bil än en BMW / Audi / MB,

Tesla?! Hög status för medelklasskvinnor kanske..
Citera
2023-01-07, 12:50
Medlem
1. Leasing.
2. Arbetar och sparar ihop pengarna.
3. Föräldrarna ger.
4. Knarkpengar.
Citera
2023-01-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Jag personligen älskar bilar. Vad andra folk gör med sina pengar skiter jag fullständigt i. Det känns också tryggare i hjärtat att inte behöva hysa agg mot folk som har en dyrare bil än en själv. Dessutom så bryr jag mig inte ett dugg hur folk tjänat in sina pengar eftersom att jag bor i ett tryggt område med blandade etniciteter.

Men vad vet jag? Antar att det är en del av den svenska kulturen att höja ögonbrynet när grannen rullar in med en helt ny bil som är den dyraste i området. Lite extra kul om det är någon med utländsk härkomst.

Det är lite kul att svenskarna gnäller så mycket på invandrare om att jobba och etablera sig i samhället, men när dom väl gör det så höjs ett ögonbryn och man börjar spekulera kring hur det dyra husköpet kunna ske, den dyra resan eller bilen som är dyrare än ens egen. Patetiskt

Håller med dig tills viss del. När jag ser en fet bil tänker jag "Fan vilken cool bil. Vad snygg!" osv.
Men många blir i stället sura och avundsjuka. Men man kan ju ibland förstå det när någon kriminell apmänniska kör bilen du drömmer om. Men jag tycker bara det är kul att nån kör dom överhuvudtaget. Annars skulle dom inte tillverkas.
Citera
2023-01-08, 06:10
Moderator
Ancistruss avatar
Orsaken till att många invandrare från MENA kör väldigt dyra bilar är för att de anser att det ger dem respekt och status, vilket för många är extremt viktigt. Detta gäller såväl bland vänner som grannar eller bara förbipasserande. Dessutom skall man inte glömma att det kan vara extremt viktigt för många att kunna skicka en bild hem till släktingarna i hemlandet och visa att de är framgångsrika.

En del finansierar detta med pengar från kriminalitet, men naturligtvis gör inte alla det. Många väljer att bosätta sig väldigt trångt och spara in på precis allt som bara går för att gemensamt kunna samla in pengar till en bil av ett märke de uppfattar ger dem status och respekt.
Citera
2023-01-08, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttolini
Du lär aldrig se en MENA-svarting i en sån här iallafall...

https://www.blocket.se/annons/halland/dodge_ram_1500_limited_offroad_edition/106125837

(Pimpad Dodge Ram)

Nej Ronny, helt smaklösa är de ju inte.
Senast redigerad av 744glx 2023-01-08 kl. 07:41.
Citera
2023-01-08, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
(Pimpad Dodge Ram)

Nej Ronny, helt smaklösa är de ju inte.

Det är ingen Dodge, det slutade de att kalla pickisarna typ 2009...Dom heter bara RAM.

Lär aldrig se en svarting i en sån bil.

1. Dom kostar mer än vad Wahibisarna har råd med.

2. Det är ett arbetsfordon och amerikanskt - inget för wahibisar!
Citera
2023-01-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contains
Måste vara jobbigt för svenska killar att hantera att araber har större kukar än dom.
Det finns ett skäl till varför BSS-folk skriker om att invandrare tar våra tjejer. För att dom är så mycket bättre i sängen

Ja du har väl testat alla? Hela klanen får köra
Citera
2023-01-08, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det är väldigt vanligt att se detta fenomen. Män från Mena mellan 18-30 som bor i förorten, saknar högutbildning men som ändå kör runt i bilar värda runt en miljon kronor. Läggs alla pengar de lyckas få tag i på bilen? Är det leasing i många fall? Billån med avbetalningsplan? Hur får de annars tag i pengarna? Är det många som hamnar hos fogden?

Varför är de förövrigt så fixerade vid dessa dyra bilar?

Generellt är det ingen konst att äga och köra bilar för över 500k. Följande krävs:

1. Ha ett kneg
2. Ha låga utgifter. Unga invdararmän bor ofta med sin familj och har således låga omkostnader
3. Spara till en kontantinsats. Ett hederligt fabriksjobb ger säkert 25000kr netto varje månad. Sparar man 15000kr så har man 180000kr på ett år.
4. Välj och vraka bland bilar på 500k-1 miljon.
Citera
2023-01-08, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Nu förtiden leaser de väl bilarna. Överhuvudtaget så verkar de flesta med bättre bilar leasa dem. Om något som sjunker som en sten i värde, så är det bilar.

Och värdeminskningen på bilen kommer man inte undan bara för att man råkar leasa den. Tvärtom så har värdeminskning på bilar varit mycket liten de senaste åren, och de som leasat bilar har varit stora förlorare då de betalat för en obefintlig värdeminskning.
Citera
2023-01-08, 13:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Baserat på många faktorer som du kan läsa om i tråden
Vad har du för bevis att de tar ett vanligt lån ifrån ett eller flera kreditbolag ?

Vi pratar ju inte om bilar i 200-300 k klassen men till viss del även det men mestadels bilar i 500 k + klassen.

Enligt flera undersökningar är ju många nolltaxerade plus bor i invandrartäta områden men glider omkring med dyra bilar

Finns nog många invandrare som knegar på för att spara ihop till en bil i 200 -300 k klassen men det är ju inte specifikt dyra bilar

Vart finns dessa undersökningar då? Det finns inga andra "faktorer som du kan läsa om i tråden" förutom den klassiska svenska avundsjukan. Mitt påstående är åtminstone rimligt då de flesta (och där ingår invandrare) köper sin bil via kontantinsats + lån.

Så länge man köper begagnat med några år på nacken så kommer man jävligt långt med 500-700k, man kan få för att nämna några RS3, RS4, RS5, M3, M4, A45, CLA45, C63... och listan fortsätter.

Det räcker med ett vanligt tex industrijobb med 35-40 papp i fickan för att ha råd med en sån bil + boende och för att ha pengar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in