2023-01-07, 11:39
Medlem
Lillamypavifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
I den här typen av trådar brukar folk sitta och hitta på saker som de har "hört". Det kan vara byskvaller eller till och med rent påhitt som sedan blir till trådsanningar. Jag tror det är få som exakt vet vad som hände den natten och med säkerhet kan säga att mamman var otrogen, dvs. hade sex med någon annan. Det låter mer som byskvaller. Men när fup:en kommer så framgår det nog och jag har förstått att en och annan vill lägga skulden på mamman.
Den man hon var med har ju varit på förhör men det framgår ju inte vilken relation dom har.
Citera
2023-01-07, 11:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Den man hon var med har ju varit på förhör men det framgår ju inte vilken relation dom har.
Däremot kallas mamman att vittna där det står att hon skall berätta om deras relation (med pappan MGM):både innan och när brottet hände. Får intrycket av att de inte var ett par längre.
Citera
2023-01-07, 13:48
Avslutad
Är det bekräftat att pappan skakade ihjäl flickan?

Jag vill minnas att det pratades om att hunden lagt sig på flickan.
Citera
2023-01-07, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Så jävla smart man. Arg för att tjejen är otrogen, så han mördar sitt eget barn.
Vilka jävla sopor samtliga vuxna inblandade i den här tragedin är. Ja, mamman också. Man kan ju inte ha mkt föräldrainstinkt om man lämnar sitt försvarslösa spädbarn med en psykiskt instabil man, det är typ det farligaste som finns för en bebis.
Män är oftast värst men när det kommer till dödligt våld mot egna barn så är kvinnor en vanligare ”gärningsman”.
Citera
2023-01-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen

Ja att hon blev skakad till döds är ju bekräftat nu i och med att det är det han åtalas för.
Han hade skyllt på hunden, ja. Därför har hunden blivit undersökt och besiktigad, men det föll väl på sin egen orimlighet att hunden skulle vara den skyldiga.
Citera
2023-01-07, 15:45
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen

Det får rätten avgöra. Först då blir det ju bekräftat. Ett åtal bekräftar polisens misstanke att det ska ha skett på ett visst sätt. Inte sällan nekar den åtalade till att det hänt så som åklagaren säger. Hans version får komma fram i rätten
Citera
2023-01-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Däremot kallas mamman att vittna där det står att hon skall berätta om deras relation (med pappan MGM):både innan och när brottet hände. Får intrycket av att de inte var ett par längre.
Någon som kände henne skrev tidigare i tråden att hon blev gravid mycket snart efter att hon börjat träffa Lukas. Hon borde blivit gravid i juli/augusti förrförra året.
Citera
2023-01-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det får rätten avgöra. Först då blir det ju bekräftat. Ett åtal bekräftar polisens misstanke att det ska ha skett på ett visst sätt. Inte sällan nekar den åtalade till att det hänt så som åklagaren säger. Hans version får komma fram i rätten
Att hon blev skakad är ju dock bekräftat av rättsläkare.
Sen avgör rätten vem som är skyldig till att ha skakat henne.
Citera
2023-01-07, 15:57
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Att hon blev skakad är ju dock bekräftat av rättsläkare.
Sen avgör rätten vem som är skyldig till att ha skakat henne.
Därför kommer denne att höras i rätten och ge sin version

Rätten avgör
Citera
2023-01-07, 16:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Det verkar som att pappan mördat barnet en natt som mamman spenderat med en annan man, så det är ju inte konstigt att dra den slutsatsen.
Men du har rätt, det kan ju finnas helt andra motiv, eller inget alls. Pappan kan ju ha varit stabil och fått en plötslig, helt oförutsägbar knäpp.

Ja, och jag tänker att även om förhållandet var slut men de inte hade flyttat isär än - kanske p.g.a. svårigheter att få en till lägenhet - så kan man ju inte i det läget heller, lämna sin partner att passa ens barn från tidigare förhållanden, för att man ska sova över hos en ny man. Det är så fräckt så det finns inte! Och det skulle jag för övrigt säga även om det var en pappa, som hade lämnat sitt nyblivna ex att passa hans barn från tidigare förhållanden, för att han skulle sova hos en ny kvinna. Någon måtta får det väl vara!

(Det gemensamma barnet enbart, däremot, kan man ju turas om att vara hemma med i den situationen, om båda är överens om det, och båda får lika mycket egentid borta från hemmet.)
Citera
2023-01-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Därför kommer denne att höras i rätten och ge sin version

Rätten avgör
Jag skrev ju det.
Citera
2023-01-07, 17:25
Medlem
Vilka jävla idioter till föräldrar, dom måste ju vara helt efterblivna.

Hur fan kan man misslyckas med en så enkel sak som att ha ihjäl ett spädbarn?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in