2023-01-05, 17:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Fup är färdig så nu kan han inte "störa" utredningen på något sätt och häktena är överfulla

Han skulle ju t.ex. kunna söka upp och hota vittnen, så att de inte vågar vittna i rättegången, om han gick fri. Nej, vid så här grova brottsanklagelser blir ingen frisläppt i väntan på rättegång.
Citera
2023-01-05, 17:07
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han skulle ju t.ex. kunna söka upp och hota vittnen, så att de inte vågar vittna i rättegången, om han gick fri. Nej, vid så här grova brottsanklagelser blir ingen frisläppt i väntan på rättegång.

Förstår din tanke, men nu finns det inte så många direkta vittnen, och offret är avlidet. ( En del slår ihjäl sin partner och får knalla ut efter ett förhör, dock fortfarande misstänkt. )
Citera
2023-01-05, 18:10
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag håller helt med. Men Flashbackintelligentian är de första att lägga skulden på modern. Oavsett var hon varit så kan man inte försvara att fadern vållar dotterns död. Men i Flashbackvärlden ska kvinnan hålla sig hemma, punkt! Många både män och kvinnor är tillfälligt borta från sina hem och då får partnern ta hand om ungarna. Inget konstigt. Ingen hade väl sagt något om en man varit borta, på konferens, Ålandsresa eller till och med varit med en älskarinna. Men i Flashbackvärlden är det helt otänkbart att en kvinna kan vara borta en natt från sina barn. Oavsett varför så är det pappan som nu är den enda åtalade och den sannolika gärningspersonen.

Words!!!!!!
Så jävla trött på lågbegåvade inlägg om kvinnor.
Detta handlar om en man som skakat ihjäl sin dotter
Citera
2023-01-06, 14:33
Medlem
Kom in här för jag tänkte att någon skulle fått FUPen men sen kom jag på att det är röd dag
Citera
2023-01-06, 15:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag håller helt med. Men Flashbackintelligentian är de första att lägga skulden på modern. Oavsett var hon varit så kan man inte försvara att fadern vållar dotterns död. Men i Flashbackvärlden ska kvinnan hålla sig hemma, punkt! Många både män och kvinnor är tillfälligt borta från sina hem och då får partnern ta hand om ungarna. Inget konstigt. Ingen hade väl sagt något om en man varit borta, på konferens, Ålandsresa eller till och med varit med en älskarinna. Men i Flashbackvärlden är det helt otänkbart att en kvinna kan vara borta en natt från sina barn. Oavsett varför så är det pappan som nu är den enda åtalade och den sannolika gärningspersonen.

Fast här håller jag nog inte med. Om könsförhållandena hade varit omvända, men åldersförhållandena de samma, antalet barn sedan förr det samma (han två hon inget), det faktum att mannen ständigt lämnade kvinnan att ta hand om sina barn från förr samtidigt som hon skulle sköta deras gemensamma bebis, mannen hade en historia av otrohet och barn hit och dit, och han denna natt då det hände också var på en fest (till skillnad från på en konferens). Så tror jag att många hade sagt att det inte var konstigt att tjejen blev utarbetad, inte orkade mer, kände sig utnyttjad och kränkt, flippade ur till slut - och att mannen var en skitstövel.
Citera
2023-01-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast här håller jag nog inte med. Om könsförhållandena hade varit omvända, men åldersförhållandena de samma, antalet barn sedan förr det samma (han två hon inget), det faktum att mannen ständigt lämnade kvinnan att ta hand om sina barn från förr samtidigt som hon skulle sköta deras gemensamma bebis, mannen hade en historia av otrohet och barn hit och dit, och han denna natt då det hände också var på en fest (till skillnad från på en konferens). Så tror jag att många hade sagt att det inte var konstigt att tjejen blev utarbetad, inte orkade mer, kände sig utnyttjad och kränkt, flippade ur till slut - och att mannen var en skitstövel.

Om kvinnan hade dödat sitt barn genom att skaka ihjäl det, så hade alla sagt att hon var en skitstövel (och värre än så).

Nu var det mannen som skakade ihjäl sitt barn. Det är han, och enbart han, som är skyldig till barnets död.

Vad är det som är så svårt att förstå?
Citera
2023-01-06, 22:48
Medlem
Gaupes avatar
Så jävla smart man. Arg för att tjejen är otrogen, så han mördar sitt eget barn.
Vilka jävla sopor samtliga vuxna inblandade i den här tragedin är. Ja, mamman också. Man kan ju inte ha mkt föräldrainstinkt om man lämnar sitt försvarslösa spädbarn med en psykiskt instabil man, det är typ det farligaste som finns för en bebis.
Senast redigerad av Gaupe 2023-01-06 kl. 22:51.
Citera
2023-01-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Så jävla smart man. Arg för att tjejen är otrogen, så han mördar sitt eget barn.
Vilka jävla sopor samtliga vuxna inblandade i den här tragedin är. Ja, mamman också. Man kan ju inte ha mkt föräldrainstinkt om man lämnar sitt försvarslösa spädbarn med en psykiskt instabil man, det är typ det farligaste som finns för en bebis.
Håller helt med, han måste ju ha visat sitt dåliga och instabila lynne tidigare. Stackars de andra två barnen , vet inte om de är stora nog att förstå men när de gör det. Mamman riskerade deras liv också.
Citera
2023-01-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe

Vet vi att han blev arg för att han misstänkte sambon för otrohet eller är det en trådsanning? Och var mamman otrogen eller är det också en trådsanning?
Citera
2023-01-07, 00:26
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Vet vi att han blev arg för att han misstänkte sambon för otrohet eller är det en trådsanning? Och var mamman otrogen eller är det också en trådsanning?
Trådsanningar båda frågeställningarna.
Citera
2023-01-07, 05:19
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
I den här typen av trådar brukar folk sitta och hitta på saker som de har "hört". Det kan vara byskvaller eller till och med rent påhitt som sedan blir till trådsanningar. Jag tror det är få som exakt vet vad som hände den natten och med säkerhet kan säga att mamman var otrogen, dvs. hade sex med någon annan. Det låter mer som byskvaller. Men när fup:en kommer så framgår det nog och jag har förstått att en och annan vill lägga skulden på mamman.
Citera
2023-01-07, 06:14
Medlem
Gaupes avatar
Citat:

Det verkar som att pappan mördat barnet en natt som mamman spenderat med en annan man, så det är ju inte konstigt att dra den slutsatsen.
Men du har rätt, det kan ju finnas helt andra motiv, eller inget alls. Pappan kan ju ha varit stabil och fått en plötslig, helt oförutsägbar knäpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in