Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Jag håller helt med. Men Flashbackintelligentian är de första att lägga skulden på modern. Oavsett var hon varit så kan man inte försvara att fadern vållar dotterns död. Men i Flashbackvärlden ska kvinnan hålla sig hemma, punkt! Många både män och kvinnor är tillfälligt borta från sina hem och då får partnern ta hand om ungarna. Inget konstigt. Ingen hade väl sagt något om en man varit borta, på konferens, Ålandsresa eller till och med varit med en älskarinna. Men i Flashbackvärlden är det helt otänkbart att en kvinna kan vara borta en natt från sina barn. Oavsett varför så är det pappan som nu är den enda åtalade och den sannolika gärningspersonen.
Fast här håller jag nog inte med. Om könsförhållandena hade varit omvända, men åldersförhållandena de samma, antalet barn sedan förr det samma (han två hon inget), det faktum att mannen ständigt lämnade kvinnan att ta hand om sina barn från förr samtidigt som hon skulle sköta deras gemensamma bebis, mannen hade en historia av otrohet och barn hit och dit, och han denna natt då det hände också var på en fest (till skillnad från på en konferens). Så tror jag att många hade sagt att det inte var konstigt att tjejen blev utarbetad, inte orkade mer, kände sig utnyttjad och kränkt, flippade ur till slut - och att mannen var en skitstövel.