Citat:
Ursprungligen postat av
JedanProblem
Min gissning är att det inte finns någon kinesisk variant. I alla fall inte än. Kanske när vågen har slagit över hela befolkningen som ju är över 1 miljard, så kan det komma något nytt.
Vad beträffar krav på PCR-test från anländande från Kina så känner jag faktiskt att det finns ett symboliskt värde av att att införa detta.
Med tanke på vart pandemin kom ifrån så är det helt rätt att införa dessa krav, som en markering. I praktiken spelar det ingen roll, men det har en symbolisk betydelse.
Dom kinesiska vaccinen är byggda på traditionellt 'inaktiverat' sätt, som har visat sig vara rätt kass. Om man har fått två doser av kinesernas vaccin så motsvarar det ungefär att har varit exponerad två gånger till hela det ursprungliga Wuhan-viruset. Vilket har visat sig ge kass immunitet.
Detta styrker tesen att naturlig immunitet är underlägsen.
Jag är egentligen för vaccinering av alla de slag.
Men jag liksom många andra som skriver i tråden har kollat statistik och läst artiklar.
Jag följer även DR John Campbells videor.
Det verkar ju som om dessa mRNA vaccin som getts även de är rätt kassa mot nya varianter av viruset.
En undersökning i USA visade ett samband, ju fler sprutor = desto fler Covid-infektioner.
Hur det än är med den saken så ser inte läkare samma lunginflammationer av Omikron som av de första Covid - varianterna.
Då kom ju viruset längre ner i lungorna.
Därför kan ju Kina ändå ha gjort rätt, som undvikit att de första två - tre vågorna spridit sig i landet.
Många dör nu, men det är ju inte så konstigt med den jättebefolkningen.