2023-01-07, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur mycket tjänar hon i veckan på swish?

Du vet väl inte ens om hon har sjukersättning eller är sjukskriven så varifrån får du att hon sysslar med bidragsbrott då?

Behöver man verkligen vara ett snille för att lista ut att det är vad hon håller på med? Jag tror de flesta i den här tråden egentligen förstår att det är vad hon faktiskt håller på med.
Citera
2023-01-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Ingen avundsjuka här inte Jag bryr mig inte hur mycket någon tjänar så länge det görs på rätt sätt utan fusk.Fast om man som långtidssjukskriven tjänar mer än det som är tillåtet och samtidigt försöker dölja det för myndigheter då bryr mig.Rätt ska vara rätt och med tanke på att Sara bryr sig väldigt mycket om lagboken så är det lite hyckleri att bryta emot lagar hon känner för.
Varför skriver du inte direkt till Sara och frågar? Du kan ringa också. Kontaktuppgifter finns både på Dumpen och Facebook. Försäkringskassan kan du också kontakta om du är orolig.
Så traggligt med dessa papegojor som inget har att komma med.
Citera
2023-01-07, 13:20
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Ingen avundsjuka här inte Jag bryr mig inte hur mycket någon tjänar så länge det görs på rätt sätt utan fusk.Fast om man som långtidssjukskriven tjänar mer än det som är tillåtet och samtidigt försöker dölja det för myndigheter då bryr mig.Rätt ska vara rätt och med tanke på att Sara bryr sig väldigt mycket om lagboken så är det lite hyckleri att bryta emot lagar hon känner för.

Du tycker rätt ska vara rätt?
Men inte när det kommer till en satt åldersgräns på 15 år för att ha sex? Då är det inte så noga eller?
Det känns som hyckleri om något.
Citera
2023-01-07, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dalsjofors
Detta har gjorts om du kikar tidigare i tråden. Fast tror att Försäkringskassan behöver ett hundratals rapporteringar innan de tar itu med ärendet på riktigt.

Det enda försäkringskassan egentligen behöver är tydliga bevis på att hon har fått in de summor som hon har fått in på sitt bankkonto.Och sen att någon skickar en video på alla konfrontationer hon har gjort,kamera övervakning på ställen hon har varit på när hon har åkt genom hela Svea rike.

Om detta skulle komma in så bevisade både att hon är fullt kapabel till att sköta ett arbete samtidigt som att hon har fått in mer pengar än vad som är tillåtet med hennes ersättning.
Citera
2023-01-07, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Varför skriver du inte direkt till Sara och frågar? Du kan ringa också. Kontaktuppgifter finns både på Dumpen och Facebook. Försäkringskassan kan du också kontakta om du är orolig.
Så traggligt med dessa papegojor som inget har att komma med.

Du tror att en sådan människa som Sara skulle vara ärlig? Hon ljuger noo in i det sista och den människan.
Citera
2023-01-07, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pimpinellaw
Du tycker rätt ska vara rätt?
Men inte när det kommer till en satt åldersgräns på 15 år för att ha sex? Då är det inte så noga eller?
Det känns som hyckleri om något.

Absolut så tycker jag är rätt ska vara rätt.Och även gällande byxmyndigheten alla lagar tycker jag ska följas.Däremot kan man ha argument emot vissa lagar utan att vilja bryta dem.

Sara som själv har haft problem med lagen tycker inte jag är rätt person att gå runt och trycka upp en kamera i folks ansikten. Och varför ska hon bestämma vilka lagar som ska följas och vilka som inte ska följas?
Citera
2023-01-07, 13:25
Medlem
Citat:
Man har rätt att ha en hobby , man har dessutom rätt att få in pengar som täcker kostnaderna för sin hobby . Människor med sjukersättning kan tex utföra handarbeten på beställning och sälja dessa för summor som täcker kostnad för materialet utan att behöva berätta detta för någon myndighet . Pengarna som Dumpen får in kan ses som om de täcker kostnaderna för att utföra en hobby
Citera
2023-01-07, 13:26
Medlem
pimpinellaws avatar
Citat:
Absolut så tycker jag är rätt ska vara rätt.Och även gällande byxmyndigheten alla lagar tycker jag ska följas.Däremot kan man ha argument emot vissa lagar utan att vilja bryta dem.

Sara som själv har haft problem med lagen tycker inte jag är rätt person att gå runt och trycka upp en kamera i folks ansikten. Och varför ska hon bestämma vilka lagar som ska följas och vilka som inte ska följas?

Om det är så att hon inte följer lagen så går det bra att anmäla. Det är inget som hindrar dig.
Men efter så mycket snack härinne angående det så tror jag inte på att hon överhuvudtaget begår något brott.
Citera
2023-01-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
I det här fallet får jag känslan av att det är den snygga fasaden och den bekväma tillvaron som inte skulle rubbas.
Att några barn får livet förstört på köpet är ju inte den anhöriges problem för det slipper hon hantera.
Anhöriga måste dessvärre hantera den situation som förövaren försatt dem i.
Det är ofta en kris och en stor sorg, man ska ha respekt för det.
De tänker inte heller klart och har sitt eget och den raserade fasaden för ögonen.
Andras barn och dess tragedi är långt borta i det empatiska vimlet.
Därför får man nog vara lite förlåtande mot anhöriga som löper amok men man får ändå hävda skydd för allas våra barn, det ska gå före någons skydd av snygg fasad.
Dumpen erbjuder hjälp till drabbade anhöriga.
Citera
2023-01-07, 13:31
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag blir inte uthängd som pedofil om någon nära mig skulle hänge sig till sådana sjuka böjelser.
Det är som sagt en risk du tar i dina etablerade relationer.
På mindre orter råder fortfarande arvsynden och det blir med ens jävligt viktigt att försvara snygga falska fasader. Är det värt din hälsa att upprätthålla en sådan?
Jag är inte ute efter att hålla upp nån fasad
Citera
2023-01-07, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man har rätt att ha en hobby , man har dessutom rätt att få in pengar som täcker kostnaderna för sin hobby . Människor med sjukersättning kan tex utföra handarbeten på beställning och sälja dessa för summor som täcker kostnad för materialet utan att behöva berätta detta för någon myndighet . Pengarna som Dumpen får in kan ses som om de täcker kostnaderna för att utföra en hobby

Jo inom rimliga gränser så är det så.Det finns en begränsning på hur mycket man får tjäna på ett år och det är har Sara redan överskridit för länge sedan. Hobby eller inte hon får fortfarande in pengar och det förvånar mig att inte folk förstår att hon utnyttjar systemet.
Citera
2023-01-07, 13:35
Medlem
Citat:
Du tror att en sådan människa som Sara skulle vara ärlig? Hon ljuger noo in i det sista och den människan.
Men då kontaktar du ju Försäkringskassan, vad är problemet?
Du har inget case, du bara bajsar massa ljug i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in