Citat:
Ursprungligen postat av
Fabianzzo
Som rubriken lyder, min son har senaste tiden blivit fullkomligt besatt av Patrick Bateman från American Psycho och sedan också Andrew Tate.
Han retweetar Tate hela tiden, köper posters av de som han hänger upp på sitt rum, citerar de hela tiden och kallar sig för en så kallad ”Sigma Male”
Han har även börjar supporta ”Olof K” som han kallas för, kollade upp hans flashbacktråd så förmodar att flashback har koll på honom.
Vad ska jag göra? Vad är grejen med dessa två internetpersonligheter?
EN sak du kan göra är att förklara att han (läs "du" troll) använder fel ord som inte hänger ihop med varandra.
Patrick Bateman är en filmkaraktär som är en tvättäkta narcissist framför allt men som övergår till bestialiska mord mot dem han ser som hinder från att känna sig viktigast. Förutom att han behandlar tjejer arrogant och nervärderande.
Tate karaktären vet jag inte mycket av men som jag uppfattade det är han en pladderkäft som ger vibbar att ha vuxit upp som taliban.
Sigma male däremot har inget det minsta med ovan att göra, det betyder nån som håller sig utanför flockbeteendet. Och om ingen vill vara med han så går han gärna egen väg utan att bry sig. Likheten med alfa male är att en sigma male tar upp kampen för sitt oberoende om nån försöker påverka.