2023-01-05, 22:42
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Absolut inte, har varit extremt närvarande och försökt få honom till att ha sunda värderingar.

Jag trodde mer att det var Stalin som var "inne" nu?
Citera
2023-01-05, 22:46
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Som rubriken lyder, min son har senaste tiden blivit fullkomligt besatt av Patrick Bateman från American Psycho och sedan också Andrew Tate.

Han retweetar Tate hela tiden, köper posters av de som han hänger upp på sitt rum, citerar de hela tiden och kallar sig för en så kallad ”Sigma Male”

Han har även börjar supporta ”Olof K” som han kallas för, kollade upp hans flashbacktråd så förmodar att flashback har koll på honom.

Vad ska jag göra? Vad är grejen med dessa två internetpersonligheter?
Vad tycker du han ska titta/bli besatt av?
Citera
2023-01-05, 23:00
Medlem
Fabianzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Vad tycker du han ska titta/bli besatt av?
Typ Che Guevara, Fidel Castro, Karl Marx, Nelson Mandela mm
Citera
2023-01-05, 23:18
Medlem
Hussefars avatar
Jag gillade Mayhem och ville bränna ner kyrkor i min ungdom. Sen växte jag upp.

Du kan nog vara lugn. Är nog bara en fars, som tidigare användare sagt. Men ha lite extra koll på honom nu ändå.
Citera
2023-01-05, 23:31
Medlem
GaffelJannes avatar
Citat:
Som rubriken lyder, min son har senaste tiden blivit fullkomligt besatt av Patrick Bateman från American Psycho och sedan också Andrew Tate.

Han retweetar Tate hela tiden, köper posters av de som han hänger upp på sitt rum, citerar de hela tiden och kallar sig för en så kallad ”Sigma Male”

Han har även börjar supporta ”Olof K” som han kallas för, kollade upp hans flashbacktråd så förmodar att flashback har koll på honom.

Lite cringe, men ser inte problemet? Både Andrew Tate och alla memes från Patrick Batemen är väldigt populära för tillfället på internet, så känns inte förvånande. Hans kompisar är förmodligen likadana, men som många andra säger är det bara en fas lol.
Citera
2023-01-05, 23:35
Medlem
Jag var besatt av röda piller för över tio år sedan, jag lyssnade på Tates förfäder på ett religiöst sätt så att säga. Sen växte jag upp.

De blandar självklar sanning med en massa bullshit för att sälja sin produkt, tyvärr ljuger många idag så den som talar sanning ses som en profet i dessa tider.
Citera
2023-01-05, 23:37
Medlem
Neroxxs avatar
Känns mer som detta är en fas, unga människor har ju rätt lätt att bli påverkade och ta insperation från andra. Sålänge du har en sund inställning så lär det inte vara några problem. Ha gärna en öppen diskussion med din son.
Citera
2023-01-05, 23:55
Medlem
Biochems avatar
Mata inte trollet fungerar bra både för de som skrivit i tråden och som råd till TS gällande sin fiktiva son.
Senast redigerad av Biochem 2023-01-05 kl. 23:59.
Citera
2023-01-06, 00:03
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Börja med att ta reda på vad som är "grejen med dessa två internetpersonligheter". Utan någon som helst kunskap inom området kommer din son skjuta ner varje argument du lägger fram.
Citera
2023-01-06, 00:06
Medlem
Äntligen en uppdatering om TS härliga söner. Med tanke på hans tidigare problem med grabbarna, så verkar detta vara en helt naturlig utveckling och ett trivialt bekymmer. Trololol
Citera
2023-01-06, 00:07
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:

EN sak du kan göra är att förklara att han (läs "du" troll) använder fel ord som inte hänger ihop med varandra.

Patrick Bateman är en filmkaraktär som är en tvättäkta narcissist framför allt men som övergår till bestialiska mord mot dem han ser som hinder från att känna sig viktigast. Förutom att han behandlar tjejer arrogant och nervärderande.

Tate karaktären vet jag inte mycket av men som jag uppfattade det är han en pladderkäft som ger vibbar att ha vuxit upp som taliban.

Sigma male däremot har inget det minsta med ovan att göra, det betyder nån som håller sig utanför flockbeteendet. Och om ingen vill vara med han så går han gärna egen väg utan att bry sig. Likheten med alfa male är att en sigma male tar upp kampen för sitt oberoende om nån försöker påverka.
Citera
2023-01-06, 11:30
Medlem
snooper123s avatar
Din son är osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in