2023-01-07, 11:31
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ja, är det tangatrosan, herrtrosan med Y-front eller boxertrosan som är bekvämast att bära när man vistas i kontorsmiljö? Ofta har man byxor med pressveck och "arselveck" (vet inte vad det heter på riktigt) där bak. Detta påverkar sannolikt valet av herrtrosa.

Jag tänker såhär när jag väljer herrtrosa som tjänsteman inom HR (Human Resources): Den ska vara rymlig men inte sladdrig.

Den enda rätta herrtrosan är en gul banana hammock till en rosa tyll-kilt eller tutu när man jobbar inom HR.
Citera
2023-01-07, 11:48
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Den enda rätta herrtrosan är en gul banana hammock till en rosa tyll-kilt eller tutu när man jobbar inom HR.
Nja, vi är ett gäng HR-utbildade från universitetstiden som samlas en gång i veckan och spelar bordtennis. Vi skulle själva betrakta oss som trygga i vår maskulinitet. Det hindrar dock inte oss från att diskutera exempelvis vilken herrtrosa som passar bäst i kontorsmiljö där kontorsbyxa bärs. Det är svårt att låta bli att snegla på de andra killarna när de drar på sig herrtrosan efter duschen, och vi är inte rädda för att ge varandra komplimanger när någon har en herrtrosa som motsvarar den egna personligheten.

Jag vet inte om du också är tjänsteman och bär kontorsbyxa under arbetstiden, men vi i killgänget ser herrtrosan som ett komplement till kontorsbyxan, då dessa plagg bildar en helhet.
Citera
2023-01-07, 12:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf

Misstänker att du jobbar på lager eller liknande som torgför såna suspekta tankar angående herrtrosa i kontorsmiljö.
Citera
2023-01-07, 13:25
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Nja, vi är ett gäng HR-utbildade från universitetstiden som samlas en gång i veckan och spelar bordtennis. Vi skulle själva betrakta oss som trygga i vår maskulinitet. Det hindrar dock inte oss från att diskutera exempelvis vilken herrtrosa som passar bäst i kontorsmiljö där kontorsbyxa bärs. Det är svårt att låta bli att snegla på de andra killarna när de drar på sig herrtrosan efter duschen, och vi är inte rädda för att ge varandra komplimanger när någon har en herrtrosa som motsvarar den egna personligheten.
Vad är en kontrorsbyxa?

Citat:
Jag vet inte om du också är tjänsteman och bär kontorsbyxa under arbetstiden, men vi i killgänget ser herrtrosan som ett komplement till kontorsbyxan, då dessa plagg bildar en helhet.
Ingår inte kavaj i dresscode? kavajen brukar gå någorlunda ner över rumpan

Värst vad du måste ha tighta byxor på jobbet, de måste sitta som ett ålskinn på dig.
Nu vet jag inte vilken dress code du har på ditt jobb, men det brukar vara underförstått att man inte skall klä sig utmanande.
Citera
2023-01-07, 19:31
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vad är en kontrorsbyxa?
En kontorsbyxa är ett benplagg som används i kontorsmiljö när man vill smälta in i en gemenskap. Kontorsbyxan är tillverkad av en skir textil som faller bra mot skorna när man står upp och inte smiter åt när man sitter ner. Kontorsbyxan bör ha pressveck så att det ser snyggt ut när man sitter med korslagt ben och ett "arselveck" så att den ger utrymme för olika sittställningar. Kontorsbyxan kan vara av gabardin, ylle eller polyester.

Under kontorsbyxan måste man bära herrtrosa. Detta för att säkerställa att en godtagbar hygien upprätthålls samt för att förhindra att "arselvecket" i kontorsbyxan fastnar mellan skinkorna om man är svettig eller kladdig där. En regel vi kommit överens om i tråden är att herrtrosan inte får synas genom kontorsbyxans väv.

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ingår inte kavaj i dresscode? kavajen brukar gå någorlunda ner över rumpan

Värst vad du måste ha tighta byxor på jobbet, de måste sitta som ett ålskinn på dig.
Nu vet jag inte vilken dress code du har på ditt jobb, men det brukar vara underförstått att man inte skall klä sig utmanande.
Inom HR (Human Resources) är det kutym att vistas på kontoret utan kavaj. Ofta har vi färgglada slipsar med motiv på oss. Det kan vara Pippi Långstrump, trafikmärken eller medlemmarna i Beatles. Att vi bär sådana slipsar är på grund av att vi vill skilja ut oss från ekonomerna och ingenjörerna på företaget som vi inom HR basar över. På grund av att vi inte bär kavaj finns risken att herrtrosan syns genom kontorsbyxan om man inte visat omsorg när man valt herrtrosa.
Citera
2023-01-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Med tanke på att du jobbar inom HR är det nog damtrosor du söker.
Så är det nog. Eller så trollar han. Påminner om Åhléns city där de inte hade en avdelning för husdjur, dvs hund och katt, men däremot hemdjur. Vad fan är det? Det är nog där ts har sett uttrycket herrtrosa och tyckte det var spännande att se vad Fb tycker om det.

Nej, kalsongfritt är bäst så man tydligt ser schnabeln. Det tror jag kärringarna på kontoret uppskattar bäst, även manliga kärringar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in