Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-06, 19:42
  #1
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Ja, är det tangatrosan, herrtrosan med Y-front eller boxertrosan som är bekvämast att bära när man vistas i kontorsmiljö? Ofta har man byxor med pressveck och "arselveck" (vet inte vad det heter på riktigt) där bak. Detta påverkar sannolikt valet av herrtrosa.

Jag tänker såhär när jag väljer herrtrosa som tjänsteman inom HR (Human Resources): Den ska vara rymlig men inte sladdrig. Den ska inte fastna i gylfen men ändå inte smita åt för mycket. Den ska ha en angenäm färgskala men inte sticka ut för mycket och bli vulgär. Tänker jag rätt här?

Det är antagligen en väldig skillnad om man är rocker och bär Levis 501 eller om man är en överviktig tjänsteman i kontorsmiljö med kontorsbyxor på benen. Rockern (tänk Bon Jovi eller liknande) väljer givetvis tangatrosan medan kontorsråttan väljer herrtrosa med Y-front eller boxertrosan.

Hur ser din tankebana ut när det gäller herrtrosa på kontoret? Tänk på att herrtrosan ska sitta mot ditt skrev i 8 timmar medan du svettas med Excel, slår i pärmar och träter med medarbetare. Då finns det inget utrymme för att slarva med kvaliteten.
Citera
2023-01-06, 20:06
  #2
Medlem
Dofternas avatar
Det viktigaste för mig vid val av herrtrosa är att den är seamless (sömlös på svenska), inte snyggt när man ser konturerna av herrtrosan genom byxans textil.
Det skulle kunna ta för mycket fokus om kollegorna började fundera över mina underbyxor.
Citera
2023-01-06, 20:13
  #3
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ja, är det tangatrosan, herrtrosan med Y-front eller boxertrosan som är bekvämast att bära när man vistas i kontorsmiljö? Ofta har man byxor med pressveck och "arselveck" (vet inte vad det heter på riktigt) där bak. Detta påverkar sannolikt valet av herrtrosa.

Jag tänker såhär när jag väljer herrtrosa som tjänsteman inom HR (Human Resources): Den ska vara rymlig men inte sladdrig. Den ska inte fastna i gylfen men ändå inte smita åt för mycket. Den ska ha en angenäm färgskala men inte sticka ut för mycket och bli vulgär. Tänker jag rätt här?

Det är antagligen en väldig skillnad om man är rocker och bär Levis 501 eller om man är en överviktig tjänsteman i kontorsmiljö med kontorsbyxor på benen. Rockern (tänk Bon Jovi eller liknande) väljer givetvis tangatrosan medan kontorsråttan väljer herrtrosa med Y-front eller boxertrosan.

Hur ser din tankebana ut när det gäller herrtrosa på kontoret? Tänk på att herrtrosan ska sitta mot ditt skrev i 8 timmar medan du svettas med Excel, slår i pärmar och träter med medarbetare. Då finns det inget utrymme för att slarva med kvaliteten.
Vad tror du om helt vanliga kalsonger? https://www.zalando.se/muchachomalo-...2o0rs-t11.html
Citera
2023-01-06, 20:24
  #4
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det viktigaste för mig vid val av herrtrosa är att den är seamless (sömlös på svenska), inte snyggt när man ser konturerna av herrtrosan genom byxans textil.
Det skulle kunna ta för mycket fokus om kollegorna började fundera över mina underbyxor.
Ja, det har du rätt i!

Det skulle se illa ut om kontorsbyxan smet åt där bak och man kunde se sömmarna i herrtrosan genom den skira textilen. Då antar jag att du väljer bort herrtrosan med Y-front? En boxertrosa i siden utan sömmar eller en tangatrosa i lycra är ditt självklara val. Har jag rätt?
Citera
2023-01-06, 20:27
  #5
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Riktiga män kör commando

https://folkmun.se/definition/Commando
Citat:
Om man inte har underkläder på sig. "Jag hade inga rena kalsonger, så fick köra commando"
Citera
2023-01-06, 20:33
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Ja, det har du rätt i!

Det skulle se illa ut om kontorsbyxan smet åt där bak och man kunde se sömmarna i herrtrosan genom den skira textilen. Då antar jag att du väljer bort herrtrosan med Y-front? En boxertrosa i siden utan sömmar eller en tangatrosa i lycra är ditt självklara val. Har jag rätt?

Rätt. Vi verkar dela syn vad gäller herrtrosa, skulle säkert kunna byta våra kalsonglådor med varandra utan att någon av oss skulle lida av det.
Citera
2023-01-06, 20:34
  #7
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Riktiga män kör commando

https://folkmun.se/definition/Commando

Vulgära tölp. Du skulle inte känna igen stil och klass om jag så bet dig i din nakna bakdel.
Citera
2023-01-06, 21:16
  #8
Medlem
nedboys avatar
Det beror på vad man ska göra. Ska jag ha en stående presentation där det kommer sitta kvinns som man ska sälja in något till så väljer jag en underbyxa och arbetsbyxa som i samklang skapar en bula i grenen. Det brukar göra både fruar och fröknar lite varmare om kinderna och ställer till det i tankarna och vips så har de bestämt sig för att det jag säger är bra och rätt. Något man bör satsa på.

Då får det bli en slags cykelbyxa i modell som man lätt för extra effekt kan lägga en boll papper under pungen så det blir riktigt stort i grenen. Finns många kvinnor som får svårt att slita blicken då.

Annars så kör jag på en simpel byxa, gärna en lite gubbigare variant som ser ut som i militären. Viktigt att den är vit så eventuell bajsrand framträder så man kan ha något att stolt visa upp om man får tillfälle att vistas privat med någon av de kvinnliga arbetsdeltagarna på rasten.
Citera
2023-01-07, 04:58
  #9
Medlem
Kulturspraches avatar
Som vanligt har du snöat in på ett ord och kan inte se helheten
Citera
2023-01-07, 09:08
  #10
Medlem
borrizs avatar
Jag tycker att du skall koncentrera dig på ditt jobb, så tänker du inte på ditt val av underkläder.
Citera
2023-01-07, 09:33
  #11
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Med tanke på att du jobbar inom HR är det nog damtrosor du söker.
Citera
2023-01-07, 09:39
  #12
Medlem
Trosa? är det inte för kvinnor,är du smygbög?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback