2023-01-06, 23:02
Medlem
Varför inte, extremt skönt och kunna färda runt som man vill på vattnet i 110km/h. Tänk o ha sin egen, typ de bästa som finns. Dricker som en moppe
Citera
2023-01-06, 23:56
Medlem
movingmads avatar
Varför folk ska ta "fullvuxna män" på så stort allvar förstår jag inte. Allra mest är de ju de själva, alltså såna som dig. Kvinnor och barn får ha nöjen och hobbys men män ska knega och supa tills de trillar av pinn annars är man en fjant, eller hur var det nu?
Citera
2023-01-07, 06:32
Medlem
Regeringsbildares avatar
Vattenskoter är faktiskt ett utmärkt färdmedel trot eller ej. Känner flera bekanta som åker vattenskoter till stugan ute i skärgården istället för att ta en otymplig båt om de bara ska göra kortare ärenden.
Citera
2023-01-07, 06:53
Medlem
Krocketklubbas avatar
Vattenskoter är ju precis lika tråkigt som att åka båt fort. Rakt fram full gas, svänga tvärt, rakt fram full gas.

Min teori är att människor som "älskar" vattenskoter är sådana som är tallanglösa förare och som äntligen får sin stund i rampljuset på ett fordon som går hyffsat fort. Att det sker inför folk är extra häftigt.

Sätt en sådan människa i en sportig bil eller på en mc och dom ligger i diket på två röda.

Kul för dom att dom har hittat sin grej men personligen så tycker jag att det är fruktansvärt tråkigt. Spelar ingen roll om det går i 80 knop.
Citera
2023-01-07, 17:59
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac
Jag la märke till att det mest var killar och ungdomar som körde vattenskoter. En och annan medelålders äldre man kom körandes. Kanske var det som fadersgestalt i samband med grabbar. Typiskt brunbrända muskelknuttar och pederaster/bögar. Svårt att säga.
Jag har själv hyrt jetski som barn/ungdom. Jag dånade fram och tillbaka timmar i vattnet, och gud så skojigt jag tyckte det var. Men inte längre.

Varför är det bara roligt att köra skoter när man är liten? Med vilket syfte kör fullvuxna män vattenskoter?
låter mest som att du är tjock, bitter och ful. tror det är problemet, det gör ont i dig när andra mår bättre än dig och har roligare än vad du har det.
Citera
2023-01-15, 10:31
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehatten99
Otroligt skönt att det har blivit vattenskoterkort… så slipper vi iaf en del buskörning🧐
Varför det ?
Tror du att de som kör mopeder i 80 på cykelvägarna i stan har mopedkort ?
Och tror du att polisen kommer att ha körkortskontroller annat än framför ett TV-team som åkt ut till någon flådig strand utanför Stockholm ?

Finns det ens sjöpoliser norr om huvudstaden ?
Citera
2023-01-15, 11:24
Medlem
LKKINGENs avatar
Vattenskoter är väl en sådan där penis förlängare?
Det är pungen som blir längre med åren, dolmen krymper snarare så behovet av dessa förlängare finns i alla åldrar.
Sen som vanligt när det ska vara coolt så är kebabodlarna såklart en stor del av de inblandade, det handlar om respekt, fattar du?
Citera
2023-01-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac
Jag la märke till att det mest var killar och ungdomar som körde vattenskoter. En och annan medelålders äldre man kom körandes. Kanske var det som fadersgestalt i samband med grabbar. Typiskt brunbrända muskelknuttar och pederaster/bögar. Svårt att säga.
Jag har själv hyrt jetski som barn/ungdom. Jag dånade fram och tillbaka timmar i vattnet, och gud så skojigt jag tyckte det var. Men inte längre.

Varför är det bara roligt att köra skoter när man är liten? Med vilket syfte kör fullvuxna män vattenskoter?

Kan väl vara roligt. Varför åker fullvuxna män skidor, sparkar boll, spelar gitarr eller tv-spel?
Citera
2023-01-15, 11:32
Medlem
För att det är roligt kanske ??? är väl inte dummare än att ha en 2,5 tons SUV i stan.
Citera
2023-01-15, 12:00
Medlem
scoremaxs avatar
Märklig tråd.

Den är full med inlägg av samma typ som TS resonemang.

”-JAAAG är inte intresserad av det, därförär det obegripligt”
Som gammal uv tror jag detta har med ”sociala medie-generationens” ständiga tvång att berätta om allt i sina liv.

Nähä, du vill inte köra vattenskoter?
Gör inte det då.
Citera
2023-01-15, 15:25
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Märklig tråd.

Den är full med inlägg av samma typ som TS resonemang.

”-JAAAG är inte intresserad av det, därförär det obegripligt”
Som gammal uv tror jag detta har med ”sociala medie-generationens” ständiga tvång att berätta om allt i sina liv.

Nähä, du vill inte köra vattenskoter?
Gör inte det då
.
Klockrent
Citera
2023-01-16, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det är du som har fel, alla som äger dom gillar dom och det är väldigt många.
Det handlar inte alls om att 'se på mej' utan att ha roligt.
Spelar ingen roll, du kan ändå inte göra något åt det. Vi åker ändå.

Du kan tro att du är rebelliskt eller någon men hur kul är det att puttra fram på en sån lagligt i längden.

man kan åka olagligt så klart och bryta mot hastigheter och störa och skvätta vatten men här där jag bor så åker ingen runt längre, är helt tomt på vattenskotrar och dom få som åker åker dit på det som man då åker på. Allt från fylleåking till fortkörning och eftersom att det numera är "körkort" så blir det något jobbigare där andra licenser och grejer kan sitta väldigt risigt till särkillt om man gett sig ut i skyddsområde vid häckning och en del annat.
Gör vad du vill men ni är jävligt sällsynta som sagt var. Såg inte en enda på hela förra åren nämligen alls här medan för några år sen vare det minst nån tre varje dag. På den nivån är det. Det finns några som ger sig ut men man kollar alla utan undantag. övriga körkort ryker det också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in