2022-12-27, 19:29
Medlem
Mysquos avatar
En anledning är att årskostnaden för en båtplats i aktraktiva omården närmar sig priset på en vattenskoter. Istället för att betala dyrt för en båtplats eller vänta några generation på en ledig båtplats, så kan man köpa sig en vattenskoter och skita i att ha båtplats.
Sedan så finns det så klart de med bekräftelsebehov som tvunget måste flänga runt inne blöand folk i hamnar och vid badplatser. Jag antar det är samma sorts folk som imponeras av mopeder och motorcyklar utan ljuddämpare.
De som kan hålla sig borta från badplatser och andra platser där de stör har i alla fall inte jag några större problem med. Jag hade rent av själv kunnat tycka att det kunde vara roligt ett tag.
Citera
2022-12-27, 20:32
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordormodem
Nej, såklart inte. Däremot den vuxna karl som far omkring på en tjutande plastleksak med rumpan i vädret och stör fågellivet, fisken, människor som är i naturen, ja till absolut allas förtret, där har du tönten!

Primaten med uppmärksamhetsstörningar på sin löjliga färgglada leksak i plast som vrålar ”se på mig”.

Ingen gillar en uppmärksamhetskrävande mupp, speciellt inte om densamme manövrerar en fullständigt meningslös apparat. Vill man ge sig ut på sjön för att njuta så gör man det med kanot, eka med åror eller utombordare (idag självklart en elektrisk).

Våra vatten är ingen lekstuga för uttråkade stadsbor!

Stackare, du kommer dö oskuld. Runkandes på ditt pojkrum medans din söndersupna mor säljer sig till A-lagarna för ett paket Gula Blend
Smuts är vad ni är
Citera
2022-12-27, 22:04
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Våra vatten är ingen lekstuga för uttråkade stadsbor, det är ett ekosystem som ska skyddas från oväsen och härjande muppar.
Att fara fram på en tjutande liten ful plastleksak i vuxen ålder som stör och förstör begriper väl varenda redig karl att inte ägna sig åt. En man tar hand om sin omvärld och sina vatten, han håller inte på och apar sig på en fånig bullrande vattenleksak och söker uppmärksamhet. Ägna dig åt din löjliga adrenalinabstinens annorstädes.
Våra vatten tillhör alla och du har inte ett skit att säga till om i sammanhanget.
Vi kommer fortsätta att köra jetskis och det är inte ett skit du kan göra åt det.
Suck it up and like it!
Citera
2022-12-27, 22:24
Medlem
ArgusOnes avatar
Varför skulle fullvuxna män göra något roligt? Köra båt, bil, mc, hoppa skärm, bungy, åka bräda eller spela innebandy.
Citera
2022-12-28, 09:03
Medlem
Mordormodems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Våra vatten tillhör alla och du har inte ett skit att säga till om i sammanhanget.
Vi kommer fortsätta att köra jetskis och det är inte ett skit du kan göra åt det.
Suck it up and like it!

Nej du har fel, det är inte tillåtet med den typen av farkoster i våra vatten om inte undantag finns. Av förklarliga skäl, ingen tycker om dom och ingen tycker om den uppmärksamhetskrävande tönten som far omkring på dom och skriker ”se på mig”.
Citera
2022-12-28, 21:34
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
TS är en sån här enuck som föddes me testobrist o gick omkring i gubbkläder o mata änder med pensionärer medans polarna körde moped o jaga flickor

Trovärdig teori faktiskt....
Såna sojapojkar brukar försöka ragga brudar genom att kalla sig feminister och gå med i Grön Ungdom där de trånar efter blekfeta mumintrollsbrudar som har mer skäggväxt än sojapojkarna själva ....
Citera
2022-12-28, 23:39
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Nej du har fel, det är inte tillåtet med den typen av farkoster i våra vatten om inte undantag finns. Av förklarliga skäl, ingen tycker om dom och ingen tycker om den uppmärksamhetskrävande tönten som far omkring på dom och skriker ”se på mig”.
Det är du som har fel, alla som äger dom gillar dom och det är väldigt många.
Det handlar inte alls om att 'se på mej' utan att ha roligt.
Spelar ingen roll, du kan ändå inte göra något åt det. Vi åker ändå.
Citera
2022-12-28, 23:49
Medlem
Citat:

Varför inte? Det är väl härligt när folk tittar på en Straighta män som tycker att man är cool och bögar och kvinnor som tycker att man är en jävla hunk.
Citera
2022-12-29, 09:36
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tror det handlar om såna som kanske stannat i den intellektuella utvecklingen och hjärnan har aldrig mognat. Hård alkohol och droganvändning i ungdomen kan få hjärnans utveckling att stagnera, sen har det såklart mycket med genetik att göra.
Citera
2022-12-29, 09:38
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Det är kul att köra vattenskoter, anledningen att vissa män ser ut som husägare elr huliganer är för att de är som som har råd och även är berädda att satsa just på en scooter. Andra köper något annat.
Jag hade velat ha en i Mälaren om jag hade haft 20 mille på kontot.
Citera
2022-12-29, 23:41
Medlem
I serien Tiger King var det en riktigt ful och fet man som körde vattenskoter och han såg ut att ha riktigt roligt. Därför är åtminstone orsaken till att jag ville prova, men kände inte alls den glädjen som han verkade känna, utan det var mest lite läskigt
Citera
2023-01-06, 19:41
Medlem
Foliehatten99s avatar
Otroligt skönt att det har blivit vattenskoterkort… så slipper vi iaf en del buskörning🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in