2023-01-07, 02:28
Medlem
Hursomhelstings avatar
Beodrar det är en feltolkning avsiktligt eller ej.

Det finna ett antal artiklar på svenska där det står: förslag. Vad Putin gjorde det var att lägga fram saken men att Ukraina avfärdade det hela som att vara en krigslist och då är det som det är bomber o granater.
Citera
2023-01-07, 02:51
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Håller på att förlora? Lol
Ja. Har du missat det?
Citera
2023-01-07, 03:15
Medlem
Switzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja. Har du missat det?
De ryska araberna verkar inte ha koll på att de förlorar kriget. De har knappt på någonting
Citera
2023-01-07, 04:02
Medlem
Beta-Bums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur vet du att inte Ukraina bryter vapenvilan.
Ukraina har aldrig gått med på någon vapenvila.
Varför skall Ukraina låta terroristerna få ha frid o fröjd på Ukrainas egen mark där de mördar och lemlästar civila på löpande bana?
Citera
2023-01-07, 05:28
Medlem
Jag fick meddelat mig att jag var en sjuk människa uan sympatier när jag uttryckte min åsikt om att det var okej att döda ockuperande ryssar i Ukraina i början av kriget. Därtill tillkom en massiv mängd sjuka pro- ryska lögner. Debatten var kvantitetmässigt till trollens fördel.

Härligt att se att fler och fler delar min åsikt om både vad ryssarna är, gör och vad som behöver göras åt dem, dessutom att rysstrollens påverkan är betydligt mindre. Deras argument fungerar inte, vi är för intelligenta i väst. Eller rättare sagt, vi förstår att de ljuger, kontrar med fakta och får inget svar.

Deras upprepande lögner gång på gång har nog haft en stor bidragande del till vad vi nu börjar se som ett allmänt rysshat, inte bara mot Putin, utan ryssar som befolkning rent generellt då vi förstår att majoriteten av befolkningen stödjer kriget. Vi hoppades i början att så inte var fallet, men tyvärr, allt är tyvärr bajs i landet ryssland.

Så frågan är om vi egentligen borde tacka rysstrollen och Putinsugarna för detta? Vilken ironi..
Citera
2023-01-07, 10:10
Medlem
Overminds avatar
Snart kommer terrorattacken på någon/några kyrkor gjorda av FSB för att försöka ena Ryssland mot Ukraina.
Citera
2023-01-07, 12:35
Medlem
RealTides avatar
Cherson blev ju bevisligen attackerat efter den vapenvila putler ensidigt utlyst, vem bryr sig längre om detta dysfunktionella kreml?
Citera
2023-01-07, 13:16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Jag fick meddelat mig att jag var en sjuk människa uan sympatier när jag uttryckte min åsikt om att det var okej att döda ockuperande ryssar i Ukraina
Ursäkta en fråga men du gör mig en smula förvirrad:
Vad menar du med "ockuperande ryssar i Ukraina"
Handlar det om ryska medborgare som ockuperar ukrainskt territorium, eller etniska ryssar som är ukrainska medborgare, eller?
Citera
2023-01-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Ja. Har du missat det?

Är det därför Ukraina inte har någon el och Zelesky ber USA/väst om mer vapen, för att det går så bra?
Ukraina kan inte ens behålla Bakhmut och snart kommer en massiv attack från Vitryssland.

I bakhmut blir Ukraina, trots alla utländska krigare och vapen krossade.

Hela Ukraina kommer vara förstörd efter kriget, om det ens kommer finnas kvar en Ukraina, Tycker du att det är en vinst?

https://www.youtube.com/watch?v=dJbTZULspWE
Senast redigerad av Killer2142 2023-01-07 kl. 13:21.
Citera
2023-01-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ursäkta en fråga men du gör mig en smula förvirrad:
Vad menar du med "ockuperande ryssar i Ukraina"
Handlar det om ryska medborgare som ockuperar ukrainskt territorium, eller etniska ryssar som är ukrainska medborgare, eller?

Ryska medborgare som ockuperar främst (läs : ryska soldater) men även etniska ryssar eller ukrainska medborgare som motarbetar regimen i Kiev så länge det är krig. Dessa ses som landsförrädare.
Citera
2023-01-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beta-Bum
Ukraina har aldrig gått med på någon vapenvila.
Varför skall Ukraina låta terroristerna få ha frid o fröjd på Ukrainas egen mark där de mördar och lemlästar civila på löpande bana?

Det kunde ju vara rätt steg att ta för att komma till nåt mer varaktigt fred.
Citera
2023-01-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Precis. Vidare, ganska många av de ukrainska grekiskt ortodoxa, har börjat fira jul 24-25 dec, då som en reaktion mot det ryska angreppet... (det finns även de som tillhör den västra grenen "den rutenska riten" som är en del av Katolska kyrkan och som då har alltid firat Jul 24-25 dec).
Så att lämna påbud om Julefrid enkom om man firar just 6-7 janurari, är en de facto aggressionshandling: håll er i ledet, för annars! Och det är enbart om du håller dig i ledet, som du kanske kan få förbarmande och lite Julefrid ibland...
ja undrar om Putin kände julefrid. Han firade ju i ensam majestät och fick tydligen en helt egen mässa då han troligen i sin paranoida ser omgivningen som ett allt större hot mot sig. Fast vad sedan Putin med sina blodbestänkta händer har i en kyrka att göra kan man ju undra. Okey bikta sig kanske då ju fan själv lär ha blivit religiös på gamla dar. Lite väl sent dock med tanke på alla krigsbrott han är pappa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in