2023-01-06, 22:57
  #121
Medlem
Är det här den nyaste windows?

https://betanews.com/wp-content/uploads/2022/11/Win12-3.jpg

Och varför vill man inte släppa windows 7 aero igen? Den laddade snabbt, och såg bra ut, windows 7 var bra.
Citera
2023-01-06, 23:15
  #122
Medlem
Tycker att Windows gjort rätt på sistone. Har inga problem överhuvudtaget med vart de vill ta det
Citera
2023-01-06, 23:29
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankvarmare
Tycker att Windows gjort rätt på sistone. Har inga problem överhuvudtaget med vart de vill ta det

Särskilt den bilden jag postade?
Citera
2023-01-06, 23:31
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Helt värdelös sida.

Här är en bild på det läckta som faktiskt går att se
https://bob.fr.to/img/7247wznc0mt91.png

Hade jag velat ha en Mac hade jag köpt en. Har de blivit helt kreativt bankrutt borta på Microsoft? Ser ut som fan.
Citera
2023-01-21, 10:00
  #125
Medlem
HemligaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kayana
Hade jag velat ha en Mac hade jag köpt en. Har de blivit helt kreativt bankrutt borta på Microsoft? Ser ut som fan.


Tycker det är för bedrövligt att MICROSOFT bestämmer över nästan hela världen vilket system vi ska ha och att vi måste byta ut våra datorer titt som tätt. Vad var det för fel på win 7s utsende eller på xp. Det hade bara varit att köra vidare med detta för home användare och ha olika för pro och advance etc men att hela tiden ha kvar samma grund utbud.
Man kan inte ens i win 11 ändra startmeny den ligger fast därnere och går inte att ha uppe eller på sidan. Kollade på win 12, den verkar bli rosa. Vill EU göra något bra Ställ krav på Microsoft.
Citera
2023-01-21, 10:17
  #126
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Tycker det är för bedrövligt att MICROSOFT bestämmer över nästan hela världen vilket system vi ska ha och att vi måste byta ut våra datorer titt som tätt. Vad var det för fel på win 7s utsende eller på xp. Det hade bara varit att köra vidare med detta för home användare och ha olika för pro och advance etc men att hela tiden ha kvar samma grund utbud.
Man kan inte ens i win 11 ändra startmeny den ligger fast därnere och går inte att ha uppe eller på sidan. Kollade på win 12, den verkar bli rosa. Vill EU göra något bra Ställ krav på Microsoft.

Det bedrövliga är att det inte finns fler STORA operativ, nu har Ms rena rama monopolet p.g.a avsaknaden av andra riktigt seriösa konstruktörer.

Statrmenyns placering går att ändra, samt övrigt utseende, till W10 eller 7.
Citera
2023-01-21, 11:27
  #127
Medlem
HemligaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det bedrövliga är att det inte finns fler STORA operativ, nu har Ms rena rama monopolet p.g.a avsaknaden av andra riktigt seriösa konstruktörer.

Statrmenyns placering går att ändra, samt övrigt utseende, till W10 eller 7.


Hej ja jag håller med dig
ang starmeny nej det går inte om man inte tankar hem något program eller så men det går inte att göra dirket i win 11 som jag förstår det, fler vänner känner samma ..ang utsndet var ska man hitta det?
Citera
2023-01-21, 13:11
  #128
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Hej ja jag håller med dig
ang starmeny nej det går inte om man inte tankar hem något program eller så men det går inte att göra dirket i win 11 som jag förstår det, fler vänner känner samma ..ang utsndet var ska man hitta det?

Nej, MS tog bort möjligheten att använda Classic Shell i Win8. Det var i och för sig sisådär i Windows Vista och Win7.

Man kan skinna om Windows 10/11 så att det ser ut som ett äldre Windows med OpenShell och RetroBar. Vill man få det ännu mer autentiskt med fönster som i XP eller 9x behöver man betalprogrammet WindowBlinds.

Här är en användare på Reddit som har gjort om sitt Win11 till att se ut som WinXP:

https://www.reddit.com/r/Windows11/comments/yzzsuf/i_made_windows_11_look_like_xp_using_windowblinds/
Citera
2023-01-21, 14:12
  #129
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaVargen
Hej ja jag håller med dig
ang starmeny nej det går inte om man inte tankar hem något program eller så men det går inte att göra dirket i win 11 som jag förstår det, fler vänner känner samma ..ang utsndet var ska man hitta det?

På nätet .

Beror på vad du menar med utseendet. Dessa kan ändra en del - https://alternativeto.net/software/startallback/

Explorer patcher är gratis och kan flytta aktivitetsfältet till toppen, bl.a. StartAllBack kan göra det mesta och är gratis i 100 dagar sedan behövs licens. Kostar c:a 50kr. I övrigt, den som söker skolen finna, nätet m.a.o.
Citera
2023-03-02, 14:18
  #130
Medlem
1FFs avatar
Intressant W12 info - ://www.theverge.com/2023/3/1/23618276/microsoft-windows-12-intel-hints

Det blir nog än fler datorer som inte kan köra W12.
Citera
2023-03-25, 13:37
  #131
Medlem
1FFs avatar
Mer W12 info - https://www.techradar.com/news/secret-windows-11-feature-hints-at-how-windows-12-could-change-everything

Ja att Windows i framtiden kommer befinna sig än mer i "Molnet" är ju helt säkert, och med det, än mer potentiell övervakning och kontroll av användare. På gott och ont.
Citera
2023-03-25, 18:59
  #132
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Mer W12 info - https://www.techradar.com/news/secret-windows-11-feature-hints-at-how-windows-12-could-change-everything

Ja att Windows i framtiden kommer befinna sig än mer i "Molnet" är ju helt säkert, och med det, än mer potentiell övervakning och kontroll av användare. På gott och ont.

Ska alla ha en "Cloud PC" I fortsättningen?

Nä, det där kommer bara få fler att byta till Linux eller macOS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in